... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Hevimies
Viestit: 1818
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Pe Syys 21, 2012 5:13 am

Horde kirjoitti:Onko sc28 ja sc33 bladen välillä mainittavia eroja, kumpi parempi/kestävämpi vai onko nuilla malleilla niin väliä? Uutta mopoa pitäs saada alle :freak2:
28 on millin pienemmällä porauksella (893) kun 33 (919), ja ainakin vanhimmissa on bensapumppu. En tiedä onko kaikissa 28:eissa, mutta 33:ssa ei ainakaan ole. 98 vuonna tuli joku helvetin kovakromipinnotus sylintereihin. kaippa nuo kaikki ikiliikkujia lähestulkoon on. Kokemusta ei ole ku sc33 vm98:sta. Jännitteensäädin on tyyppivika molemmissa.

Avatar
mentally ill
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Tammi 25, 2008 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö, gr650

Viesti Kirjoittaja mentally ill » Pe Syys 21, 2012 7:22 am

Käykö minkään muun vuosimallin johtosarja 91 gsx-r 1100:aan.

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Viesti Kirjoittaja hellboy » Pe Syys 21, 2012 11:30 am

mentally ill kirjoitti:Käykö minkään muun vuosimallin johtosarja 91 gsx-r 1100:aan.
Ei ole tieto, mutta Banditin johtosarjaa kannattaa myös tutkia. Ovat merkittävästi uudempia.

Avatar
TESTO
Viestit: 496
Liittynyt: To Syys 16, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R 7/13 -88, GSX-R 7/12 -89 ja GSXR 1340 APE -86 GSXR 1100 -92, Yamaha YG1 -69

Viesti Kirjoittaja TESTO » Pe Syys 21, 2012 11:57 am

Ite laitoin 88 750 vehkeeseen 91 1100 johtosarjan, mittarinjohtojen liitin oli erilainen, mutta ei ollut alkuperäistä mittaria tarkoitus käyttääkään, joten ei mua haitannut. 750 johtosarjassa ei ole bensavalon anturin johtoja, mut muuten aika suoraan swapattava.

Avatar
mentally ill
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Tammi 25, 2008 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö, gr650

Viesti Kirjoittaja mentally ill » Pe Syys 21, 2012 2:04 pm

hellboy kirjoitti:
mentally ill kirjoitti:Käykö minkään muun vuosimallin johtosarja 91 gsx-r 1100:aan.
Ei ole tieto, mutta Banditin johtosarjaa kannattaa myös tutkia. Ovat merkittävästi uudempia.
No hitto! Banditin piuhoja onkin näköjään paljon enemmän tarjolla ja ovat halvempiakin. Kiitti! :wavey:
Ja siis vuoteen -06 asti on samaa paskaa?

Avatar
JaniP
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 12:00 am

Viesti Kirjoittaja JaniP » Pe Syys 21, 2012 4:48 pm

mentally ill kirjoitti:
hellboy kirjoitti:
mentally ill kirjoitti:Käykö minkään muun vuosimallin johtosarja 91 gsx-r 1100:aan.
Ei ole tieto, mutta Banditin johtosarjaa kannattaa myös tutkia. Ovat merkittävästi uudempia.
No hitto! Banditin piuhoja onkin näköjään paljon enemmän tarjolla ja ovat halvempiakin. Kiitti! :wavey:
Ja siis vuoteen -06 asti on samaa paskaa?
kannattaa kahtoa vanhemmasta päästä ja jos meinaat releitten puolien ja ym. rekkuloiden paikkojen passaavan niin ei todellakaan heittämällä mene
60feet 1,647 330feet 4,154/152,14 660feet 6,106/210,53 1000feet 7,734/244,66 1320feet 9,116/261km/h

Avatar
mentally ill
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Tammi 25, 2008 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö, gr650

Viesti Kirjoittaja mentally ill » Pe Syys 21, 2012 5:07 pm

JaniP kirjoitti:
mentally ill kirjoitti:
hellboy kirjoitti: Ei ole tieto, mutta Banditin johtosarjaa kannattaa myös tutkia. Ovat merkittävästi uudempia.
No hitto! Banditin piuhoja onkin näköjään paljon enemmän tarjolla ja ovat halvempiakin. Kiitti! :wavey:
Ja siis vuoteen -06 asti on samaa paskaa?
kannattaa kahtoa vanhemmasta päästä ja jos meinaat releitten puolien ja ym. rekkuloiden paikkojen passaavan niin ei todellakaan heittämällä mene
No ihan varmasti joutuu pilkkomaan, vaikka olisi ihan alkuperäiset piuhat. Olis vaan joku ehjä hässäkkä mistä ymmärtäs tehä sopivan, nuo nykyset sähköt kun on sen näköset että alkaa päätä särkemään ku yrittää ottaa jotain selkoa.

Zamurai
Viestit: 191
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 12:00 am
Paikkakunta: gsx-r

Re:

Viesti Kirjoittaja Zamurai » Su Syys 23, 2012 12:45 pm

lueskelin kans noita niin käsitinkö oikein että alumiinirunkoiseen pyörään ei esimerkiksi saa tehdä uutta takahäkkiä? mutta rautarunkoista saa muokata ja hitsata.

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja hurtta » Su Syys 23, 2012 4:10 pm

Zamurai kirjoitti:
lueskelin kans noita niin käsitinkö oikein että alumiinirunkoiseen pyörään ei esimerkiksi saa tehdä uutta takahäkkiä? mutta rautarunkoista saa muokata ja hitsata.
Alumiinirunkoa ei saa hitsata, sorvata, leikata, koneistaa eikä työstää. Lämmittää saa, muttei hitsata, hioa saa, muttei saumoja sileäks. Jos takahäkki on kiinteästi kiinni rungossa (esim 1127 i/ö 89-92), ei siihen saa siis koskea. Teräsrunkoa saa työstää vapaammin, mutta runkoon stanssattua numerosarjaa ei saa millään tavoin muuttaa. Varman päälle jos haluaa pelata niin käy konttorilla kysymässä ennen muutoksia, että ovat varmasti suopeita. Sitten muutokset, näyttö konttorilla saumat käsittelemättöminä (ei maalia eikä laikalla sileeks), konttori saattaa ottaa digikuvat muistoks. Sitten maalit päälle, paska kasaan ja muutokseen. Sitä en tiedä, mistä kaikista runkomuutoksista pitäis käydä leimauttamassa?

Takahaarukka on harmaampaa aluetta, se on irtonainen osa rungosta ja sille on oma muutosprosenttinsa, mutta se on kuitenkin runkoa. Riippuu asemasta, miten reagoivat esim. hitsijatkoihin, mutta koko haarukan voi vaihtaa ja tehdä itse uuden esim. raudasta. Sama prosessi.

En ota mitään vastuuta, jos joltain kilvet lähtee tms. tämän johdosta - tähän tulokseen oon itte tullu kolmen konttorin keskustelun, trafin ohjeen ja mmafin tiivistelmien tavaamisen jälkeen.

snipe
Viestit: 206
Liittynyt: La Touko 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Hondan häksätin

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja snipe » Su Syys 23, 2012 7:15 pm

Noi runko muutokset on kyllä semmosta soopaa.
"Alumiinirunkoa ei saa työstää (hitsata, porata, jyrsiä, sahata, leikata) kantavien rakenteiden
osalta muuten kuin valmistajan ohjeiden mukaisesti."
Oli itellä tommonen TL missä tuli runkoon repeämä.
Myyjän kanssa tuli tapeltua asiasta suht paljon mitä tehdään ja oma mielipide et uus runko vaan tai ota pyörä takasin.
En nyt muista mistä sai sitten lopulta luvan hitsata repeämä umpeen vaan.
Kyseinen putka sijaitsee Järvenpäässä ja eipähän tarvi ikinä enään ostaa sieltä mitään.

Zamurai
Viestit: 191
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 12:00 am
Paikkakunta: gsx-r

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Zamurai » Su Syys 23, 2012 7:53 pm

hurtta kirjoitti:
Zamurai kirjoitti:
lueskelin kans noita niin käsitinkö oikein että alumiinirunkoiseen pyörään ei esimerkiksi saa tehdä uutta takahäkkiä? mutta rautarunkoista saa muokata ja hitsata.
Alumiinirunkoa ei saa hitsata, sorvata, leikata, koneistaa eikä työstää. Lämmittää saa, muttei hitsata, hioa saa, muttei saumoja sileäks. Jos takahäkki on kiinteästi kiinni rungossa (esim 1127 i/ö 89-92), ei siihen saa siis koskea. Teräsrunkoa saa työstää vapaammin, mutta runkoon stanssattua numerosarjaa ei saa millään tavoin muuttaa. Varman päälle jos haluaa pelata niin käy konttorilla kysymässä ennen muutoksia, että ovat varmasti suopeita. Sitten muutokset, näyttö konttorilla saumat käsittelemättöminä (ei maalia eikä laikalla sileeks), konttori saattaa ottaa digikuvat muistoks. Sitten maalit päälle, paska kasaan ja muutokseen. Sitä en tiedä, mistä kaikista runkomuutoksista pitäis käydä leimauttamassa?

Takahaarukka on harmaampaa aluetta, se on irtonainen osa rungosta ja sille on oma muutosprosenttinsa, mutta se on kuitenkin runkoa. Riippuu asemasta, miten reagoivat esim. hitsijatkoihin, mutta koko haarukan voi vaihtaa ja tehdä itse uuden esim. raudasta. Sama prosessi.

En ota mitään vastuuta, jos joltain kilvet lähtee tms. tämän johdosta - tähän tulokseen oon itte tullu kolmen konttorin keskustelun, trafin ohjeen ja mmafin tiivistelmien tavaamisen jälkeen.
niin kun noin mäkin sen käsitin että juur gixxerissä kun on kiinteä takahäkki, niin sille ei sais tehdä mitään. jos haluaa muutokset otteeseen. Ja mietin sitäkin kun siinä puhutaan kantavia rakenteita ei saa muuttaa, mutta mitkä luokitellaan kantaviksi rakenteiksi. en nyt muista oliko juuri kantavat rakenteet mutta jotain sinne päin.

Makekoo
Viestit: 2
Liittynyt: To Huhti 05, 2012 12:00 am
Paikkakunta: 954RR

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja Makekoo » Ma Syys 24, 2012 8:02 pm

Olis tarkoitus vaihtaa pyörään (Honda CBR 954RR -02) öljyt ennen talviseisontaa. Öljynä on tähän asti toiminut Hondan GN-4 10W-40 ölppä, mutta sitäpä ei nyt olekaan saatavilla tästä ihan kotikulmilta. Paikallinen myyjä ehdotti käytettäväksi tuota Hondan omaa 10-30 öljyä, eli onkos muilla tästä käytännön kokemuksia? Numeroiden valossahan tuo on lämpimänä "lirumpaa" kuin tuo tähän asti käytetty öljy.. Kysymys kuuluukin että onko mitään syytä miksi tuota öljyä EI kannata/saa käyttää vai katselenko suosiolla muiden valmistajien tuotteita??
Voipi olla tyhmä kysymys, mutta niin se on kysymyksen esittäjäkin :D

se_on_se_ja_sama
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: LEAN, LOW & MEAN

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja se_on_se_ja_sama » Ma Syys 24, 2012 8:39 pm

mistä pieni etuvalo pyörään?
pyöreän halkaisia n.30mm.
suorakaide MAX. kork.25mm syv.45mm lev.150mm.
Vanhat ilmajäähdytteiset Suzukit eivät kuole koskaan.Aamen.

ErkkaQ
Viestit: 174
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Ma Syys 24, 2012 9:32 pm

Kuinka jyrkällä kulmalla olevan tangon saa läpi molemmista clip-on kiinnikkeistä? Olisi tarkoitus ottaa clip onit pois ja työntää tanko läpi, mutta olisi kiva, että olisi vähän korkeampi eikä ihan suora.

Robertus
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2012 12:00 am
Paikkakunta: myyty..

Re: ... Pienet kysymykset ja neuvot, MP-aiheinen...

Viesti Kirjoittaja Robertus » Ma Syys 24, 2012 11:32 pm

Millasia paineita ootte pitäny eturenkaassa burniksia vedellessä?

Vastaa Viestiin