... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
tenu
Viestit: 1602
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja tenu » Ti Syys 25, 2012 1:40 am

Makekoo kirjoitti:Olis tarkoitus vaihtaa pyörään (Honda CBR 954RR -02) öljyt ennen talviseisontaa.
Empä hontasta niin tiiä, mut ainakin nykynen sukisuki tuntuu olevan nirso! Suosittelisin pysymään siinä mihin patti on tottunu :deal:

Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja -J- » Ti Syys 25, 2012 3:37 am

Makekoo kirjoitti:Olis tarkoitus vaihtaa pyörään (Honda CBR 954RR -02) öljyt ennen talviseisontaa. Öljynä on tähän asti toiminut Hondan GN-4 10W-40 ölppä, mutta sitäpä ei nyt olekaan saatavilla tästä ihan kotikulmilta. Paikallinen myyjä ehdotti käytettäväksi tuota Hondan omaa 10-30 öljyä, eli onkos muilla tästä käytännön kokemuksia? Numeroiden valossahan tuo on lämpimänä "lirumpaa" kuin tuo tähän asti käytetty öljy.. Kysymys kuuluukin että onko mitään syytä miksi tuota öljyä EI kannata/saa käyttää vai katselenko suosiolla muiden valmistajien tuotteita??
Voipi olla tyhmä kysymys, mutta niin se on kysymyksen esittäjäkin :D
Ite käytin omassa hondassa tuota uutta öljyä kun gn4 ei ollut enään saatavilla. Ainakin mulla toimi ihan yhtä hyvin kuin aiemminkin

Avatar
pommikone
Viestit: 1522
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ni sutii

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja pommikone » Ti Syys 25, 2012 7:49 am

Makekoo kirjoitti:Olis tarkoitus vaihtaa pyörään (Honda CBR 954RR -02) öljyt ennen talviseisontaa. Öljynä on tähän asti toiminut Hondan GN-4 10W-40 ölppä, mutta sitäpä ei nyt olekaan saatavilla tästä ihan kotikulmilta. Paikallinen myyjä ehdotti käytettäväksi tuota Hondan omaa 10-30 öljyä, eli onkos muilla tästä käytännön kokemuksia? Numeroiden valossahan tuo on lämpimänä "lirumpaa" kuin tuo tähän asti käytetty öljy.. Kysymys kuuluukin että onko mitään syytä miksi tuota öljyä EI kannata/saa käyttää vai katselenko suosiolla muiden valmistajien tuotteita??
Voipi olla tyhmä kysymys, mutta niin se on kysymyksen esittäjäkin :D


Delvaccia vaan :firing: :firing:
Robertus kirjoitti:Millasia paineita ootte pitäny eturenkaassa burniksia vedellessä?


1,8 bar on kokoajan.
Arbeit macht frei

Avatar
CFH
Viestit: 1154
Liittynyt: La Touko 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: jatkuu ja madaltuu...

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja CFH » Ti Syys 25, 2012 9:59 am

pommikone kirjoitti:
Makekoo kirjoitti:Olis tarkoitus vaihtaa pyörään (Honda CBR 954RR -02) öljyt ennen talviseisontaa. Öljynä on tähän asti toiminut Hondan GN-4 10W-40 ölppä, mutta sitäpä ei nyt olekaan saatavilla tästä ihan kotikulmilta. Paikallinen myyjä ehdotti käytettäväksi tuota Hondan omaa 10-30 öljyä, eli onkos muilla tästä käytännön kokemuksia? Numeroiden valossahan tuo on lämpimänä "lirumpaa" kuin tuo tähän asti käytetty öljy.. Kysymys kuuluukin että onko mitään syytä miksi tuota öljyä EI kannata/saa käyttää vai katselenko suosiolla muiden valmistajien tuotteita??
Voipi olla tyhmä kysymys, mutta niin se on kysymyksen esittäjäkin :D


Delvaccia vaan :firing: :firing:
Juurikin näin!!!
Kuva

El_Muerte
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Orv

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja El_Muerte » Ti Syys 25, 2012 10:23 am

Minkälaisilla pulteilla jarrusatulat kiinni etupumppuihin? R1 radiaalisatulat kyseessä.

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja hurtta » Ti Syys 25, 2012 6:36 pm

Zamurai kirjoitti:niin kun noin mäkin sen käsitin että juur gixxerissä kun on kiinteä takahäkki, niin sille ei sais tehdä mitään. jos haluaa muutokset otteeseen. Ja mietin sitäkin kun siinä puhutaan kantavia rakenteita ei saa muuttaa, mutta mitkä luokitellaan kantaviksi rakenteiksi. en nyt muista oliko juuri kantavat rakenteet mutta jotain sinne päin.
Takahäkki on kiinteästi rungossa -> se on runkoa. Muita mielipiteitä en oo kuullu miltään konttorilta tai tirehtööriltä tähän mennessä. Hassua tosin on se, että keulit ympäri, häkki vääntyy niin pyörä on lunastuksessa?

Ja tuo toteamus "valmistajan/myyjän ohjeiden mukaan"... Eli jos ne antaa luvan muokkaukseen, jenkkiläisen oikeusmallin mukaan ne voidaan sitten haastaa oikeuteen jos se repeää tms. Eli siis oikeasti asiallisesti tehdyt muutokset voisi ihan hyvin hyväksyä, mutta isot firmat ei ota mitään riskiä eivätkä anna muutoslupia.

Pitäis perustaa oma pyörämerkki ja antaa asiakkaiden tehdä mitä haluavat :lol:

Ansmann
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: FZR600 -95

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja Ansmann » Ti Syys 25, 2012 9:13 pm

Mikähän tässä nyt mättää, 530 ketju ei passaa rattaalle ollenkaan (fzr600), eikös sen pitäis passata 520 jaollekin, mutta tuossa pärrässä omistajan käsikirjan mukaan 530 jako. Takarattaalle ketju taipuu melkein puolet mutta sitten jako menee "yli", eli alkaa menemään hampaan päälle.. *ttu että alkaa ottamaan päähän

Avatar
pommikone
Viestit: 1522
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ni sutii

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja pommikone » Ti Syys 25, 2012 9:24 pm

Ansmann kirjoitti:Mikähän tässä nyt mättää, 530 ketju ei passaa rattaalle ollenkaan (fzr600), eikös sen pitäis passata 520 jaollekin, mutta tuossa pärrässä omistajan käsikirjan mukaan 530 jako. Takarattaalle ketju taipuu melkein puolet mutta sitten jako menee "yli", eli alkaa menemään hampaan päälle.. *ttu että alkaa ottamaan päähän

Kyllä sulla taitaa nyt olla ketjujaot sekaisin. Itse en ainakaan ole onnistunut sekarotuisia toisioveto järjestelmiä luomaan. 520 ja 530 ketjussa on erona ainakin lenkin pituus,leveys,paksuus. Vaikka jokainen lenkki olisi vain 0,5mm eri mittainen niin 10 lenkin matkalla eroa onkin jo 5mm joten yksiin ne ei passaa se on vissi!
Arbeit macht frei

Ansmann
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: FZR600 -95

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja Ansmann » Ti Syys 25, 2012 10:38 pm


Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ke Syys 26, 2012 12:08 am

pommikone kirjoitti:
Ansmann kirjoitti:Mikähän tässä nyt mättää, 530 ketju ei passaa rattaalle ollenkaan (fzr600), eikös sen pitäis passata 520 jaollekin, mutta tuossa pärrässä omistajan käsikirjan mukaan 530 jako. Takarattaalle ketju taipuu melkein puolet mutta sitten jako menee "yli", eli alkaa menemään hampaan päälle.. *ttu että alkaa ottamaan päähän

Kyllä sulla taitaa nyt olla ketjujaot sekaisin. Itse en ainakaan ole onnistunut sekarotuisia toisioveto järjestelmiä luomaan. 520 ja 530 ketjussa on erona ainakin lenkin pituus,leveys,paksuus. Vaikka jokainen lenkki olisi vain 0,5mm eri mittainen niin 10 lenkin matkalla eroa onkin jo 5mm joten yksiin ne ei passaa se on vissi!
Mäkin olen ymmärtänyt, että 520/525/530 olisi erona vain leveys?

Sulla on nyt 520 rattaat ja 530 ketjut, muttei sovi???
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
stroker
Viestit: 57
Liittynyt: La Loka 01, 2011 12:00 am

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja stroker » Ke Syys 26, 2012 11:25 am

Robertus kirjoitti:Millasia paineita ootte pitäny eturenkaassa burniksia vedellessä?
1.8 bar täälläki hyväksi todettu, tuolla asiasta enemmän: viewtopic.php?f=14&t=13708

sradder
Viestit: 421
Liittynyt: Ma Syys 17, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 675 Daytona kadulle, K5 radalle ja GSXRi naftassa.

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja sradder » Ke Syys 26, 2012 12:36 pm

pommikone kirjoitti:
Ansmann kirjoitti:Mikähän tässä nyt mättää, 530 ketju ei passaa rattaalle ollenkaan (fzr600), eikös sen pitäis passata 520 jaollekin, mutta tuossa pärrässä omistajan käsikirjan mukaan 530 jako. Takarattaalle ketju taipuu melkein puolet mutta sitten jako menee "yli", eli alkaa menemään hampaan päälle.. *ttu että alkaa ottamaan päähän

Kyllä sulla taitaa nyt olla ketjujaot sekaisin. Itse en ainakaan ole onnistunut sekarotuisia toisioveto järjestelmiä luomaan. 520 ja 530 ketjussa on erona ainakin lenkin pituus,leveys,paksuus. Vaikka jokainen lenkki olisi vain 0,5mm eri mittainen niin 10 lenkin matkalla eroa onkin jo 5mm joten yksiin ne ei passaa se on vissi!

Ketjujen jako perustuu ah niin käytännölliseen tuumamitoitukseen ja vielä 1/8". Siis 520 ketjusta saadan ensimmäisestä numerosta 5 tappiväliksi 5/8" ja kaksi viimeistä numeroa on ketjun leveys. Tarkkana, tässä on juju! 20 = 2/8 = 1/4" leveä levyjen välistä. Taasen 25 = 2.5/8 = 5/16".
I don't need Google. My wife knows everything.

Avatar
pommikone
Viestit: 1522
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ni sutii

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja pommikone » Ke Syys 26, 2012 1:32 pm

sradder kirjoitti:
pommikone kirjoitti:
Ansmann kirjoitti:Mikähän tässä nyt mättää, 530 ketju ei passaa rattaalle ollenkaan (fzr600), eikös sen pitäis passata 520 jaollekin, mutta tuossa pärrässä omistajan käsikirjan mukaan 530 jako. Takarattaalle ketju taipuu melkein puolet mutta sitten jako menee "yli", eli alkaa menemään hampaan päälle.. *ttu että alkaa ottamaan päähän

Kyllä sulla taitaa nyt olla ketjujaot sekaisin. Itse en ainakaan ole onnistunut sekarotuisia toisioveto järjestelmiä luomaan. 520 ja 530 ketjussa on erona ainakin lenkin pituus,leveys,paksuus. Vaikka jokainen lenkki olisi vain 0,5mm eri mittainen niin 10 lenkin matkalla eroa onkin jo 5mm joten yksiin ne ei passaa se on vissi!

Ketjujen jako perustuu ah niin käytännölliseen tuumamitoitukseen ja vielä 1/8". Siis 520 ketjusta saadan ensimmäisestä numerosta 5 tappiväliksi 5/8" ja kaksi viimeistä numeroa on ketjun leveys. Tarkkana, tässä on juju! 20 = 2/8 = 1/4" leveä levyjen välistä. Taasen 25 = 2.5/8 = 5/16".


Kyllähän se meni ulkomuistista aivan päin vittua :lol: Näinhän se on ensimmäinen luku 4/5/6 kertoo tappivälin ja seuraava 20/25/30 kertoo sen leveyden. Eikös tossakin ollu joku juju että se poikkitappikin on eri paksuinen tai jotain :-?
Arbeit macht frei

Ansmann
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: FZR600 -95

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja Ansmann » Ke Syys 26, 2012 2:00 pm

*ttu!! Scatter saatana ei ollut ilmottanut että rullakoko on sitten EI vakio, eli noissa ketjuissa jako ja leveys ihan sama, mutta rulla 0,4mm isompi, 10.6mm on vakiomitta, ja noissa siis 11, ja 10cm matkallahan se tekee sen 4mm...

Avatar
gsxraptor
Viestit: 862
Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 12:00 am

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja gsxraptor » Ke Syys 26, 2012 4:54 pm

Makekoo kirjoitti:Olis tarkoitus vaihtaa pyörään (Honda CBR 954RR -02) öljyt ennen talviseisontaa.
Ennen ajelin rääräällä Castrolin 10W-50 Power1:llä mutta nyt kesällä vaihdoin kokeeksi Kendall 5W-50 Elite:t niin
kylläpä pelaa laatikko ihan eri hyvin! :firing:

http://www.kendall.fi/tiedostot/tuottee ... T_5W50.pdf

Vastaa Viestiin