Kumin polttaminen vauhdissa??

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
Sortaja
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
Paikkakunta: KTM 625 SMC

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Sortaja » Su Touko 24, 2015 12:41 pm

Halpa tourinkirinkula rengas-onlinessa. Mahtaako tommonen kestää miten polttamista?

http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=D-121631

anz1
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 12:43 am
Paikkakunta: 1000rr fireblade -07

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja anz1 » Ma Touko 25, 2015 11:12 pm

Kerran oli yhellä porukasta nankangi alla ja vaikutti pysyvän burnailussa pinta kiinni ja muutenki kuosissaan..
Eli ei muuta kun tilaukseen, vanteelle ja testiin! :burnout: Sitten raporttia tänne :deal:

Avatar
Sortaja
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 11:27 pm
Paikkakunta: KTM 625 SMC

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Sortaja » To Touko 28, 2015 10:25 pm

Laitoin tilaukseen, katellaan miten kestää kiusaamista.

Lenny
Viestit: 63
Liittynyt: La Elo 18, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Z750

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Lenny » Ma Kesä 01, 2015 7:53 am

Mulle pitäs nyt alkuviikosta kuriirin tuoda pari noita nankangeja. Menee varmaan viikonlopulle kun kerkeen kunnolla suhauttelee, pistän sit omia kokemuksia :firing:

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ti Kesä 09, 2015 6:17 am

Mulla on tollanen nangkang alla. Kestää tosi hyvin sutimista, mutta taas kiihdyttelyssä ja mutkahommissa hyvinkin arvaamaton.
-Unknown Fighters SFC-

Lenny
Viestit: 63
Liittynyt: La Elo 18, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Z750

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Lenny » Su Kesä 14, 2015 5:38 pm

Nyt on omakin eka nankangi polteltu. Tosiaan mutkapätkällä vähän epävarman olonen renkula, poltteluun ihan ok, tosin vähän pettyny sen kestoon ei sillä montaa kunnon sladia vedetä.

Avatar
Miigou
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2014 3:54 am
Paikkakunta: ZX-6R -04

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Miigou » Ti Kesä 23, 2015 10:08 pm

Tänään klo 19.00 en osannut sutia kuin paikallaan. No nyt klo on 22.03 ja tuli sen verta reenattua että pientä rinkiä oppi driftaamaa (toistaseks kevyesti jarrua vasten) ja ns vauhtiburnista sai vedettyä sen 300-400m ja lopussa ku kytkintä painoi niin vaihtia oli se 60-70km/h. Että aika nopeasti sen oppii. Yhet lipat lens :lol: mut pyörä ylös ja lisää reeniä!! :firing:
Sateella tosiaan leikin ja hauskaa oli :freak2: teille konkareille varmaa hauskan kuullosta mut ite ihan innoissaa :D

Avatar
Juusoo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Juusoo » Ke Kesä 24, 2015 6:31 pm

Miigou kirjoitti:Tänään klo 19.00 en osannut sutia kuin paikallaan. No nyt klo on 22.03 ja tuli sen verta reenattua että pientä rinkiä oppi driftaamaa (toistaseks kevyesti jarrua vasten) ja ns vauhtiburnista sai vedettyä sen 300-400m ja lopussa ku kytkintä painoi niin vaihtia oli se 60-70km/h. Että aika nopeasti sen oppii. Yhet lipat lens :lol: mut pyörä ylös ja lisää reeniä!! :firing:
Sateella tosiaan leikin ja hauskaa oli :freak2: teille konkareille varmaa hauskan kuullosta mut ite ihan innoissaa :D
Ite lähtisin nimenomaan driftaamista kyllä harjoittelemaan ihan ilman etujarrua, se on kuitenkin täysin eri maailma :) Ihan rohkeesti vaan takapyörä lukkoon, vehkeet linkkuun ja kevyt kytkinpommi, tai mielummin liian kova, mukavampaa antaa takarenkaan liukua alta kuin vetää highsiderit tai alkaa keulia holtittomasti :D Vauhtiburniksen harjoitteluunhan täältä löytyykin jo hyvät ohjeet muutama sivu taaksepäin, siitä se lähtee.

Avatar
Miigou
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2014 3:54 am
Paikkakunta: ZX-6R -04

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Miigou » To Kesä 25, 2015 12:23 am

Pitänee laittaa uus kumi alle ja lähtee harjottelee :firing: ei jotenki viel saanu kytkinpommilla luisuun ku samantie nappas vaa pitoa. Toki tais olla liian vähä painetta takana (2.5bar) ja osaamaton kuski :freak2:
Edit. Taidanki lyödä sen 3.5-4.5 bar painetta taakse ja kokeilla uudestaan :lol:

Avatar
Juusoo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Juusoo » Pe Kesä 26, 2015 12:47 am

2,5bar riittää kyllä, ite ajan yleensä 3bar paineella mutta lähinnä keulimiseen ja circletouhuihin ton rengaspaineen oon huomannu vaikuttavan. Ihan reilusti vaan jarrulla linkkuun ja kytkinpommia. Alkuun kannattaa varmaan hakea tuntumaa ihan pelkästään jarruluisulla.

913
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Paikkakunta: SC57

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja 913 » Su Heinä 05, 2015 5:54 pm

Noniin, tää kuuluis varmaan tonne iloiset asiat - topicciin :)
Ekat kunnon (omasta mielestä) viivat piirretty, tällä kertaa siis oikeaoppisesti takarenkaalla :D
Meni pitkään ennen ku sai luoton kokeilla uudestaan. Osasyynä myös hyväkuntoinen PP3 jota ei ollut varaa kuluttaa liiaksi. Nyt uusi tulossa, ja kävin hakemassa pari vanhaa ratakumiakin.

On se vaan perkeleen kivaa. Ekat 4 kertaa meinas etunen luistella tai ampua keulaa ylös. Mutta kun oppi sen tuntuman jarrulle niin kyllä lähtee. Ja siis ihan vaan kakkosella ilman kytkintä harjottelin. Olen sellanen lipputangon mallinen pikkupoika, joten "painoa" sai siirtää REILUSTI eteen. Pikakaasu olis ihan kiva. Rannevammasena tuli tuossa harjotellessa ranne niin kipeäksi että oli lopetettava. Mutta tästä on hyvä jatkaa, siihen asti että ollaan nenällään. Taidankin maistella "onnistumisen" kunniaksi parit oluset.

Mietityttää vaan nuo ratakumet, että uskallanko niitä alle pyöräyttää ennenkuin oppii oikeasti burnailemaan ihan perus katukumeilla.
Käsittääkseni lämmetessään ratakumit nappaa melko ärhäkästi pitoa. Eli tarvii tosissaan laittaa se pyörimään lujaa?
Paineina mulla noissa pp3 nyt 2.5 etu ja 2.9 taka. Ruuvasin vaan keulasta paluun mahdollisimman hitaaks, ja perän jäykäks.

Avatar
JG
Viestit: 222
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Faitteri Gsx-r 750 '93, Projekti Cbr 600 '98, Busa '04, redbaron, pv, weera..

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja JG » Su Heinä 05, 2015 10:46 pm

913 kirjoitti:Noniin, tää kuuluis varmaan tonne iloiset asiat - topicciin :)
Ekat kunnon (omasta mielestä) viivat piirretty, tällä kertaa siis oikeaoppisesti takarenkaalla :D
Meni pitkään ennen ku sai luoton kokeilla uudestaan. Osasyynä myös hyväkuntoinen PP3 jota ei ollut varaa kuluttaa liiaksi. Nyt uusi tulossa, ja kävin hakemassa pari vanhaa ratakumiakin.

On se vaan perkeleen kivaa. Ekat 4 kertaa meinas etunen luistella tai ampua keulaa ylös. Mutta kun oppi sen tuntuman jarrulle niin kyllä lähtee. Ja siis ihan vaan kakkosella ilman kytkintä harjottelin. Olen sellanen lipputangon mallinen pikkupoika, joten "painoa" sai siirtää REILUSTI eteen. Pikakaasu olis ihan kiva. Rannevammasena tuli tuossa harjotellessa ranne niin kipeäksi että oli lopetettava. Mutta tästä on hyvä jatkaa, siihen asti että ollaan nenällään. Taidankin maistella "onnistumisen" kunniaksi parit oluset.

Mietityttää vaan nuo ratakumet, että uskallanko niitä alle pyöräyttää ennenkuin oppii oikeasti burnailemaan ihan perus katukumeilla.
Käsittääkseni lämmetessään ratakumit nappaa melko ärhäkästi pitoa. Eli tarvii tosissaan laittaa se pyörimään lujaa?
Paineina mulla noissa pp3 nyt 2.5 etu ja 2.9 taka. Ruuvasin vaan keulasta paluun mahdollisimman hitaaks, ja perän jäykäks.
Joo kyllä noi rata kumit vaatii huolella sitä vauhtia sinne takarenkaalle et jauhaa kivasti. Etenkin jos on yhtää "vajaa" tehonen mopo. Itellä oli sillon ns harjottelu vaiheessa rata sliksi alla ja meinas käydä hassusti sen kaa ku ensin kylmänä se on pirun liponen ja siinä sitte kivasti luisuttelin ja sit otti pidon ihan silmän räpäyksessä ja sit oliki hytti kohti taivasta :lol: Ja siis pyöränä 750W eli ei sitä tehoo liikaa oo.. Mutta kyllä mikä vaan rengas toimii kun antaa tarpeeks happee :firing: Ja itellä ollu 3baria paineita takasessa, edessä ollu jotain 2.5 paikkeilla

Avatar
ekkeri69
Viestit: 399
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 1:00 am
Paikkakunta: k5 1000

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 » Su Heinä 05, 2015 11:51 pm

kannattaa opetella noilla hiukan kovemmilla touring renkailla. niissä se pito ei vaihtele lämmön mukaan kovin paljoo toisin ku noissa ratakumeissa.

Avatar
-jho-
Viestit: 50
Liittynyt: To Elo 18, 2011 12:00 am
Paikkakunta: 1000k4

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja -jho- » Ma Heinä 06, 2015 4:47 pm

Renkaista puheen olle. Tuli roskalavalta pelastettua tuollainen michelin Anakee 3 all road donitsi. Aika karkeella kuviolla niin mitenkäs tuollainen soveltuu aloittelijan harjoittelu vauhtiburniksiin? Kiinnostais tuo iso kulutuspinta, sais aika monta luikeroo sillä piirrellä. :burnout:
Ja miten tuon vaihteenvaihdon kanssa, pitäs päästä kakkoselta kolmoselle että sais uudet levelit tohon hommaan, niin runttaatteko raakana sisään vai livautatteko jotenkin kytkimellä?

P.s tänään 80 vauhista etunen lukkoon. Sain pidettyä just ja just pystyssä, kepekset vaa ikävästi litisty tankkiin :mad2: mielestäni en painanut jarrua liikaa, mutta tiedä sitten. Tiekin oli puhdas. Mikälie syy lukkiutumiseen..? Pitäs varmaa ne raudat hitsuutella mopetin ympärille.

Avatar
ekkeri69
Viestit: 399
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 1:00 am
Paikkakunta: k5 1000

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 » Ma Heinä 06, 2015 5:46 pm

ite tulee vedettyä samalla vaihteella. jaksaa se lähtee isommallakin polttaa. ei oo moisesta renkaasta kokemusta mutta tuskin se mikään erikoisen pitävä on.

Vastaa Viestiin