Takajarru stongaan!?

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Eedeli
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 600rr + crf250r

Viesti Kirjoittaja Eedeli » Ke Huhti 27, 2011 5:08 pm

Latexiit kirjoitti:Samalla periaatteella
Kuva
Miten paksua toi levy tossa on?

Latexiit
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 954

Viesti Kirjoittaja Latexiit » Ke Huhti 27, 2011 5:19 pm

4millistä. Kahdesta osasta kun on tehty niin liitos pulteilla ja hitsillä

Avatar
Eedeli
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 600rr + crf250r

Viesti Kirjoittaja Eedeli » Ke Huhti 27, 2011 5:53 pm

Latexiit kirjoitti:4millistä. Kahdesta osasta kun on tehty niin liitos pulteilla ja hitsillä
Elikkä onko tossa siis taivutettu sellanen suorakaiteen muotoinen palikka tohon haarukan ympärille ja siihe hitsattu toi alaspäin tuleva levy mihin satula tulee kiinni? Onko se miten tiukka toho haarukan ympärille?

Avatar
Tessustelija
Viestit: 1391
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tessustelija » Ke Huhti 27, 2011 5:55 pm

Anttti kirjoitti:Siis oonkos nyt ymmärtäny ihan väärin, vai onko maholista saada toimimaan käsitakajarru yhdellä jarrusatulalla, ilman että kahvaa painettaessa jarrupaineet katoaa polkimen nestesäiliöön? :freak:
Kyllähän tuo adapterilla toimii. takajarrusylinteristä säiliön letkun paikalle vetää jarruletkun käsitakajarrusylinteriltä.
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw

Latexiit
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 954

Viesti Kirjoittaja Latexiit » Ke Huhti 27, 2011 7:57 pm

Eedeli kirjoitti:
Latexiit kirjoitti:4millistä. Kahdesta osasta kun on tehty niin liitos pulteilla ja hitsillä
Elikkä onko tossa siis taivutettu sellanen suorakaiteen muotoinen palikka tohon haarukan ympärille ja siihe hitsattu toi alaspäin tuleva levy mihin satula tulee kiinni? Onko se miten tiukka toho haarukan ympärille?
Kuva
Tuli paintilla taiteiltua jos mitään selventää eli neliöputkesta tein joten tuli vaan toi yks liitos :wavey: Takahaarukkaan nähden adabteri ehkä joku 5mm isompi

Avatar
Eedeli
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 600rr + crf250r

Viesti Kirjoittaja Eedeli » Ke Huhti 27, 2011 10:59 pm

Latexiit kirjoitti:
Eedeli kirjoitti:
Latexiit kirjoitti:4millistä. Kahdesta osasta kun on tehty niin liitos pulteilla ja hitsillä
Elikkä onko tossa siis taivutettu sellanen suorakaiteen muotoinen palikka tohon haarukan ympärille ja siihe hitsattu toi alaspäin tuleva levy mihin satula tulee kiinni? Onko se miten tiukka toho haarukan ympärille?
Kuva
Tuli paintilla taiteiltua jos mitään selventää eli neliöputkesta tein joten tuli vaan toi yks liitos :wavey: Takahaarukkaan nähden adabteri ehkä joku 5mm isompi
No kyllä tuo selvensi ton liitos kohdan juu mutta kysytään nyt vielä ettei jää epäselväksi, eli toi kiinnike ei kierrä koko haarukan ympäri? Eli ei tule holkin ja haarukan väliin vaan peittää haarukan ylä ja alapinnat sekä ton ulkoseinämän, mutta ei sisäseinää? :nono: :D

Latexiit
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 954

Viesti Kirjoittaja Latexiit » To Huhti 28, 2011 7:57 am

Eedeli kirjoitti:
Latexiit kirjoitti:
Eedeli kirjoitti: Elikkä onko tossa siis taivutettu sellanen suorakaiteen muotoinen palikka tohon haarukan ympärille ja siihe hitsattu toi alaspäin tuleva levy mihin satula tulee kiinni? Onko se miten tiukka toho haarukan ympärille?
Kuva
Tuli paintilla taiteiltua jos mitään selventää eli neliöputkesta tein joten tuli vaan toi yks liitos :wavey: Takahaarukkaan nähden adabteri ehkä joku 5mm isompi
No kyllä tuo selvensi ton liitos kohdan juu mutta kysytään nyt vielä ettei jää epäselväksi, eli toi kiinnike ei kierrä koko haarukan ympäri? Eli ei tule holkin ja haarukan väliin vaan peittää haarukan ylä ja alapinnat sekä ton ulkoseinämän, mutta ei sisäseinää? :nono: :D
Juuri näin!

Avatar
Eedeli
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 600rr + crf250r

Viesti Kirjoittaja Eedeli » To Huhti 28, 2011 1:55 pm

Latexiit kirjoitti:Juuri näin!
Selvä homma, kiitosta! :wavey:

Avatar
Repa
Viestit: 173
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki Gsxr

Viesti Kirjoittaja Repa » Ti Kesä 14, 2011 10:43 pm


Jollee
Viestit: 57
Liittynyt: Su Elo 27, 2006 12:00 am
Paikkakunta: CBR 600 pc25

Viesti Kirjoittaja Jollee » Ti Marras 08, 2011 1:10 pm

Kellään kokemuksia, miten hyvin käppäri toimisi nissinin pääsylinterillä ja tokicon 4-mäntäisellä satulalla? :-?

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Viesti Kirjoittaja zeby » Ma Huhti 16, 2012 9:03 pm

Olen harkinnut rakentaa pyörääni käsitakajarrun niin, että tekisin siihen takajarrun pääsylinteriin ylimääräisen kierteen kierretapilla banjopultille, johon vetäisin letkun käsijarrulle.
Mahtaako seinämävahvuus riittää siinä kohti, missä on se nestepintaa varten oleva "silmä", jos siihen värkkäisi sen kierteen. :freak:

Avatar
Niinvarmaanjoo
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 12:00 am
Paikkakunta: HM HONDA

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » Ma Huhti 16, 2012 9:21 pm

Tolla tyylillä on ainakin kotareihin ja husseihin tehty ja on pelannu.

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Viesti Kirjoittaja zeby » Ti Huhti 17, 2012 5:02 am

No eiköhän se seinämävahvuus riitä tuossakin sitten. Thänks. :wavey:

_kasari
Viestit: 31
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 1:00 am
Paikkakunta: pc-25!

Viesti Kirjoittaja _kasari » Ke Huhti 18, 2012 9:27 pm

Apua tarvittais, itse en enää oikein tiedä mitä tehdä.... :angry: Kaks päivää täs ilmannu nyt pyörän käsitakajarrua ja ei oikein tuu hyvää. Eli kahvasylinterinä toimii nisin radiaalikahva ja siitä letku takasatulalle ja sielä jarrulevyllä käskyä odottelee R1 etujarrusatula (nelimäntänen). Olen koittanut isolla huumeruiskulla lykätä R1 satulankautta nesteet niin että nestesäiliä täyttynyt ja siihen normaalia ilmausta päälle, ei hyvä. Koittanut imeä R1 satulasta paineilmalla toimivalla ilmausvehkeellä ja syöttänyt ylös kuppiin nestettä, ei hyvä. Koittanut ihan perus ilmausta,että kahvaa pohjaan ja avata ilmausruuvia, ei hyvä.... Joka liitoksen välis on uudet kupari prikat. Saan kahvaan pienen tuntuman mutta se on todella heikko. Pitäisikö sitä ilmata Nisinin satulasta kun siinäkin on ilmausruuvi? Vai heittää vain koko paska menemään? Hermot kireällä..... :eek:

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Fella » Ke Huhti 18, 2012 9:50 pm

Itte olen aina saanut kaikkein parhaiten tollee väärinpäin satulasta päin ruiskulla tuuppaamalla ilmattua. Missä asennossa satula on? Ooksä koittanu sitä käännellä tai pyöritellä tms? :-?

Vastaa Viestiin