I/Ö röpöttää

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Iwontgofast
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1200 Inazuma

I/Ö röpöttää

Viesti Kirjoittaja Iwontgofast » To Touko 03, 2007 5:23 pm

Tere

Olen pari viikkoa koittanut keksiä, miks mopo (GSX 1200 -00) pätkii.

Pistin koneenseen Iridiumit ja kävi ajamassa 50-60km, hyvin kulki, ihankuin olisi vetänyt alhaalta puhtaammin. Parin päivän päästä pistin koneen taas lämpiämään, mutta se kävi kahdella tai kolmella.
Kolme neljä kertaa starttasin uudestaa eri ryypyn asennoilla ja hanankin pistin kiinni. Viimein taisi käydä neljällä, mutta ajossa 4000-5000 kierroksia ja kaasu yli puolen niin aivan kuin kiekkarajoitin alkaispätkiä kierroksia, tuntuu ja kuulostaa aivan kamalalta.
Paikallaan kyllä kiertää tappiin. mutta ihan kuin keikkamittarin neula tulis vähän jäljessä ääneen verratessa.

Tulppia on vaihdeltu, mutta sama vika jatkuu ajossa. Vanhoilla tulpilla "rajoitin" tuntuu iskevän 500 kiekkaa aiemmin.
Kaasarien kalvot ja neulat tarkistin,
Korvausilma- ja bensaletkut ei oo lutussa.
Bensapumppu toimii.
Kaasun asentoanturi toimii.

Sytkä/sähköt arveluttas eniten, puolat mittasin ja näyttää samoja arvoja molemmat, empä muista mitä.
Tulpanhatut mittasin, yksi näytti 8.8Kohm ja 3kpl 9.4 Kohm. voiskohan toi yksinäinen olla ihan rikki.

Virityksinä on
suodatin, suutinsatsi, slipari, sytkäennakkoa 5astetta, sytytysvirta akulta sulakkeen ja releen kautta.

Aattelin huomenna tarkistaa maadotukset ja nää omat virit, mutta jos joku tietää jo mikä on vikana niin saa kertoa.
Nakulla on aina hauskempaa<br><br>http://www.scheinavesi.net/<br>

Avatar
JK1.1
Viestit: 587
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JK1.1 » To Touko 03, 2007 9:07 pm

Onko sulla "vanhaa" bensaa, viime syksyistä? En tiedä onko sillä merkitystä, mutta itsellä on ihan samantyyppisiä oireita, eikä oikeen muuta tule enää mieleen.. Onhan sulla bensaa ;)

J
...alumiinihitsausta, pellinvääntöä yms...
http://koti.mbnet.fi/jk11/tankit.php

Läski
Viestit: 1024
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Läski » To Touko 03, 2007 9:27 pm

Ensin perinteiset, eli uudet bensat, kaasareiden puhdistus (pääsuuttimet irti ja puhtaaksi).

pikkusen contact cleaneria tulpan hattuihin. Lisäksi tarkista että tulppien hatut on kunnossa ja kunnolla piuhassa kiinni, saattaa liitokset pikku hiljaa rapistua. Varmasti toimivat tulpat kiinni. Noiden jälkeen on helppo lähteä miettimään lisää.

Ilmenikö vika ilman että teit mitään "modeja"

Avatar
Iwontgofast
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1200 Inazuma

Viesti Kirjoittaja Iwontgofast » To Touko 03, 2007 10:03 pm

Talven jälkeen tais olla jo neljäs tankillinen menossa ja tämä soppa on pari päivää vanhaa, edellisellä ajokerralla tankattua V-Poweria...
Jos se twinin ääni tulikin siitä :)
Täytyypä vaihtaakin bensat jos sainkin melkein tyhjään tankkiin 15litraa pohjamutaa Shellin säiliöistä.

Joo ei tullu tehtyä mitään modeja edellisen ajon jälkeen.

Tulpanhatutkin pitäis olla kunnolla kiinni, pätkäisin tänään vanhat liitoskohdatkin pois ja ruuvasin hatut takas kiinni.

Noita sytkäpuolia vähän epäilin, kun tuli aikaisemmin koitettua parikin kertaa josko Dynan puolat mahtuisi, mutta ei mahtunut.
Joten orkkispuolia ja siinä mukana tulpan johtoja tuli survottua useammankin kerran pois ja paikalleen,
mutta mittarilla en löytänyt muutoksia ohmeissa vaikka hemputin ja vemputin johtoja.
Nakulla on aina hauskempaa<br><br>http://www.scheinavesi.net/<br>

Avatar
ströbä
Viestit: 39
Liittynyt: To Elo 07, 2003 12:00 am
Paikkakunta: gixxer 1100

Viesti Kirjoittaja ströbä » To Touko 03, 2007 10:17 pm

Itselläni oli vähän samanlaisia oireita muutama vuosi sitten. Ei muutakuin kaasarit auki, suuttimet puhtaaksi ja muut roskat veks.
Ja kuin taikaiskusta, vika oli poissa.
Ilmeisesti oli kondensoitunu vettä tankkiin ja siitä sitten kaasareihin.

Nykyään tyhjään kaasarit kun pistän jopon talviunille, se auttaa aika mukavasti.

HenkkaRR
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Superpyörä

Viesti Kirjoittaja HenkkaRR » To Touko 03, 2007 10:29 pm

ströbä kirjoitti:...Nykyään tyhjään kaasarit kun pistän jopon talviunille, se auttaa aika mukavasti.
Kukin tavallaan, mutta itse en ikinä enää jätä kaasareita kuivaksi. Parit o-renkaat kuivuivat tänä keväänä ja ensi tyypit lykkääntyivät niiden takia (Bensaa tulvi vimmatusti).

Mieluummin starttailen pitkin talvea, että soppa liikkuu, eikä sakkaannu. Ja Futura Griini säilyy pitkään. Sitä tankkiin syksyllä siis.

Ja siis koko juttuhan ei liity alkuperäiseen aiheeseen :)

Avatar
Iwontgofast
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1200 Inazuma

Viesti Kirjoittaja Iwontgofast » Su Touko 06, 2007 8:52 pm

No niin saatiin tähänkin viestiketjuun onnellinen loppu.
MOPO PELAA TAAS :burnout:

Kiitos neuvoista, kaasarien putsaus auttoi.
Nyt meno tuntuu maistuvan mopolle jopa paremmin kuin ennen röpöttelyä.

Jotta kiitosta vaan kaikille vastanneille ja muillekin hengessä mukana olleille.
Nakulla on aina hauskempaa<br><br>http://www.scheinavesi.net/<br>

Avatar
Iwontgofast
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1200 Inazuma

Viesti Kirjoittaja Iwontgofast » Ke Touko 09, 2007 10:38 am

Ja vielä vähän


Tämän näköistä punaista töhnää oli kakkoskaasarissa

http://i65.photobucket.com/albums/h240/ ... Sontaa.jpg

tämä on varmaan sitä tavaraa mitä tulee kun bensat seisoo kokotalven?
Mutta outoa ettei muissa kaasareissa oikeastaan ollut tämmöistä, vai olisiko jo liuennut pois.
Nakulla on aina hauskempaa<br><br>http://www.scheinavesi.net/<br>

juhaauvinen
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 12:00 am
Paikkakunta: mahtaapi olla 1100zzr

seon sitä

Viesti Kirjoittaja juhaauvinen » Pe Touko 18, 2007 7:19 pm

ei ikänä v poweria tankkiin

Avatar
Iwontgofast
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1200 Inazuma

Viesti Kirjoittaja Iwontgofast » La Touko 19, 2007 6:25 am

No mihnäs sitte? ei oo muutakaan paikkaa mun mopedissa :D
Vai onks siinä Veessä jotain vikaa? :eek:
Nakulla on aina hauskempaa<br><br>http://www.scheinavesi.net/<br>

Suomineiti
Viestit: 320
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 1:00 am
Paikkakunta: 1125R

Viesti Kirjoittaja Suomineiti » La Touko 19, 2007 9:26 am

Iwontgofast kirjoitti:tämä on varmaan sitä tavaraa mitä tulee kun bensat seisoo kokotalven?
Mutta outoa ettei muissa kaasareissa oikeastaan ollut tämmöistä, vai olisiko jo liuennut pois.
Normitavara. Mä löysin yhden katiskan kaasareista vihreänä vastaavaa einesosaa.

Vastaa Viestiin