Kumin polttaminen vauhdissa??

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

913
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Paikkakunta: SC57

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja 913 » Ti Heinä 07, 2015 8:06 am

Tykkääkö jengi liirailla sadekelillä?

ps. nankangin taidan tilata harjottelua varten

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja tmz » Ke Heinä 08, 2015 5:19 pm

-jho- kirjoitti: Ja miten tuon vaihteenvaihdon kanssa, pitäs päästä kakkoselta kolmoselle että sais uudet levelit tohon hommaan, niin runttaatteko raakana sisään vai livautatteko jotenkin kytkimellä?

Kannattanee varmaan opetella se homma muuten ekaks, ennenkuin rupeaa vaihteita räpläämään. esim SC57 Bladella kolmonen on kuitenkin ihan käyttökelponen vaihde tuonne ~150km/h asti, niin eiköhän siinä oo sitä leveliä ihan riittämiin ensialkuun... :)
HP-Garage

913
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Paikkakunta: SC57

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja 913 » Pe Heinä 10, 2015 7:19 am

Tämä ei varmaan ketään kiinnosta, mutta mehustelen saavutuksellani kuitenkin.
Eli huomasin että tosiaan SC57 bladella on tuo kolmonen paljon mukavampi vaihde alkaa piirtämään ku kakkonen. Nimittäin tuntui vakauttavan menoa huomattavasti ja alkaa saamaan mopoa jo vähän linttaankin.
(En kuitenkaan voi väittää kunnolla sladittavani. Sama ku että en osaa keulia, vaan "kevennellä keulaa". Keuliminenhan on sitä kun mennään jarrua vasten niin pitkään ku huvittaa. Mä en uskalla saati osaa)

Kakkosella tuntu aina menevän aikalailla suoraan, korkeintaan pientä vikurointia. Tai no ei tota kokemustakaan vielä hirveesti oo, eli taitaa mennä sen piikkiin

Mutta nyt kotiinpäin ajaessa uskalsin kokeilla sitä kolmosta ja aina tuntuu entistä hauskemmalta.
Naapurit tykkää varmasti hyvää kun mä puol seittemältä aamulla laulatan mopoa :angry: Nooh, se on ihan normaalia elämän ääntä kuitenkin... :burnout:

913
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Paikkakunta: SC57

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja 913 » La Heinä 11, 2015 2:38 pm

Mites muuten nuo kumit säilyy tuolla kadussa yleensä?
Joskus tuntuu että ne on siellä koko kesän, ja joskus haalenee ennen aikojaan. Piiskaako sade ne irti vai autot enempi?
Esim. Ridasjärventiellä oli keväällä ainakin paksuhkoa raitaa kauniisti viisteltynä, vaan eipä näy enää

edit. tää menee nyt vähän yksinpuheluks mutta tosiaan huomasin itsekkin ettei noita motox-jarrulitkuja kannata käyttää. Pari päivää sitte vaihdoin, tuntuma oli oikeen hyvä. Nyt yhtä pehmee kuin niillä kahvin värisillä vanhoilla nesteilläkin. Turha vissiin koittaa ilmata joka päivä, vaan vaihtaa siihen kehuttuun motul 600 :lol:

Anttti
Viestit: 434
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2009 1:00 am
Paikkakunta: 10R, 636B

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Anttti » Ma Heinä 13, 2015 11:47 am

En kyllä keksi ketkä ne raidat on ritasiin piirtäny :lol: mutta joo, kaiketi johtuu isommasta pyörimisnopeuserosta toi et isommal vaihteella helpommin pääsee sladiin, kun jos se pyöris vaan ihan vähän kovempaa ku eturengas...

Ps. Siel ridasjärventien lopussa voi olla mp poliisi kytiksellä.....

913
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Paikkakunta: SC57

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja 913 » Ti Heinä 14, 2015 7:55 pm

Nyt on pingpong (nangkang) alla. Voi morjessaatana miten liukas nulli :lol:
Mietin vaan ton kestävyyden kanssa että oiskohan se 2.6bar hyvä tuonne taakse?

edittiäedittiä 16.7. yksinpuhelu jatkuu taas..
Vai onko noilla paineilla juurikaan merkitystä kestävyyden kanssa tässä hommassa?

Ja sitten sellasta että miten helv... te viette niitä vehkeitä niin linkussa? Tuntuu aina jarrun kanssa kampeevan mopon ihan pystyyn vaan, kyllä siinä vaiheessa saa kieroa lieroa aikaseks kun päästää jarrusta ja antaa paukkua vaan (ei kovin leveesti mutta kuitenkin)
Elikkäs, tarviiko sitä vaan kammeta kropalla tai stongalla kuten mutkaan kovemmassa vauhdissa taittaessa?
Tiedän kyllä että reeniä reeniä vaatii, muttakun on vaan niin v*tun kiva kysellä tyhmänä niiltä jotka osaa :freak:

913
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 18, 2015 8:18 pm
Paikkakunta: SC57

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja 913 » La Heinä 18, 2015 3:56 pm

Lenny kirjoitti:Nyt on omakin eka nankangi polteltu. Tosiaan mutkapätkällä vähän epävarman olonen renkula, poltteluun ihan ok, tosin vähän pettyny sen kestoon ei sillä montaa kunnon sladia vedetä.
Komppaan.
Aamulla kotiin ajellessa huomasin että melkeenpä pelottavan helposti alko nelosella piirtämään :burnout: Kivaa oli muttei kestäny kauaa.
Nyt tarttis löytää jotain kestävämpää alle. Olis mulla tossa yks radalla revitty Supersorsa sc2, jossa keskellä pirusti pintaa. En vaan oikeen tiedä että uskallanko sitä vielä tällä kokemuksella alle laittaa :roll:

anz1
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 12:43 am
Paikkakunta: 1000rr fireblade -07

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja anz1 » La Heinä 18, 2015 8:24 pm

Ei muuta ku käännät supercorsan vanteelle ja käyt jauhattaan! Toki nuo ratarenkaat tahtoo lämmetessään alkaa pitämään enemmän, mutta tarpeeksi hanaa nii ei ota pitoa :firing: Eipä nuo pehmeällä seoksella olevat kumet taho kovin pitkä ikäsiä olla tuossa harrastuksessa, mutta synkkää viivaa jää katuun ja savuefekti on mahtava! Laitappa michelinin road D tai Road 2 alle nii saat jauhattaa vitutukseen asti ja tuntuu ettei lopu ikinä keseken (varsinki jos sattuu vielä vanhalla paistolla olemaan..) :deal:

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1252
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » La Heinä 18, 2015 11:31 pm

Luisuttelutouhut rupes itteä kans kiinnostaan ja Tulipa sitte koitettua. nyt on muutamana viikonloppuna reenailtu ja 6gummia menny.
Nyt tota kestävyys hommaa miettiny kans.
Tänä viikonloppuna tuli ajeltua n.20kilsaa ja 2rengasta meni missä molemmissa n. 3mm pintaa :P
Tuollasella kumilla jonku neljä puolenkilsan pätkää ku vetää niin repeytyny riekaleiks.
Eipä paljo kauempaa uudetkaan renkaat kestäny alussa.
Paineita ollu välillä 2.7-3.1baarii.
leveys järisyttävät 130 ja front-use-only renkaita kaikki..jos noi vaikuttaa jotenki.

Kuva

Kuva

No hauskaa on jokatapauksessa :firing:

Avatar
tenu
Viestit: 1602
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja tenu » Su Heinä 19, 2015 2:04 am

Isot pojat kertoo, jotta lämmitellä pitää...
Ainakin Z6:sta, ilmeisesti koskee ainakin saman valmistajan muitakin tuotteita. Ei räikkää heti levälleen :cheers:

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1252
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Su Heinä 19, 2015 2:49 pm

Joopa joo. Siinä se voi kyllä olla.
Metzelerejä ollu melkeen kaikki ja viime ajokerroilla lähetty polttaan kyllä heti ku asfaltille päästy :D
Empä tuota muistanu vaikka niin monesti
Tuosta kuullu ja samoin z6:sta.

Avatar
hakkiz80
Viestit: 315
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Pitkä Piano, Nipponi & Etana...

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja hakkiz80 » Ma Heinä 20, 2015 3:57 pm

Tenu oikeessa eli pikkasen ajelee ja lämmittelee kumin sekä vetojen välissä pientä jäähdyttely ajoa...
Ja paineita joku 2bar ni ei kuori niin nopeesti...
Kun tuppaa toi 2.9bar olee sladin päätyttyä kun kumi lämmin ni lähempänä 3.5bar ni kuorii varmasti/nopeasti...
Leka viinaa & alkaa hommat luistaa...

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1252
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Ma Heinä 20, 2015 4:43 pm

Jees. näin täytyy tehdä!
Ja paineet on kyllä aika lähellä kolmea ollu joka renkaas joten tiputetaan vähän.
Jospa ei repeilis enään niin pahasti :)

Avatar
tenu
Viestit: 1602
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja tenu » Ma Heinä 20, 2015 8:44 pm

Pitikin lukea kymysys ajatuksen kanssa. Kahta kilsaa tuskin voi loirotella kunnolla millään, ellet kehitä täyskumipalloja jostakin :burnout:

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1252
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Kumin polttaminen vauhdissa??

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Ma Heinä 20, 2015 9:10 pm

No se nyt oli sellanen suurinpiirtein kilsamäärä minkä kestäis jos neljässä osassa vetää.
Pidempiä pätkiä ku ei oo luisteltu vielä.
Eka avonin-kumin jälkeen luulin jo että kauan saa luisutella ku ei tuntunu kuluvan millään mutta sen jälkeen noi muut rupeski repeytyyn alta jo vaikkei aja :P

Vastaa Viestiin