Tänään on Ke Tammi 17, 2018 8:09 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 654 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 40, 41, 42, 43, 44  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Heinä 24, 2015 12:25 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Viestit: 1371
Images: 37

Pyörä: DrifteR1
Personal album
Fear_factory kirjoitti:
Jees. näin täytyy tehdä!
Ja paineet on kyllä aika lähellä kolmea ollu joka renkaas joten tiputetaan vähän.
Jospa ei repeilis enään niin pahasti :)


Uutta-vanhaa kumia alle päivällä, paineet 2.4bar, kylillä köröttelyä joku kymmenen kilsaa ja eiku kenkää :firing:
Parit vedot ja tallille nauramaan ku joku milli vaan kulunu pintaa mutta isohkoja paloja repeytyny renkaasta jostain kymmenestä kohasta.
Taitaa paikallises asfaltis olla vikaa :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2015 6:57 am 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Viestit: 39
Pyörä: SC57
Yllätyin oikeen siitä että kuinka hyvin tuollanen Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar (mittarit vähän kusee suuntaan ja toiseen)
Melko tuore pökäle tuo on paistoltaan (4814) , jos nyt suuremmin vaikuttaa asiaan..

Parit pikku viivat nyt piirretty kolmosella, ja näytti pinta pysyneen melko hyvin kuosissaan. Ei repeillyt vielä.
Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon, vituttaa tollanen kenguru. Eipä se siellä varmaan kauaa ehi pyörimäänkään :upto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2015 7:47 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 12, 2013 7:10 am
Viestit: 150
Pyörä: pc25
913 kirjoitti:
Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon, vituttaa tollanen kenguru. Eipä se siellä varmaan kauaa ehi pyörimäänkään :upto:


Jaksaako joku oikeesti tasapainotella noita?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2015 8:21 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am
Viestit: 1163
Images: 1

Pyörä: PeltiBlade + Hva 250cc 2-t + Pitbike
Personal album
913 kirjoitti:
...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..


Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:

_________________
Ei vituta, eipä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2015 2:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 12:43 am
Viestit: 26
Images: 1

Pyörä: 1000rr fireblade -07
Personal album
Kailio- kirjoitti:
913 kirjoitti:
...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..


Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:


Joo samaa mieltä polttokumin painotuksesta; hukkaan heitettyä aikaa/vaivaa! Jos vähänkään haluaa hifistellä niin painottaa pelkän vanteen balanssiin ja siihen vaan mustaa/pyöreää päälle :deal: monesti/lähes aina nuissa roskis/käytetyissä kumeissa nii paljo selkä heittoa, että siihen ei mitkään painotukset auta :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2015 7:07 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Viestit: 39
Pyörä: SC57
Kailio- kirjoitti:
913 kirjoitti:
...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..


Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:


No samalla renkaalla kuljetaan työmatkat, ni olishan se kivampi jos ois tasapainossa. Ei oo autoa käytettävissä näin kesäsin.
En mä välttämättä heti sen alle laiton jälkeen lähe piirtelemään. Oon laiska paska ja en jaksa noita käsin väännellä vanteelle, joten delegoin homman rengaskoneen omaavalle kaverille.

Ja noi paineet, koittanu tässä kovasti lukea noita vanhempia viestejä, joissa kokeneemmat valistaa että ei repeilis niin pahasti pienemmillä paineilla.
Siis mä luulin että tollanen supercorsa olis kylmänä joku tappoliukas. Mut ihan suht hyvinhän se pitää kylmänäkin

Edit. Dunlop Qualifier (?) oli ainakin tuollasella 2.4 paineella ihan perkeleen liukas kylmänä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2015 8:10 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Viestit: 218
Pyörä: GSX-R1000 K5
En oo ite ainakaa koskaan huomannu mitään isompaa tärinää tasapainottamattomilla lavakumeilla, maantietä ajetaan töihin täälläkin aina pyörällä kun kelit sallii ja rengasta vaihtuu usein. Polta se runkovikanen kumi alta pois tai vaihda suora vanne :deal:. Ja paineista, metzelerin tourinkikumeja ei saa painekikkailulla kestämään, enkä oo huomannu lämmityksenkään auttavan, enkä kyllä minkään renkaan kohdalla oo huomannu eroo kestossa oli paineet sitte mitä vaan 2-4bar väliltä, rengaskohtaista toi kesto oman kokemuksen perusteella.

_________________
https://www.facebook.com/SickBastardsStuntCrew http://www.youtube.com/channel/UChtWavQnGF3njRE1hzbkWQQ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2015 10:41 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Tammi 07, 2010 1:00 am
Viestit: 529
Images: 2

Pyörä: Pitkä Piano, Nipponi & Etana...
Personal album
Juusoo kirjoitti:
En oo ite ainakaa koskaan huomannu mitään isompaa tärinää tasapainottamattomilla lavakumeilla, maantietä ajetaan töihin täälläkin aina pyörällä kun kelit sallii ja rengasta vaihtuu usein. Polta se runkovikanen kumi alta pois tai vaihda suora vanne :deal:. Ja paineista, metzelerin tourinkikumeja ei saa painekikkailulla kestämään, enkä oo huomannu lämmityksenkään auttavan, enkä kyllä minkään renkaan kohdalla oo huomannu eroo kestossa oli paineet sitte mitä vaan 2-4bar väliltä, rengaskohtaista toi kesto oman kokemuksen perusteella.



Kyllä sen eron huomaa ajeleeko lämpimäx/paljonko painetta... :deal: :deal: :deal: Mutta siinä olet oikeassa että metzlerin kumit ei kyllä kestä ihan sama mitä niille tekee, kuorii aina...
Jokusen sata kumia poltelleena sitä oppii vähän kuin kestää parhaiten mikäkin, mutta enpä mä oo aikoihin suoralla tiellä suditellukkaan...
Ja toinen syy paineen laskuun oli alunperin että voi tolla jatketulla keuliakkin ni sai pitosia paremmin, samalla tuli huomattua tuo kumin kesto parantu...

Mutta kaikki ajakoon tyylillään ja painellaan... :flipa: :flipa: :flipa: :lol: :lol: :lol:

Kailio- kirjoitti:
913 kirjoitti:
...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..


Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:


Sutimistakin on kahta lajia:
1.Niitä mitkä sudittelee niin sanotusti "liitävällä" pyörällä ja toivoo että pysyy ojakeppien välissä
2.Niitä mitkä driftaa pyörillään vähän kovemmissa vauhdeissa, jolloin tarttis olla pitoa jopa sutiessa jotta ohjattavuus säilyis edes jollain tapaa

Vähän kuin talvella vetelis kesäkumeilla, luistelee vitusti mutta ei todellakaan mene sinne minne pitäis, taasen lähes uusilla nastoilla pystyy ajaa paljon kovemmin ja liipissä jolloin vielä ohjattavuuskin säilyy... :deal: :deal: :deal:

Mutta jos vaan haluu "helposti" sudittaa ni etsii jotain 2006vuodelta olevia kivikovia touring-kumeja ja vetää 4bar puntariin, niin ei pitoja vaikka yrittäiskin, mutta tällä tyylillä taas ei oo mitään tekemistä luisuttelun kanssa ja saattaa tulla pahoja ylläreitä kun laittaa esim slicksiä alle ja alkaa kunnolla vetelee...

_________________
Leka viinaa & alkaa hommat luistaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2015 2:36 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am
Viestit: 1163
Images: 1

Pyörä: PeltiBlade + Hva 250cc 2-t + Pitbike
Personal album
hakkiz80 kirjoitti:
Juusoo kirjoitti:
En oo ite ainakaa koskaan huomannu mitään isompaa tärinää tasapainottamattomilla lavakumeilla, maantietä ajetaan töihin täälläkin aina pyörällä kun kelit sallii ja rengasta vaihtuu usein. Polta se runkovikanen kumi alta pois tai vaihda suora vanne :deal:. Ja paineista, metzelerin tourinkikumeja ei saa painekikkailulla kestämään, enkä oo huomannu lämmityksenkään auttavan, enkä kyllä minkään renkaan kohdalla oo huomannu eroo kestossa oli paineet sitte mitä vaan 2-4bar väliltä, rengaskohtaista toi kesto oman kokemuksen perusteella.



Kyllä sen eron huomaa ajeleeko lämpimäx/paljonko painetta... :deal: :deal: :deal: Mutta siinä olet oikeassa että metzlerin kumit ei kyllä kestä ihan sama mitä niille tekee, kuorii aina...
Jokusen sata kumia poltelleena sitä oppii vähän kuin kestää parhaiten mikäkin, mutta enpä mä oo aikoihin suoralla tiellä suditellukkaan...
Ja toinen syy paineen laskuun oli alunperin että voi tolla jatketulla keuliakkin ni sai pitosia paremmin, samalla tuli huomattua tuo kumin kesto parantu...

Mutta kaikki ajakoon tyylillään ja painellaan... :flipa: :flipa: :flipa: :lol: :lol: :lol:

Kailio- kirjoitti:
913 kirjoitti:
...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..


Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:


Sutimistakin on kahta lajia:
1.Niitä mitkä sudittelee niin sanotusti "liitävällä" pyörällä ja toivoo että pysyy ojakeppien välissä
2.Niitä mitkä driftaa pyörillään vähän kovemmissa vauhdeissa, jolloin tarttis olla pitoa jopa sutiessa jotta ohjattavuus säilyis edes jollain tapaa

Vähän kuin talvella vetelis kesäkumeilla, luistelee vitusti mutta ei todellakaan mene sinne minne pitäis, taasen lähes uusilla nastoilla pystyy ajaa paljon kovemmin ja liipissä jolloin vielä ohjattavuuskin säilyy... :deal: :deal: :deal:

Mutta jos vaan haluu "helposti" sudittaa ni etsii jotain 2006vuodelta olevia kivikovia touring-kumeja ja vetää 4bar puntariin, niin ei pitoja vaikka yrittäiskin, mutta tällä tyylillä taas ei oo mitään tekemistä luisuttelun kanssa ja saattaa tulla pahoja ylläreitä kun laittaa esim slicksiä alle ja alkaa kunnolla vetelee...


kyllä se pyörä menee poikittain sinne minne haluaa oli painetta mitä vaan, 3,5bar pystyy tykittään mutkapätkälläkin vielä oikeen kivasti. Mitä tulee ohjattavuuteen yms skeidaan ni se on aivan kuskista kiinni sanon minä. Pidetään myös driftaus ihan omana asiana, se kun ei liity mitenkään vauhtisladeihin. Toi talvi vertaus oli siinä mielessä vähä tyhmä kun puhuit vähä itestäs, koska toi jatkoilla ruopiminenhan on just sama kun ajais paskoilla renkailla talvella. :freak2:

_________________
Ei vituta, eipä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2015 4:01 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Tammi 07, 2010 1:00 am
Viestit: 529
Images: 2

Pyörä: Pitkä Piano, Nipponi & Etana...
Personal album
No jos herran käsitys on noinkin "laaja" jatkoista, renkaista ja alustan säädöistä, voipi olla parempi etten enempää osallistu tähän keskustelu topicciin häiriimään "ammattilaisia"... :flipa: :flipa: :flipa:

Jatkothan ei suoraan pyörästää tee hyvää luisutella, vaan tekee siitä juuri yllä mainitun "liitävän"-mallin ja hienoa että otit kummiski munkin pyörän tuonne omaan kommenttiisi esimerkiksi, ottaen huomioon ettei taida herralla olla käryäkään muutosten määrästä esmes alustaan, mulla kun ei ole enää muuta vakiota sen puoleen kuin swingi missä juurikin jatkot kiinni, kaikki muu tehty uusix, iskarin(nekin vaihdettu) kulmista lähtien...

Kannattais ehkä ottaa asioista selvää ennen ku tulee tänne viisastelemaan... :deal: :deal: :deal:

Ja palatakseni rengaspaineisiin, ni mees äijä käymään vaikka huoltsikan mittarilla kattomassa mitä eroa on lämpimän ja kylmän renkaan paineilla, eli siis paljon muuttuu kun kumi on lämmin...

Sekä selitä tyhmälle vauhtisladi jos ei kerta mitään tekemistä driftauksen kanssa??? Sladi ei ole sladi jos ei oo pelit poikittain eli vauhtisladihan meinaa poikittain menoa vauhdikkasti=yhtä kuin driftaaminen, toiset kiihtyvällä vauhdilla toiset vaihtelevalla vauhdilla, osa jopa tasavauhdilla...
Onko nyt niin että herralla on ihan puurot ja vellit menny sekaisin???

_________________
Leka viinaa & alkaa hommat luistaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2015 5:11 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am
Viestit: 1163
Images: 1

Pyörä: PeltiBlade + Hva 250cc 2-t + Pitbike
Personal album
hakkiz80 kirjoitti:
Onko nyt niin että herralla on ihan puurot ja vellit menny sekaisin???


Sovitaan vaikka näin! :cheers: suditaan/riftataan/sladitellaan tai vaikka runkataan omilla tyyleillämme/säädöillämme. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä! Itse tykkään naapurin koirasta :reyes:

_________________
Ei vituta, eipä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2015 6:14 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Touko 20, 2012 12:00 am
Viestit: 207
Pyörä: sduke
Tänää kokeiltu dukella vähän piirtää viivaa ja yllättävn helposti lähti. Ei tarvinnut muutakuin nelosen tupaan, jarrun laahaamisen ja kaasua niin lähti suddaan. Tuntui kyllä ihan saatanan vaaralliselta etukenossa polttaa :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2015 11:39 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Viestit: 1303
Images: 3

Pyörä: 1100 i/ö
Personal album
...Tuntui kyllä ihan saatanan vaaralliselta etukenossa polttaa :D

Ja näyttää tyhmältä. Perse sinne penkkiin missä se kuuluukin olla!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 17, 2015 8:14 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Heinä 14, 2014 3:54 am
Viestit: 105
Pyörä: ZX-6R -04
Tulipahan huomattua että ratatenkaat ei sovellu kuminpoltteluun. Samantien ihan riekaleina :burnout:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 17, 2015 10:25 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Viestit: 218
Pyörä: GSX-R1000 K5
Ei mulla oo koskaan ratakumit repeilly ennen aikojaan, mut kai toikin on merkistä kiinni.

_________________
https://www.facebook.com/SickBastardsStuntCrew http://www.youtube.com/channel/UChtWavQnGF3njRE1hzbkWQQ


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 654 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 40, 41, 42, 43, 44  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com