Takajarru stongaan!?

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Tomppa125
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 5:12 pm

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Tomppa125 » To Syys 05, 2013 10:24 pm

Osaisko kukaan sanoo että miten olis helpoin tapa ilmata käppäri jos laittaa takasatulaan pidemmän banjopultin ja siihen kaks jarruletkua? Eli toinen kahvalta ja toinen jalkajarrulta.

Avatar
Juusoo
Viestit: 218
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Juusoo » Pe Syys 06, 2013 1:42 am

Ei toimi, sun pitää tehä jalkajarrun pääsylkkään adapteri banjopultille, kahvalta letku siihen niin saa toimimaan

Tomppa125
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 5:12 pm

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Tomppa125 » Ma Syys 09, 2013 3:34 pm

Auttakaas käppärin kanssa ku ei suostu millään ilmaantumaan.. satulana brembon nelimäntänen ja kahvana cagiva mitosta brembon kahva, ei vuoda mistään nestettä eikä myöskään pitäis höriä ilmaa mistään mutta silti ei vaan suostu ilmaantumaan.. :-?

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja T.A » Ma Syys 09, 2013 4:03 pm

Laita kahva ilmauksen ajaksi oikein päin tankoon ellei ole ollut ja varmista, että jarrusatulan ilmausnippa on satulan ylin kohta ilmauksen aikana. Näillä konstein on jo 5 eri käsijarru viritystä aina saanut helposti ilmattua.

Bad Jake
Viestit: 207
Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ma Syys 09, 2013 4:49 pm

Tomppa125 kirjoitti:Auttakaas käppärin kanssa ku ei suostu millään ilmaantumaan.. satulana brembon nelimäntänen ja kahvana cagiva mitosta brembon kahva, ei vuoda mistään nestettä eikä myöskään pitäis höriä ilmaa mistään mutta silti ei vaan suostu ilmaantumaan.. :-?
Kahva on varmaankin tyhjä, joten se ei lähde "vetämään". Itse täytin kahvan niin että jarrunestesäiliö oli kiinni, jarruletkun nippa/reikä taivasta kohti ja letku irti. Liruttelin injektioruiskulla kahvasta jarruletkun aukon täyteen nestettä ja pumppasin kahvaa -> neste lirahti kahvan sisään ja jatkoin tätä niin kauan ette kahva enää imenyt nestettä jarruletkun reiästä. Sitten jarruletku ruiskulla täyteen jarrunestettä, letku kiinni ja kahvssa alkoi heti olla tuntoa. Tuon jälkeen ilmaaminen on ihan peruskauraa kun kahvan saa vain vetämään.

Tomppa125
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 5:12 pm

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Tomppa125 » Ma Syys 09, 2013 5:25 pm

sylinteri on täynnä nestettä ja oon ilmannu jo pari tuntia tota sillai että sylinteri on ollu oikeinpäin ja ilmausruuvi on ylin kohta satulassa..

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja T.A » Ma Syys 09, 2013 5:38 pm

Kannattaa myös ilmataskujen varalta levittää männät niin kauas,kun voi ja laittaa palojen väliin joku sopiva palikka ettei männät pääse painumaan ulos. Itsellä, joskus tuokin auttanut, kun on pitäyt kauan tapella.

Bad Jake
Viestit: 207
Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ma Syys 09, 2013 6:51 pm

Tomppa125 kirjoitti:sylinteri on täynnä nestettä ja oon ilmannu jo pari tuntia tota sillai että sylinteri on ollu oikeinpäin ja ilmausruuvi on ylin kohta satulassa..
Keskity siihen puristajaan, siellä se ilma seisoo. Tee kuten tuossa aiemmin kirjoitin että saat puristajaan eloa, ei se muuten lähde ilmautumaan jos puristaja ei vedä.

Tomppa125
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 5:12 pm

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Tomppa125 » Ma Syys 09, 2013 8:42 pm

Eli sen takia ei kerään painettakaan yhtään?

Bad Jake
Viestit: 207
Liittynyt: To Tammi 24, 2002 1:00 am

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Bad Jake » Ma Syys 09, 2013 9:13 pm

Tomppa125 kirjoitti:Eli sen takia ei kerään painettakaan yhtään?
Juuri näin.

Avatar
S^X
Viestit: 1903
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja S^X » Ti Syys 02, 2014 2:16 pm

Kuva

Tollanen tuli neppailtua.

Kokeneemmat vois kertoa menikö tossa nyt joku suoraan vituiksi vai pitäisikö tuon kestää :lol:

Prikat on väliaikaisesti jotta sain shimmattua satulan levyyn nähden kohalleen,teen tuohon vielä kiinteät holkit mitkä vielä hepsaan adapteriin kiinni,ei jaksanut "billettiä" rueta tekemään.
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die

Avatar
Juusoo
Viestit: 218
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Juusoo » Su Syys 07, 2014 10:01 pm

S^X kirjoitti:Kuva

Tollanen tuli neppailtua.

Kokeneemmat vois kertoa menikö tossa nyt joku suoraan vituiksi vai pitäisikö tuon kestää :lol:

Prikat on väliaikaisesti jotta sain shimmattua satulan levyyn nähden kohalleen,teen tuohon vielä kiinteät holkit mitkä vielä hepsaan adapteriin kiinni,ei jaksanut "billettiä" rueta tekemään.
Ihan pätevältä vaikuttaa. Swingejä on joskus paskaks menny tollasilla adaptereilla varsinkin jos on kahdella satulalla ollut, itsellä gixerissä ollut samanlainen pari kesää eikä ongelmia.

bastard666
Viestit: 68
Liittynyt: To Touko 24, 2012 12:00 am

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja bastard666 » Ti Helmi 03, 2015 5:22 pm

Kertokaas nyt kun en mistään suoraa vastausta löytänyt, että miten paljon eroaa yksi tai kaksi satulaa käppärissä. Eli tässä kahden vaiheilla tuleeko f4iihin duali vai triple adapteri. Lähinnä se että tekeekö yhdellä mitään ja onko kaksi isoa jo hipaisusta lukossa?

Avatar
Juusoo
Viestit: 218
Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: GSX-R1000 K5

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja Juusoo » Ke Helmi 04, 2015 5:02 pm

Riippuu paljon myös jarrulaikan koosta. Itestä tuntuu turhan tehottomalta yks nelimäntänen+vakiolevy, sama jalkajarrussa vakio kaksmäntäisellä, joten ens kesäks laitan vaan ison laikan. Oon kokeillut tollasta settiä ja ihan erilainen ajaa kun pienellä levyllä, ne etujarrusatulat kun on suunniteltu toimimaan ison levyn kanssa niin sellasella parhaiten tehoa. Tämä on tosin vähän ajotyyli ja pyöräkohtaistakin, kovassa ja vauhdikkaassa ajossa ei välttämättä tee mitään 300mm laikalla ja kolmella satulalla, mutta tyhjispyörittelyssä auttaa paljon jos tehokkaat jarrut. Ite kun k5 gixerillä ajan ja siinä ei alavääntöä ole ihan liikaa, niin tyhjis circlepyörityksessä siinä 4000rpm paikkeilla, joten vaatii jarruiltakin paljon. Lisäks tuo isompi laikka pysyy paljon viileämpänä kuin vakio, oisko kolme vai neljä vakiolaikkaa mennyt kieroks/haljennut tai pahasti urille parissa vuodessa kahdesta eri pyörästä stunttihommissa :D Kaks satulaa käppärissä tulee just nimenomaan sellanen että menee vauhdista kuin vauhdista aika kevyesti lukkoon, mutta kaikkeen tottuu.

Avatar
joukahainen-
Viestit: 609
Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 12:00 am
Paikkakunta: SC57, PC25, Z50

Re: Takajarru stongaan!?

Viesti Kirjoittaja joukahainen- » Su Maalis 08, 2015 9:33 pm

Noniin, pitäis saada rakennettua käppäri f2:seen, mitä settejä suosittelette?

Vastaa Viestiin