Tänään on To Huhti 19, 2018 2:34 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 252 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Takajarru stongaan!?
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2012 7:41 pm 
Poissa

Images: 11

Pyörä: pc31 & sc33
Personal album
Joo, magura ja brembo taitas olla hyviä kahvoja.. Kerranhan se vaan kirpasee kun tollasen ostas..
Toki jos joku vois suositella jotain huokeempaa ja toimivaa kahvaa, ei haittas jos sellanen löytys.. :wavey:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2012 3:24 pm 
Poissa

Mulla on tulossa tollanen 13mm magura (kunhannytvittusaatanaperkele) vaan tulisi. Hoheyn adapterilla ja 954rr satulalla.
Haibikestä tilannu 13.8 mutta ei ole näkyny :grayno:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2012 8:21 pm 
Poissa

Pyörä: 600rr + crf250r
Fella kirjoitti:
Mulla on tulossa tollanen 13mm magura (kunhannytvittusaatanaperkele) vaan tulisi. Hoheyn adapterilla ja 954rr satulalla.

Tuleeko sulla siis taakse toinen samanalinen mikä bleidissä on vakiona takana? Ite haaveilen talvella hommattavaksi sellaisesta missä olis 2 samanlaista kuin edessä eli ne nelimäntäset nissinit. Sais potkua tohon jalkajarruunki :D

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2012 8:34 pm 
Poissa

Eedeli kirjoitti:
Fella kirjoitti:

Tuleeko sulla siis taakse toinen samanalinen mikä bleidissä on vakiona takana? Ite haaveilen talvella hommattavaksi sellaisesta missä olis 2 samanlaista kuin edessä eli ne nelimäntäset nissinit. Sais potkua tohon jalkajarruunki :D

Fella taisi tarkoittaa 954:en etusatulaa käppäripysäyttimenä, ainakin itse näin tuon ymmärrän mitä noita Hoheyn adaptereja olen nähnyt.

Kaverilla oli SC28 Bladessa Tokicon 4-mäntäinen satula orkkiksen tilalla eikä se jalkajarru siitä sen kummemmaksi muuttunut -> tarvitsisi ilmeisesti muuttaa myös pääsylinterin kokoa kun orkkis jää liian pieneksi noin suurella satulalla.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 8:15 am 
Poissa

Pyörä: 600rr + crf250r
Bad Jake kirjoitti:
Kaverilla oli SC28 Bladessa Tokicon 4-mäntäinen satula orkkiksen tilalla eikä se jalkajarru siitä sen kummemmaksi muuttunut -> tarvitsisi ilmeisesti muuttaa myös pääsylinterin kokoa kun orkkis jää liian pieneksi noin suurella satulalla.

Mä oon käsittäny että noissa vähän uudemmissaki pyörissä laitetaan takajarrusylinteriksi vähän liian iso sylkkä siks että takarengas ei mene yllättäen lukkoon liian tehokkaan jarrun takia. (joku köyhänmiehen abs) Ja kun toi 954 jarru on just sellanen että se tuntuu vähän kovalta ja tehottomalta minkä oon mieltänyt liian isoksi pääsylkäksi. Kaveri tehtaili sen 600rr kans nelimäntäsen tokicon takajarrulle ja kun kävin kokeilemassa sitä niin tehoeron huomas selkeesti. Meinas olla jopa liian tehokas ainakin noin nopeella kokeilulla :freak2:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 9:18 am 
Poissa

Pyörä: 250
Piikkisen RS:n pääsylinteriä kehuttu toimivaksi, kannattaako sen kaveriks ottaa RS:n etujarrupuristin? Toimis ainaki yhteen, mutta onko liian tehoton takakäppäriks 636:seen?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 4:08 pm 
Poissa

Pyörä: PC-25
Ite oon ainaki kuullu kehuttavan. Ite oon hankkinu kans omaan 600cc räsän etujarrukamat käppäriks, muttei ole vielä kiinni, niin ei osaa sanoa kokemuksia...

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2012 4:52 pm 
Poissa

Pyörä: R6
A3ttullahan on muistaakseen toi räsän etujarru setti käppäriin ja hyvin näyttää hänel pelittävän.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2012 3:44 pm 
Poissa

Eedeli kirjoitti:
Fella kirjoitti:

Niin siis tosiaan etujarrun satulalla tulee käppäri, mulla oli f4i:ssä samanalinen mut oli joku gikserin kahva missä tuntuma oli aikasten kova ja siinä oli liikaa tehoa omasta mielestä. Sillä mä ostin ton maguran jos olis pehmeempi tatsi jarruun. KUNHAN SE NYT VITTU TULIS :(

Siistiä kun joku 500$ kiinni ja sitten kun koittaa kysyä sähköpostilla niin ei enää tule mitään vastauksiakaan..

Profiili  

ViestiLähetetty: La Joulu 29, 2012 12:20 pm 
Poissa

http://www.cycleworld.com/2012/12/25/st ... -speaking/

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Huhti 05, 2013 4:48 pm 
Poissa

Pyörä: PC-25
Elikkä vähän ongelmia ton käppärin kanssa. Jarrun tuntuma on sellainen, että nappaa lähes heti. Ilmaa ei siis pitäisi järjestelmässä olla. Yhdellä sormella vauhti vähän hidastuu, kahdella sormella saa jo renkaan lukkoon. Pitäisi saada sellaiseksi, että renkaan saisi vaivatta yhdellä sormella lukkoon.

Mulla on jarrusatulana aprillia rs etujarrusatula vakiolevyn kanssa f2 cebarissa ja pääsylinterinä brembon 16x18.

Huhun mukaan tuo brembon pääsylinteri pelittäs nissinin 4-mäntäsen kanssa hyvin. Nykysessä 27x2/32x2 männät. Nissinin vastaavassa ilmeisesti 32x2/34x2. Eli voisiko jarrusatula olla syynä tähän?

Siinä vielä kuva tän hetken setupista:
Kuva

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 23, 2013 10:20 pm 
Poissa

Nii mites tota nyt tulkitaa että minkä kokonen pääsylinteri pitää olla tiettyy työsylinterii? Tallilla on 4 mäntänen r6 puristin, tarkemmin en oo kattonu

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 24, 2013 10:23 am 
Poissa

gona750 kirjoitti:
Nii mites tota nyt tulkitaa että minkä kokonen pääsylinteri pitää olla tiettyy työsylinterii? Tallilla on 4 mäntänen r6 puristin, tarkemmin en oo kattonu

Ei kai siihen yhtä ainoaa oikeaa vastausta ole - se on kuskin näppituntumasta/mieltymyksestä kiinni. Jos satulan männät on samaa kaliberia Nissinin satulan kanssa niin 16mm radiaalipuristin lienee kelpo vaihtoehto.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 14, 2013 5:37 pm 
Poissa

Pyörä: GSX-R1000 K5
Ideoita mikä vikana? Käppäristä häviää kaikki tyhjäliike ja se alkaa laahaamaan hetken ajon jälkeen, lopulta laaahaa niin paljon että ei jaksa kulkea eteenpäin helposti. Jarrusatulan männät ei painu sisäänpäin yhtään silloin kun jarrusatula on kiinni systeemissä ja ilmattuna. Jos satulan ottaa irti niin männät liikkuvat. Jarrusatulan kiinnike on vino mutta pultteja avattu sen verran että satula pääsee suoraan levyyn nähden. Kylmänä hyvä tunto jarrussa ja toimii hienosti. Ongelma ilmeni kun vaihdoin Brembon 16X18 kahvan aprilia rs kahvan tilalle. Ilmatessa jarrupääsylinteristä ei alkuun nestetaso liikkunut mihinkään suuntaan. Voisiko siis epäillä että kahvassa olisi joku tukos? Toinen syy vois olla että jarru on kokoajan päällä vähän mutta siihen en usko koska kahva on ihan tehdas kunnossa, olen sen kyllä itse kasannut mutta kaikki osat meni mielestäni ihan oikein ja jarru toimii kuitenkin kylmänä.

Sama ongelma ilmeni joskus aprilia rs etujarrusta tehdyssä käppärissä, siinä oli ongelmana jumittuneet männät ja kiero kiinnike.

Vika selvis, olin säätäny jarrun "laahaamaan", rupes toimiin kun avas säätöä vähän

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Elo 28, 2013 4:27 pm 
Poissa

Mahtaakohan olla riittävä tuo AJP:n perus etujarrusylinteri 4 mäntäsen brembon satulan kanssa?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 252 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia