Tänään on Ma Marras 20, 2017 4:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 2613 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 175  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gsx-r rakentelijoita.!!
ViestiLähetetty: Ma Syys 15, 2008 1:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Viestit: 76
Images: 2

Pyörä: On
Personal album
Pyöränä siis gsx-r 750w vm.95 ja fighteroitu.. ja siis olis tarkoitus tehdä paksusta 8mm ketjusta kaatumasuojat motin ympärille! mutta kiinnostas toteutus tavat onko kukaan tehny? Kytkimen puolelle aika helppohomma kun rungon pulttien alle kiinni mutta entäs toiselle puolen?! Runkoon reijät porata ja niistä kiinni vai miten???

edit: Tänne kokemuksia, tarinoita, jutustelua ja vinkkejä koskien kyseisiä vehkeitä.


Viimeksi muokannut kuukkeli päivämäärä Ma Loka 06, 2008 9:22 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 15, 2008 5:06 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 26, 2008 12:00 am
Viestit: 66
Pyörä: Yamaha DT 125X vm.2006 ja Suzuki PV vm.83
Vedät vasaralla ja taltalla helvetin ison reijän tankkiin (ei tarvitse kauheesti säästellä, kunnon monttuvaan! :)) Sen jälkeen muuraat siihen kunnon sementillä 2 lenkkiä joiden läpi kettinki kulkee (suosittelen muuten 12mm ketjua, paljon kestävämpää :deal: )
Siitä sitten kieputtelee ketjua ympäriinsä, kannattaa käyttää mahdollisia pinnojen välejä hyödyksi, (pinnojen väliin mahtuu yllättävän paljon ketjua!!!!!!!!! :eek: )
Vielä kannattaa ihan vain varmuuden vuoksi vetää vähän laastia sinne tänne.

-> baanalle :firing:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 15, 2008 8:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Viestit: 76
Images: 2

Pyörä: On
Personal album
:nono:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 15, 2008 9:17 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 06, 2004 12:00 am
Viestit: 291
Pyörä: myyty...
Virtanen kirjoitti:
Vedät vasaralla ja taltalla helvetin ison reijän tankkiin (ei tarvitse kauheesti säästellä, kunnon monttuvaan! :)) Sen jälkeen muuraat siihen kunnon sementillä 2 lenkkiä joiden läpi kettinki kulkee (suosittelen muuten 12mm ketjua, paljon kestävämpää :deal: )
Siitä sitten kieputtelee ketjua ympäriinsä, kannattaa käyttää mahdollisia pinnojen välejä hyödyksi, (pinnojen väliin mahtuu yllättävän paljon ketjua!!!!!!!!! :eek: )
Vielä kannattaa ihan vain varmuuden vuoksi vetää vähän laastia sinne tänne.

-> baanalle :firing:


sä apina voisit laittaa ittes kiikkuun vaikka sun pv:een ketjuista!

_________________
<div>” Käytin 90%:a rahoistani naisiin, viinaan ja nopeisiin autoihin. Loput vain tuhlasin.” -George Best-</div><br>


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 15, 2008 10:58 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 28, 2007 12:00 am
Viestit: 407
Pyörä: 1100cc Suussuki
Virtanen kirjoitti:
Vedät vasaralla ja taltalla helvetin ison reijän tankkiin (ei tarvitse kauheesti säästellä, kunnon monttuvaan! :)) Sen jälkeen muuraat siihen kunnon sementillä 2 lenkkiä joiden läpi kettinki kulkee (suosittelen muuten 12mm ketjua, paljon kestävämpää :deal: )
Siitä sitten kieputtelee ketjua ympäriinsä, kannattaa käyttää mahdollisia pinnojen välejä hyödyksi, (pinnojen väliin mahtuu yllättävän paljon ketjua!!!!!!!!! :eek: )
Vielä kannattaa ihan vain varmuuden vuoksi vetää vähän laastia sinne tänne.

-> baanalle :firing:


:freak2: :freak2: :freak2:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 30, 2008 4:43 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Huhti 17, 2003 12:00 am
Viestit: 136
Pyörä: Suzuki 1000 K8, Yamaha R6 ratamopo. , 450crf -07
taksa kirjoitti:
Pyöränä siis gsx-r 750w vm.95 ja fighteroitu.. ja siis olis tarkoitus tehdä paksusta 8mm ketjusta kaatumasuojat motin ympärille! mutta kiinnostas toteutus tavat onko kukaan tehny? Kytkimen puolelle aika helppohomma kun rungon pulttien alle kiinni mutta entäs toiselle puolen?! Runkoon reijät porata ja niistä kiinni vai miten???


Mä oon tehny 3:een mopoon muistaakseni 14mm ketjusta hitsaamalla yhteen lenkit ja pulverimaalaukseen. 2kpl mopoista on ollu ACS:ssa näytillä 2006. Taitaa päästä tosta mun linkistä (allekirjoituksen vierestä) kattomaan kuviakin Tein yhen CBR pc35 kaatumaraudat, takahäkin, kahvat ymsyms... Tosin taitaa olla aika vanha idea vaan toimii hienosti suojana. Painoa tosin tulee jonkin verran se miinusta.

Ja Virtaselle mulla on laastia ja ketjua vielä jäljellä jos löytää käyttöä...

_________________
Projektit vanhat ja uudet http://s51.photobucket.com/albums/f387/kt9000/mopot/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 30, 2008 5:01 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Huhti 17, 2003 12:00 am
Viestit: 136
Pyörä: Suzuki 1000 K8, Yamaha R6 ratamopo. , 450crf -07
Niin no enhän mä vastannu elvistelin, että oon tehny... Niin kiinnityksen ketjuille kolmeen pisteeseen moottorin kiinnityspisteiden pulttien alle. Kannattaa miettiä silleen että jos ja kun kaadat, niin mihin kohtaan isku tulee ja mikä korvastin kestää vastaanottaa iskuja. Vaihdoin pidemmät pultit ja sitten sopiva sorvattu/putkenpätkä holkki ns. prikaksi ja siihen hitsaamalla ketjun lähtö.

Ylin kiinnityspiste tais olla sama paikka johon perinteinen kaatumatatti tulisi sijoittaa. toivottavasti linkissä olevista kuvista on jotain hyötyä

_________________
Projektit vanhat ja uudet http://s51.photobucket.com/albums/f387/kt9000/mopot/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 30, 2008 5:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Viestit: 76
Images: 2

Pyörä: On
Personal album
teitkö sinkitystä ketjusta? mistähän löytäs "mustaa" ketjua? niin meinasin että motin kiinnityskohtiin rautojen kiinnikkeet. mopokin jo talviteloilla niin vois rueta väkertää.. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 01, 2008 2:35 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Huhti 17, 2003 12:00 am
Viestit: 136
Pyörä: Suzuki 1000 K8, Yamaha R6 ratamopo. , 450crf -07
taksa kirjoitti:
teitkö sinkitystä ketjusta? mistähän löytäs "mustaa" ketjua? niin meinasin että motin kiinnityskohtiin rautojen kiinnikkeet. mopokin jo talviteloilla niin vois rueta väkertää.. :D


Ei sinkittyä vittumainen hitsata, saa helposti kuumeen ja ei tule nätit saumat... Mä käytin ihan standardi ns. nostoketjua siinä on nätti lenkin malli ja helppo hitsata. ekaks vedin pienet heftit jokaiseen lenkkiin ja sitten pöydälle ja micilläympäri kiinni.
sitä saa työkalukaupoista ja pulttiliikkeistä. samaa ketjua käytetään 12t nostovälineissä... Kestää muuten pannuttaa mopon ihan reilusti ei ainakaan anna raudat periksi.. Paldella kokemuksia ihan reilusti tästä asiasta...

_________________
Projektit vanhat ja uudet http://s51.photobucket.com/albums/f387/kt9000/mopot/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: raudat
ViestiLähetetty: Ke Loka 01, 2008 7:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Viestit: 76
Images: 2

Pyörä: On
Personal album
no niin nyt pitää lähtee ketjun ostoon. ei käyny mielessäkään nuo taljojen ketjut. :D meinas hermot mennä jo. sit uutta kysymystä koskien gixxerin jarrua.? tuntuuko vaan minusta vai onko muilla sama probleema että atujarru tuntuu ihan kauheelta ei mitn tuntumaa. korjautuuko teräspunosten vaihdolla?? ja siis puristimina on siis zx9r takatat?!!

kiitoksia maukalle hyvistä vastauksista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: raudat
ViestiLähetetty: To Loka 02, 2008 10:02 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Huhti 17, 2003 12:00 am
Viestit: 136
Pyörä: Suzuki 1000 K8, Yamaha R6 ratamopo. , 450crf -07
taksa kirjoitti:
no niin nyt pitää lähtee ketjun ostoon. ei käyny mielessäkään nuo taljojen ketjut. :D meinas hermot mennä jo. sit uutta kysymystä koskien gixxerin jarrua.? tuntuuko vaan minusta vai onko muilla sama probleema että atujarru tuntuu ihan kauheelta ei mitn tuntumaa. korjautuuko teräspunosten vaihdolla?? ja siis puristimina on siis zx9r takatat?!!

kiitoksia maukalle hyvistä vastauksista.



Ilmaa alhaaltapäin (satulan nipasta ruiskulla) työntämällä neste säiliöön, epäilisin olevan hieman ilmaa... Teräspunosletkujen eroa ei suuresti huomaa, vasta kun on ajanu nesteet kuumaks vaikka radalla... mun mielipide.. Toinen juttu rasvaa kahvan(eli se nystyrä) ja pääsylinterin liitospinta. Joskus vaikuttaa, kun siinähän tapahtuu sivuttaisliikettä.

_________________
Projektit vanhat ja uudet http://s51.photobucket.com/albums/f387/kt9000/mopot/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 05, 2008 1:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Viestit: 76
Images: 2

Pyörä: On
Personal album
elikkä siis miten saan selvitettyä vehkeen oikean vuosimallin rekisteriotteessa lukee että 95 ensirekisteröity mutta ruennu selvittää että ainakaan takahaarukka ja jarrut eivät täsmää 95.. saako valmistusnumerosta jotenkin selvitettyä. rupee meinaan ottaa päähän kun vuosmallia 95 olevan gsx-r w ostin... :firing:

kuvia löytyy vehkeestä entisten omistajien ottamia.

http://s172.photobucket.com/albums/w32/takkunen/suzuki/

Ja jos joku tunnistaa vehkeen niin voi tarinaa kertoa kyseisestä vehkeestä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 05, 2008 1:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2001 1:00 am
Viestit: 111
Pyörä: Gsx-R 750 K5
Lueppa tuolta...

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-serie ... 50_b.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 05, 2008 3:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 12:00 am
Viestit: 76
Images: 2

Pyörä: On
Personal album
juu u 92:nen tuo sitten ilmeisesti on!! löyty joku sivu jossa oli malli merkinnän mukaan GR7BA vm.92...

minkähän laista jarru päivistystä kannattais kyseiseen vehkeeseen toteuttaa??!! uudemman vehkeen jarruja siis?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 05, 2008 5:08 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Viestit: 1901
Pyörä: K5 ja 636
taksa kirjoitti:
minkähän laista jarru päivistystä kannattais kyseiseen vehkeeseen toteuttaa??!! uudemman vehkeen jarruja siis?


Meikäläisellä :
-vm. 95 750 GSX-R 6m. Tokicot
-Teräspunosletkut
-Uudet Ferodon palat
-Johonkin uudempaan GSX-R:ään sopivat (suorat) piparilevyt,piti jonkin verran modailla että sai pyörimään&sopimaan....
-Uudet jarrunesteet

Tuolla reseptillä jarruteho ja ulkonäkö kohdilleen :wavey:
Jos oikein hifistelisi niin vaihtaisi tuon kahvaosankin jonkun uudemman pyörän versioon...

_________________
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 2613 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 175  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Sipian ja 6 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com