Kumin polttaminen vauhdissa??

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
tenu
Viestit: 1602
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja tenu » Ma Heinä 20, 2015 10:21 pm

Kesän ensimmäisellä kepappireissulla koitin vähän jo viihdytellä itseä/ehkä muitakin. Keinahdin "ketterästi" jopa tankillekkin istumaan, ja ei perkule, etunen meinas vieläkin karkailla alta. Kolme kertaa löystäny keulaakin jo tälle kesälle, voikohan mahdollinen pikkunen ylitäyttö keulaöljyissä vaikuttaa nuin paljoa :freak2:

Anttti
Viestit: 434
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2009 1:00 am
Paikkakunta: 10R, 636B

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Anttti » Ti Heinä 21, 2015 2:30 pm

913 kirjoitti:Nyt on pingpong (nangkang) alla. Voi morjessaatana miten liukas nulli :lol:
Mietin vaan ton kestävyyden kanssa että oiskohan se 2.6bar hyvä tuonne taakse?

edittiäedittiä 16.7. yksinpuhelu jatkuu taas..
Vai onko noilla paineilla juurikaan merkitystä kestävyyden kanssa tässä hommassa?

Ja sitten sellasta että miten helv... te viette niitä vehkeitä niin linkussa? Tuntuu aina jarrun kanssa kampeevan mopon ihan pystyyn vaan, kyllä siinä vaiheessa saa kieroa lieroa aikaseks kun päästää jarrusta ja antaa paukkua vaan (ei kovin leveesti mutta kuitenkin)
Elikkäs, tarviiko sitä vaan kammeta kropalla tai stongalla kuten mutkaan kovemmassa vauhdissa taittaessa?
Tiedän kyllä että reeniä reeniä vaatii, muttakun on vaan niin v*tun kiva kysellä tyhmänä niiltä jotka osaa :freak:

Tankoa vaan reilusti linkkuun, mullakin oli aluks uskaltamisvaikeuksia sen kanssa.. :freak:

Avatar
Juusoo
Viestit: 196
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Juusoo » Ti Heinä 21, 2015 7:24 pm

Anttti kirjoitti:
913 kirjoitti:Nyt on pingpong (nangkang) alla. Voi morjessaatana miten liukas nulli :lol:
Mietin vaan ton kestävyyden kanssa että oiskohan se 2.6bar hyvä tuonne taakse?

edittiäedittiä 16.7. yksinpuhelu jatkuu taas..
Vai onko noilla paineilla juurikaan merkitystä kestävyyden kanssa tässä hommassa?

Ja sitten sellasta että miten helv... te viette niitä vehkeitä niin linkussa? Tuntuu aina jarrun kanssa kampeevan mopon ihan pystyyn vaan, kyllä siinä vaiheessa saa kieroa lieroa aikaseks kun päästää jarrusta ja antaa paukkua vaan (ei kovin leveesti mutta kuitenkin)
Elikkäs, tarviiko sitä vaan kammeta kropalla tai stongalla kuten mutkaan kovemmassa vauhdissa taittaessa?
Tiedän kyllä että reeniä reeniä vaatii, muttakun on vaan niin v*tun kiva kysellä tyhmänä niiltä jotka osaa :freak:

Tankoa vaan reilusti linkkuun, mullakin oli aluks uskaltamisvaikeuksia sen kanssa.. :freak:
Takiksella kun on tarpeeks vauhtia niin helpottaa hommaa kummasti, se linkku lähtee melkein itestään kun vähän tankoo kääntää :cigar: Pitää myös muistaa että siinä pyörän päällä ei saa paskanjäykkänä puristaa stongaa :D

Avatar
tanskude
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja tanskude » Ti Heinä 21, 2015 9:00 pm

Vähän ku tanssis, liike lähtee lantiosta :D

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1244
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Pe Heinä 24, 2015 12:25 am

Fear_factory kirjoitti:Jees. näin täytyy tehdä!
Ja paineet on kyllä aika lähellä kolmea ollu joka renkaas joten tiputetaan vähän.
Jospa ei repeilis enään niin pahasti :)
Uutta-vanhaa kumia alle päivällä, paineet 2.4bar, kylillä köröttelyä joku kymmenen kilsaa ja eiku kenkää :firing:
Parit vedot ja tallille nauramaan ku joku milli vaan kulunu pintaa mutta isohkoja paloja repeytyny renkaasta jostain kymmenestä kohasta.
Taitaa paikallises asfaltis olla vikaa :lol:

913
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Paikkakunta: SC57

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja 913 » Ti Heinä 28, 2015 6:57 am

Yllätyin oikeen siitä että kuinka hyvin tuollanen Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar (mittarit vähän kusee suuntaan ja toiseen)
Melko tuore pökäle tuo on paistoltaan (4814) , jos nyt suuremmin vaikuttaa asiaan..

Parit pikku viivat nyt piirretty kolmosella, ja näytti pinta pysyneen melko hyvin kuosissaan. Ei repeillyt vielä.
Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon, vituttaa tollanen kenguru. Eipä se siellä varmaan kauaa ehi pyörimäänkään :upto:

teemu87
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2013 7:10 am
Paikkakunta: pc25

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja teemu87 » Ti Heinä 28, 2015 7:47 am

913 kirjoitti:Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon, vituttaa tollanen kenguru. Eipä se siellä varmaan kauaa ehi pyörimäänkään :upto:
Jaksaako joku oikeesti tasapainotella noita?

Avatar
Kailio-
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am
Paikkakunta: PeltiBlade + Hva 250cc 2-t + Pitbike

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Kailio- » Ti Heinä 28, 2015 8:21 am

913 kirjoitti:...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..
Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:
Ei vituta, eipä.

anz1
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 12:43 am
Paikkakunta: 1000rr fireblade -07

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja anz1 » Ti Heinä 28, 2015 2:25 pm

Kailio- kirjoitti:
913 kirjoitti:...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..
Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:
Joo samaa mieltä polttokumin painotuksesta; hukkaan heitettyä aikaa/vaivaa! Jos vähänkään haluaa hifistellä niin painottaa pelkän vanteen balanssiin ja siihen vaan mustaa/pyöreää päälle :deal: monesti/lähes aina nuissa roskis/käytetyissä kumeissa nii paljo selkä heittoa, että siihen ei mitkään painotukset auta :)

913
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Paikkakunta: SC57

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja 913 » Ti Heinä 28, 2015 7:07 pm

Kailio- kirjoitti:
913 kirjoitti:...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..
Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:
No samalla renkaalla kuljetaan työmatkat, ni olishan se kivampi jos ois tasapainossa. Ei oo autoa käytettävissä näin kesäsin.
En mä välttämättä heti sen alle laiton jälkeen lähe piirtelemään. Oon laiska paska ja en jaksa noita käsin väännellä vanteelle, joten delegoin homman rengaskoneen omaavalle kaverille.

Ja noi paineet, koittanu tässä kovasti lukea noita vanhempia viestejä, joissa kokeneemmat valistaa että ei repeilis niin pahasti pienemmillä paineilla.
Siis mä luulin että tollanen supercorsa olis kylmänä joku tappoliukas. Mut ihan suht hyvinhän se pitää kylmänäkin

Edit. Dunlop Qualifier (?) oli ainakin tuollasella 2.4 paineella ihan perkeleen liukas kylmänä.

Avatar
Juusoo
Viestit: 196
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Juusoo » Ke Heinä 29, 2015 8:10 am

En oo ite ainakaa koskaan huomannu mitään isompaa tärinää tasapainottamattomilla lavakumeilla, maantietä ajetaan töihin täälläkin aina pyörällä kun kelit sallii ja rengasta vaihtuu usein. Polta se runkovikanen kumi alta pois tai vaihda suora vanne :deal:. Ja paineista, metzelerin tourinkikumeja ei saa painekikkailulla kestämään, enkä oo huomannu lämmityksenkään auttavan, enkä kyllä minkään renkaan kohdalla oo huomannu eroo kestossa oli paineet sitte mitä vaan 2-4bar väliltä, rengaskohtaista toi kesto oman kokemuksen perusteella.

Avatar
hakkiz80
Viestit: 315
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Pitkä Piano, Nipponi & Etana...

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja hakkiz80 » Ke Heinä 29, 2015 10:41 am

Juusoo kirjoitti:En oo ite ainakaa koskaan huomannu mitään isompaa tärinää tasapainottamattomilla lavakumeilla, maantietä ajetaan töihin täälläkin aina pyörällä kun kelit sallii ja rengasta vaihtuu usein. Polta se runkovikanen kumi alta pois tai vaihda suora vanne :deal:. Ja paineista, metzelerin tourinkikumeja ei saa painekikkailulla kestämään, enkä oo huomannu lämmityksenkään auttavan, enkä kyllä minkään renkaan kohdalla oo huomannu eroo kestossa oli paineet sitte mitä vaan 2-4bar väliltä, rengaskohtaista toi kesto oman kokemuksen perusteella.

Kyllä sen eron huomaa ajeleeko lämpimäx/paljonko painetta... :deal: :deal: :deal: Mutta siinä olet oikeassa että metzlerin kumit ei kyllä kestä ihan sama mitä niille tekee, kuorii aina...
Jokusen sata kumia poltelleena sitä oppii vähän kuin kestää parhaiten mikäkin, mutta enpä mä oo aikoihin suoralla tiellä suditellukkaan...
Ja toinen syy paineen laskuun oli alunperin että voi tolla jatketulla keuliakkin ni sai pitosia paremmin, samalla tuli huomattua tuo kumin kesto parantu...

Mutta kaikki ajakoon tyylillään ja painellaan... :flipa: :flipa: :flipa: :lol: :lol: :lol:
Kailio- kirjoitti:
913 kirjoitti:...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..
Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:
Sutimistakin on kahta lajia:
1.Niitä mitkä sudittelee niin sanotusti "liitävällä" pyörällä ja toivoo että pysyy ojakeppien välissä
2.Niitä mitkä driftaa pyörillään vähän kovemmissa vauhdeissa, jolloin tarttis olla pitoa jopa sutiessa jotta ohjattavuus säilyis edes jollain tapaa

Vähän kuin talvella vetelis kesäkumeilla, luistelee vitusti mutta ei todellakaan mene sinne minne pitäis, taasen lähes uusilla nastoilla pystyy ajaa paljon kovemmin ja liipissä jolloin vielä ohjattavuuskin säilyy... :deal: :deal: :deal:

Mutta jos vaan haluu "helposti" sudittaa ni etsii jotain 2006vuodelta olevia kivikovia touring-kumeja ja vetää 4bar puntariin, niin ei pitoja vaikka yrittäiskin, mutta tällä tyylillä taas ei oo mitään tekemistä luisuttelun kanssa ja saattaa tulla pahoja ylläreitä kun laittaa esim slicksiä alle ja alkaa kunnolla vetelee...
Leka viinaa & alkaa hommat luistaa...

Avatar
Kailio-
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am
Paikkakunta: PeltiBlade + Hva 250cc 2-t + Pitbike

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Kailio- » Ke Heinä 29, 2015 2:36 pm

hakkiz80 kirjoitti:
Juusoo kirjoitti:En oo ite ainakaa koskaan huomannu mitään isompaa tärinää tasapainottamattomilla lavakumeilla, maantietä ajetaan töihin täälläkin aina pyörällä kun kelit sallii ja rengasta vaihtuu usein. Polta se runkovikanen kumi alta pois tai vaihda suora vanne :deal:. Ja paineista, metzelerin tourinkikumeja ei saa painekikkailulla kestämään, enkä oo huomannu lämmityksenkään auttavan, enkä kyllä minkään renkaan kohdalla oo huomannu eroo kestossa oli paineet sitte mitä vaan 2-4bar väliltä, rengaskohtaista toi kesto oman kokemuksen perusteella.

Kyllä sen eron huomaa ajeleeko lämpimäx/paljonko painetta... :deal: :deal: :deal: Mutta siinä olet oikeassa että metzlerin kumit ei kyllä kestä ihan sama mitä niille tekee, kuorii aina...
Jokusen sata kumia poltelleena sitä oppii vähän kuin kestää parhaiten mikäkin, mutta enpä mä oo aikoihin suoralla tiellä suditellukkaan...
Ja toinen syy paineen laskuun oli alunperin että voi tolla jatketulla keuliakkin ni sai pitosia paremmin, samalla tuli huomattua tuo kumin kesto parantu...

Mutta kaikki ajakoon tyylillään ja painellaan... :flipa: :flipa: :flipa: :lol: :lol: :lol:
Kailio- kirjoitti:
913 kirjoitti:...Diablo Supercorsa (sc2) pitää kylmänäkin. Painetta noin 2.4 - 2.6 bar...
...Hovimekaanikko ei tosin saanut tuota kunnolla tasapainoon..
Pitkään tullu luettua näit tarinoita ja nyt on pakko kyllä kysyä. Sä siis reenaat sladeja tollasilla paineilla, kun vakio paine takana on 2.9? Ihmettelet vielä et miks se Supercorsa pitää niin paljo, onse jännä.
Ja mä en ainakaan ymmärrä tota takiksen tasapainotusta kun se menee kuitenki parin raidan jälkeen vituilleen... :freak2:
Sutimistakin on kahta lajia:
1.Niitä mitkä sudittelee niin sanotusti "liitävällä" pyörällä ja toivoo että pysyy ojakeppien välissä
2.Niitä mitkä driftaa pyörillään vähän kovemmissa vauhdeissa, jolloin tarttis olla pitoa jopa sutiessa jotta ohjattavuus säilyis edes jollain tapaa

Vähän kuin talvella vetelis kesäkumeilla, luistelee vitusti mutta ei todellakaan mene sinne minne pitäis, taasen lähes uusilla nastoilla pystyy ajaa paljon kovemmin ja liipissä jolloin vielä ohjattavuuskin säilyy... :deal: :deal: :deal:

Mutta jos vaan haluu "helposti" sudittaa ni etsii jotain 2006vuodelta olevia kivikovia touring-kumeja ja vetää 4bar puntariin, niin ei pitoja vaikka yrittäiskin, mutta tällä tyylillä taas ei oo mitään tekemistä luisuttelun kanssa ja saattaa tulla pahoja ylläreitä kun laittaa esim slicksiä alle ja alkaa kunnolla vetelee...
kyllä se pyörä menee poikittain sinne minne haluaa oli painetta mitä vaan, 3,5bar pystyy tykittään mutkapätkälläkin vielä oikeen kivasti. Mitä tulee ohjattavuuteen yms skeidaan ni se on aivan kuskista kiinni sanon minä. Pidetään myös driftaus ihan omana asiana, se kun ei liity mitenkään vauhtisladeihin. Toi talvi vertaus oli siinä mielessä vähä tyhmä kun puhuit vähä itestäs, koska toi jatkoilla ruopiminenhan on just sama kun ajais paskoilla renkailla talvella. :freak2:
Ei vituta, eipä.

Avatar
hakkiz80
Viestit: 315
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Pitkä Piano, Nipponi & Etana...

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja hakkiz80 » Ke Heinä 29, 2015 4:01 pm

No jos herran käsitys on noinkin "laaja" jatkoista, renkaista ja alustan säädöistä, voipi olla parempi etten enempää osallistu tähän keskustelu topicciin häiriimään "ammattilaisia"... :flipa: :flipa: :flipa:

Jatkothan ei suoraan pyörästää tee hyvää luisutella, vaan tekee siitä juuri yllä mainitun "liitävän"-mallin ja hienoa että otit kummiski munkin pyörän tuonne omaan kommenttiisi esimerkiksi, ottaen huomioon ettei taida herralla olla käryäkään muutosten määrästä esmes alustaan, mulla kun ei ole enää muuta vakiota sen puoleen kuin swingi missä juurikin jatkot kiinni, kaikki muu tehty uusix, iskarin(nekin vaihdettu) kulmista lähtien...

Kannattais ehkä ottaa asioista selvää ennen ku tulee tänne viisastelemaan... :deal: :deal: :deal:

Ja palatakseni rengaspaineisiin, ni mees äijä käymään vaikka huoltsikan mittarilla kattomassa mitä eroa on lämpimän ja kylmän renkaan paineilla, eli siis paljon muuttuu kun kumi on lämmin...

Sekä selitä tyhmälle vauhtisladi jos ei kerta mitään tekemistä driftauksen kanssa??? Sladi ei ole sladi jos ei oo pelit poikittain eli vauhtisladihan meinaa poikittain menoa vauhdikkasti=yhtä kuin driftaaminen, toiset kiihtyvällä vauhdilla toiset vaihtelevalla vauhdilla, osa jopa tasavauhdilla...
Onko nyt niin että herralla on ihan puurot ja vellit menny sekaisin???
Leka viinaa & alkaa hommat luistaa...

Avatar
Kailio-
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am
Paikkakunta: PeltiBlade + Hva 250cc 2-t + Pitbike

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Kailio- » Ke Heinä 29, 2015 5:11 pm

hakkiz80 kirjoitti: Onko nyt niin että herralla on ihan puurot ja vellit menny sekaisin???
Sovitaan vaikka näin! :cheers: suditaan/riftataan/sladitellaan tai vaikka runkataan omilla tyyleillämme/säädöillämme. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä! Itse tykkään naapurin koirasta :reyes:
Ei vituta, eipä.

Vastaa Viestiin