Gsx-r rakentelijoita.!!

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
kuukkeli
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: On

Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja kuukkeli » Ma Syys 15, 2008 1:34 pm

Pyöränä siis gsx-r 750w vm.95 ja fighteroitu.. ja siis olis tarkoitus tehdä paksusta 8mm ketjusta kaatumasuojat motin ympärille! mutta kiinnostas toteutus tavat onko kukaan tehny? Kytkimen puolelle aika helppohomma kun rungon pulttien alle kiinni mutta entäs toiselle puolen?! Runkoon reijät porata ja niistä kiinni vai miten???

edit: Tänne kokemuksia, tarinoita, jutustelua ja vinkkejä koskien kyseisiä vehkeitä.
Viimeksi muokannut kuukkeli, Ma Loka 06, 2008 9:22 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Virtanen
Viestit: 66
Liittynyt: La Huhti 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT 125X vm.2006 ja Suzuki PV vm.83

Viesti Kirjoittaja Virtanen » Ma Syys 15, 2008 5:06 pm

Vedät vasaralla ja taltalla helvetin ison reijän tankkiin (ei tarvitse kauheesti säästellä, kunnon monttuvaan! :)) Sen jälkeen muuraat siihen kunnon sementillä 2 lenkkiä joiden läpi kettinki kulkee (suosittelen muuten 12mm ketjua, paljon kestävämpää :deal: )
Siitä sitten kieputtelee ketjua ympäriinsä, kannattaa käyttää mahdollisia pinnojen välejä hyödyksi, (pinnojen väliin mahtuu yllättävän paljon ketjua!!!!!!!!! :eek: )
Vielä kannattaa ihan vain varmuuden vuoksi vetää vähän laastia sinne tänne.

-> baanalle :firing:

kuukkeli
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: On

Viesti Kirjoittaja kuukkeli » Ma Syys 15, 2008 8:59 pm

:nono:

Avatar
JAM
Viestit: 291
Liittynyt: Ma Syys 06, 2004 12:00 am
Paikkakunta: myyty...

Viesti Kirjoittaja JAM » Ma Syys 15, 2008 9:17 pm

Virtanen kirjoitti:Vedät vasaralla ja taltalla helvetin ison reijän tankkiin (ei tarvitse kauheesti säästellä, kunnon monttuvaan! :)) Sen jälkeen muuraat siihen kunnon sementillä 2 lenkkiä joiden läpi kettinki kulkee (suosittelen muuten 12mm ketjua, paljon kestävämpää :deal: )
Siitä sitten kieputtelee ketjua ympäriinsä, kannattaa käyttää mahdollisia pinnojen välejä hyödyksi, (pinnojen väliin mahtuu yllättävän paljon ketjua!!!!!!!!! :eek: )
Vielä kannattaa ihan vain varmuuden vuoksi vetää vähän laastia sinne tänne.

-> baanalle :firing:
sä apina voisit laittaa ittes kiikkuun vaikka sun pv:een ketjuista!
<div>” Käytin 90%:a rahoistani naisiin, viinaan ja nopeisiin autoihin. Loput vain tuhlasin.” -George Best-</div><br>

Avatar
streetbimbos
Viestit: 407
Liittynyt: Su Loka 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 1100cc Suussuki

Viesti Kirjoittaja streetbimbos » Ma Syys 15, 2008 10:58 pm

Virtanen kirjoitti:Vedät vasaralla ja taltalla helvetin ison reijän tankkiin (ei tarvitse kauheesti säästellä, kunnon monttuvaan! :)) Sen jälkeen muuraat siihen kunnon sementillä 2 lenkkiä joiden läpi kettinki kulkee (suosittelen muuten 12mm ketjua, paljon kestävämpää :deal: )
Siitä sitten kieputtelee ketjua ympäriinsä, kannattaa käyttää mahdollisia pinnojen välejä hyödyksi, (pinnojen väliin mahtuu yllättävän paljon ketjua!!!!!!!!! :eek: )
Vielä kannattaa ihan vain varmuuden vuoksi vetää vähän laastia sinne tänne.

-> baanalle :firing:
:freak2: :freak2: :freak2:

Avatar
Maukka
Viestit: 136
Liittynyt: To Huhti 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1000 K8, Yamaha R6 ratamopo. , 450crf -07

Re: 750 Gsx-r -95 Kaatumaraudat!?!?? apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Maukka » Ti Syys 30, 2008 4:43 pm

taksa kirjoitti:Pyöränä siis gsx-r 750w vm.95 ja fighteroitu.. ja siis olis tarkoitus tehdä paksusta 8mm ketjusta kaatumasuojat motin ympärille! mutta kiinnostas toteutus tavat onko kukaan tehny? Kytkimen puolelle aika helppohomma kun rungon pulttien alle kiinni mutta entäs toiselle puolen?! Runkoon reijät porata ja niistä kiinni vai miten???
Mä oon tehny 3:een mopoon muistaakseni 14mm ketjusta hitsaamalla yhteen lenkit ja pulverimaalaukseen. 2kpl mopoista on ollu ACS:ssa näytillä 2006. Taitaa päästä tosta mun linkistä (allekirjoituksen vierestä) kattomaan kuviakin Tein yhen CBR pc35 kaatumaraudat, takahäkin, kahvat ymsyms... Tosin taitaa olla aika vanha idea vaan toimii hienosti suojana. Painoa tosin tulee jonkin verran se miinusta.

Ja Virtaselle mulla on laastia ja ketjua vielä jäljellä jos löytää käyttöä...

Avatar
Maukka
Viestit: 136
Liittynyt: To Huhti 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1000 K8, Yamaha R6 ratamopo. , 450crf -07

Viesti Kirjoittaja Maukka » Ti Syys 30, 2008 5:01 pm

Niin no enhän mä vastannu elvistelin, että oon tehny... Niin kiinnityksen ketjuille kolmeen pisteeseen moottorin kiinnityspisteiden pulttien alle. Kannattaa miettiä silleen että jos ja kun kaadat, niin mihin kohtaan isku tulee ja mikä korvastin kestää vastaanottaa iskuja. Vaihdoin pidemmät pultit ja sitten sopiva sorvattu/putkenpätkä holkki ns. prikaksi ja siihen hitsaamalla ketjun lähtö.

Ylin kiinnityspiste tais olla sama paikka johon perinteinen kaatumatatti tulisi sijoittaa. toivottavasti linkissä olevista kuvista on jotain hyötyä

kuukkeli
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: On

Viesti Kirjoittaja kuukkeli » Ti Syys 30, 2008 5:33 pm

teitkö sinkitystä ketjusta? mistähän löytäs "mustaa" ketjua? niin meinasin että motin kiinnityskohtiin rautojen kiinnikkeet. mopokin jo talviteloilla niin vois rueta väkertää.. :D

Avatar
Maukka
Viestit: 136
Liittynyt: To Huhti 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1000 K8, Yamaha R6 ratamopo. , 450crf -07

Viesti Kirjoittaja Maukka » Ke Loka 01, 2008 2:35 pm

taksa kirjoitti:teitkö sinkitystä ketjusta? mistähän löytäs "mustaa" ketjua? niin meinasin että motin kiinnityskohtiin rautojen kiinnikkeet. mopokin jo talviteloilla niin vois rueta väkertää.. :D
Ei sinkittyä vittumainen hitsata, saa helposti kuumeen ja ei tule nätit saumat... Mä käytin ihan standardi ns. nostoketjua siinä on nätti lenkin malli ja helppo hitsata. ekaks vedin pienet heftit jokaiseen lenkkiin ja sitten pöydälle ja micilläympäri kiinni.
sitä saa työkalukaupoista ja pulttiliikkeistä. samaa ketjua käytetään 12t nostovälineissä... Kestää muuten pannuttaa mopon ihan reilusti ei ainakaan anna raudat periksi.. Paldella kokemuksia ihan reilusti tästä asiasta...

kuukkeli
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: On

raudat

Viesti Kirjoittaja kuukkeli » Ke Loka 01, 2008 7:11 pm

no niin nyt pitää lähtee ketjun ostoon. ei käyny mielessäkään nuo taljojen ketjut. :D meinas hermot mennä jo. sit uutta kysymystä koskien gixxerin jarrua.? tuntuuko vaan minusta vai onko muilla sama probleema että atujarru tuntuu ihan kauheelta ei mitn tuntumaa. korjautuuko teräspunosten vaihdolla?? ja siis puristimina on siis zx9r takatat?!!

kiitoksia maukalle hyvistä vastauksista.

Avatar
Maukka
Viestit: 136
Liittynyt: To Huhti 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1000 K8, Yamaha R6 ratamopo. , 450crf -07

Re: raudat

Viesti Kirjoittaja Maukka » To Loka 02, 2008 10:02 am

taksa kirjoitti:no niin nyt pitää lähtee ketjun ostoon. ei käyny mielessäkään nuo taljojen ketjut. :D meinas hermot mennä jo. sit uutta kysymystä koskien gixxerin jarrua.? tuntuuko vaan minusta vai onko muilla sama probleema että atujarru tuntuu ihan kauheelta ei mitn tuntumaa. korjautuuko teräspunosten vaihdolla?? ja siis puristimina on siis zx9r takatat?!!

kiitoksia maukalle hyvistä vastauksista.

Ilmaa alhaaltapäin (satulan nipasta ruiskulla) työntämällä neste säiliöön, epäilisin olevan hieman ilmaa... Teräspunosletkujen eroa ei suuresti huomaa, vasta kun on ajanu nesteet kuumaks vaikka radalla... mun mielipide.. Toinen juttu rasvaa kahvan(eli se nystyrä) ja pääsylinterin liitospinta. Joskus vaikuttaa, kun siinähän tapahtuu sivuttaisliikettä.

kuukkeli
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: On

Viesti Kirjoittaja kuukkeli » Su Loka 05, 2008 1:05 pm

elikkä siis miten saan selvitettyä vehkeen oikean vuosimallin rekisteriotteessa lukee että 95 ensirekisteröity mutta ruennu selvittää että ainakaan takahaarukka ja jarrut eivät täsmää 95.. saako valmistusnumerosta jotenkin selvitettyä. rupee meinaan ottaa päähän kun vuosmallia 95 olevan gsx-r w ostin... :firing:

kuvia löytyy vehkeestä entisten omistajien ottamia.

http://s172.photobucket.com/albums/w32/takkunen/suzuki/

Ja jos joku tunnistaa vehkeen niin voi tarinaa kertoa kyseisestä vehkeestä.

m_kko
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2001 1:00 am
Paikkakunta: Gsx-R 750 K5
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_kko » Su Loka 05, 2008 1:36 pm


kuukkeli
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: On

Viesti Kirjoittaja kuukkeli » Su Loka 05, 2008 3:46 pm

juu u 92:nen tuo sitten ilmeisesti on!! löyty joku sivu jossa oli malli merkinnän mukaan GR7BA vm.92...

minkähän laista jarru päivistystä kannattais kyseiseen vehkeeseen toteuttaa??!! uudemman vehkeen jarruja siis?

Avatar
S^X
Viestit: 1903
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Viesti Kirjoittaja S^X » Su Loka 05, 2008 5:08 pm

taksa kirjoitti:minkähän laista jarru päivistystä kannattais kyseiseen vehkeeseen toteuttaa??!! uudemman vehkeen jarruja siis?
Meikäläisellä :
-vm. 95 750 GSX-R 6m. Tokicot
-Teräspunosletkut
-Uudet Ferodon palat
-Johonkin uudempaan GSX-R:ään sopivat (suorat) piparilevyt,piti jonkin verran modailla että sai pyörimään&sopimaan....
-Uudet jarrunesteet

Tuolla reseptillä jarruteho ja ulkonäkö kohdilleen :wavey:
Jos oikein hifistelisi niin vaihtaisi tuon kahvaosankin jonkun uudemman pyörän versioon...
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die

Vastaa Viestiin