forum.bomber.fi
http://forum.bomber.fi/

Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu
http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=12&t=35626
Sivu 87/88

Kirjoittaja:  Masap [ Ma Joulu 05, 2016 7:44 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

nyt kun on kaasarit menossa takaisin paikalleen onko muilla miten toiminut nuo dynojetin suutinsarjat sc33:ssa

mulla on laitettu ohjeen mukaan paikalleen neulat suuttimet ja seosruuvit. kävi syksyllä penkissä 115hp 92nm renkaalta

ja seokset on iha helvetin rikkaalla.

ei taida olla oikotietä onneen vaa edessä on kallis penkki säädätys :angry:

Kirjoittaja:  j3s5e [ Su Tammi 08, 2017 1:44 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

ei nyt liity varsinaisesti vikoihin mutta mistä porukka hommaa bladeen osia?

Kirjoittaja:  NehRt [ La Tammi 14, 2017 4:04 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Masap kirjoitti:
nyt kun on kaasarit menossa takaisin paikalleen onko muilla miten toiminut nuo dynojetin suutinsarjat sc33:ssa

mulla on laitettu ohjeen mukaan paikalleen neulat suuttimet ja seosruuvit. kävi syksyllä penkissä 115hp 92nm renkaalta

ja seokset on iha helvetin rikkaalla.

ei taida olla oikotietä onneen vaa edessä on kallis penkki säädätys :angry:


Jokainen pyörä on yksilö, kukaan ei pysty sanoo suoraan mitkä suuttimet ja mikä neulan asento just sun mopoon käy.
Siihen vaikuttaa niin moni asia, kauaks ei yleensä totuudesta jää kun ohjeitten mukaan tekee, niin kokeile vaikka pudottaa neulaa pykälä ja kato mitä tapahtuu... :wavey:

Kirjoittaja:  Hevimies [ Ke Maalis 01, 2017 12:28 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

mulla säädettiin vuonna nakki ja muusi oma sc33 dynojeteilla ja ylikokowisecoilla näyttään 125 takapyörältä ja mukavalla tavalla rikkaalla :lol: . paukkuu mukavasti :lol:

Kirjoittaja:  NehRt [ La Huhti 01, 2017 5:51 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Hevimies kirjoitti:
mulla säädettiin vuonna nakki ja muusi oma sc33 dynojeteilla ja ylikokowisecoilla näyttään 125 takapyörältä ja mukavalla tavalla rikkaalla :lol: . paukkuu mukavasti :lol:


Kyllä se laihalle vetää jos paukuttaa putkeen :deal:

Kirjoittaja:  Fear_factory [ Ke Touko 31, 2017 4:49 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Hoi!
Hondamiehillä tietoa onko 9satasen sc28 / sc33 Sähköillä eroa, esim. Staattoreilla? :wavey:
Ps. Köytyykö keneltäkään? :deal:

Kirjoittaja:  Willik [ Pe Kesä 30, 2017 11:55 am ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Vikana liian lyhyt kytkinvaijeri. Mistä saisi pidemmän vaijerin -10 vuotiseen. 5cm pidempi olisi ok...

Kirjoittaja:  kimsuSX [ La Heinä 01, 2017 7:45 am ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Fear_factory kirjoitti:
Hoi!
Hondamiehillä tietoa onko 9satasen sc28 / sc33 Sähköillä eroa, esim. Staattoreilla? :wavey:
Ps. Köytyykö keneltäkään? :deal:




samaa oon koittanu löytää jokapuolelta. ainoo vastaus minkä oon saanu et johtosarjat on pikkasen erillaisii mut muuten menee ristiin osat bensapumpun liitin puuttuu ynm

Kirjoittaja:  Jri [ La Heinä 01, 2017 7:13 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

kimsuSX kirjoitti:
Fear_factory kirjoitti:
Hoi!
Hondamiehillä tietoa onko 9satasen sc28 / sc33 Sähköillä eroa, esim. Staattoreilla? :wavey:
Ps. Köytyykö keneltäkään? :deal:




samaa oon koittanu löytää jokapuolelta. ainoo vastaus minkä oon saanu et johtosarjat on pikkasen erillaisii mut muuten menee ristiin osat bensapumpun liitin puuttuu ynm


Eivät sovi ristiin staattorit tai ees kopat

Kirjoittaja:  mikzu [ Ma Heinä 03, 2017 8:43 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Kysellääs täältä onko hajua viasta. Elikkä ajellessa laitoin pitkät päälle ja tämä aiheutti sen että pimeni valot ja sammui pyörä. Elikkä polttoaine pumppu ei pumppaa ja edessä ei toimi mitkään valot, takavalot/vilkut toimii ja mittaristokin on päällä, joskin siinä ei pala taustavalo. Antaa sahata starttia mutte ei tietenkään ilman pumppua lähde käyntiin.

Tarkistettua: sulakkeet ehjiä, releitten toimivuus varmistettu, kokeiltu eri akkua.

Jenkki foormumeilla oli juttua tuosta virtalukon pohjasta. Siellä samaa ongelmaa on aiheuttanut virtalukon pohjassa olevan diodin huonoksi meneminen. Itse avasin tuon pohjan ja siellä kyllä on paikka diodille mutta ei itse diodia? Onko tuo joku jenkki mallin homma vai pitäisikö siellä olla sellainen (jos jollain sattuu olemaan virtalukkoa irti ja pääsee näkemään). Ilmeisesti idea on että se vähentää 12v--9v joka menee eculle ja kertoo että virta on päällä ja liittyy jotenkin varkauden estoon.

Pyöränä 954RR 2003

Edit: Toimii oli vikaa etupään sähkö plukissa. Maadotus poikki.

Kirjoittaja:  kavispamopo [ La Syys 02, 2017 12:28 am ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Mikäs SC44 firebladessa on kun antaa bensaa (suuttimista näkee että hienosti tulee) mutta kipinä uupuu (testattu jollain 30 eri tavalla varmaan). Aikaisemmin oli pyörässä kiinni joku ignitechin säädettävä ecu, kävi sillä parhaimmillaankin kolmella niin heitin sillä vesilintua (senkin kanssa tapeltiin ihan tarpeeksi tunteja) ja pyörän mukana tullutta vakio ecua tilalle. Ennen kun kukaan kysyy niin puolat tosiaan kaikki kunnossa ja tulpat kanssa. Jostain muusta nyt johtuu.

Tosiaan ajonesto ei vissiin ole kyseessä kun bensapumppu kuitenkin lähtee pyörimään ja suuttimista tulee bensaa. Eikä ole back angle sensorikaan kun se sitten katkaisee bensankin.

Startilla tuntuu ihan iloisesti pyörivän, ja sillä ignitechin eculla riitti virtaa sytytyksellekin niin luulisi ettei ole siitäkään kiinni.

Kirjoittaja:  kavispamopo [ La Syys 02, 2017 4:19 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Nyt olisi sille tarjolla loota kaljaa joka suostuu testaamaan omalla pyörällään että toimiiko tämä mun ecu ollenkaan.

Muutahan siinä tosiaan ei tarvitse irroittaa/vaihtaa keskenään kuin ecut kunhan vaan heittää siihen toisen pyörän avaimeen sisälle mun pyörästä H.I.S.S sirun, jolloin päästään ajonestosta läpi.

Kirjoittaja:  jonzaboi [ Ma Marras 13, 2017 10:56 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Kokeillaas vieläkö tällä foorumilla ois joku aktiivinen blade jumala. :freak2:

Tuli tuossa syksyllä ostettua tuollainen 1992 900räärää. Pyörä toimi pari ajokertaa ihan hyvin, mutta sitten se alkoi syömään tulppia.
Joka kerta ne on olleet ihan pikimustat, kun olen ne käyttänyt irti.

Noh ensimmäisenä tuli mieleen, että käytetään kaasarit irti ja katsotaan onkos sinne entiset omistajat tehny taikojaan. Suuttimet oli hieman isommat kuin huolto-oppaassa mainitut, niin laittelin sitten huolto-oppaan mukaiset suuttimet ja säädin seosruuvit kans tehtaan arvoihin. Samalla vaihtelin kans imukurkut ja toistamiseen uudet tulpat.

Pyörä tulille, käy kyllä paremmin ja mitä hieman kävin jäätikkäällä testaamassa nii tuntuu toimivankin ihan ok! Koneen jäähyttyä tulpat tarkistukseen ja ne on edelleen mustat. :grayno:

Luulis, että kaiken järjen mukaan pyörän pitäisi käydä noilla kaasareiden tehdas arvoilla laihalla, kun pyörässä on akrapovicin koko ränni? Viikonloppuna käyn hakemassa toisen ilmansuodatin kotelon, kun tuota nykyistä on joku hieman liimaillu sieltä täältä, tosin en jaksa uskoa, että se noin paljoa vaikuttaisi?

Kävi myös mielessä sellainen, kun tuohon oli entinen omistaja vaihtanut bensapumpun johonkin universaali tarvike hässäkkään, että voisko se olla osasyynä tulppien tummuuteen?

Onkos kellään ideoita mitä seuraavaksi tuolle osaisi tehdä?

Kirjoittaja:  samba2 [ Ti Marras 14, 2017 7:12 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

jonzaboi kirjoitti:
Kokeillaas vieläkö tällä foorumilla ois joku aktiivinen blade jumala. :freak2:

Tuli tuossa syksyllä ostettua tuollainen 1992 900räärää. Pyörä toimi pari ajokertaa ihan hyvin, mutta sitten se alkoi syömään tulppia.
Joka kerta ne on olleet ihan pikimustat, kun olen ne käyttänyt irti.

Noh ensimmäisenä tuli mieleen, että käytetään kaasarit irti ja katsotaan onkos sinne entiset omistajat tehny taikojaan. Suuttimet oli hieman isommat kuin huolto-oppaassa mainitut, niin laittelin sitten huolto-oppaan mukaiset suuttimet ja säädin seosruuvit kans tehtaan arvoihin. Samalla vaihtelin kans imukurkut ja toistamiseen uudet tulpat.

Pyörä tulille, käy kyllä paremmin ja mitä hieman kävin jäätikkäällä testaamassa nii tuntuu toimivankin ihan ok! Koneen jäähyttyä tulpat tarkistukseen ja ne on edelleen mustat. :grayno:

Luulis, että kaiken järjen mukaan pyörän pitäisi käydä noilla kaasareiden tehdas arvoilla laihalla, kun pyörässä on akrapovicin koko ränni? Viikonloppuna käyn hakemassa toisen ilmansuodatin kotelon, kun tuota nykyistä on joku hieman liimaillu sieltä täältä, tosin en jaksa uskoa, että se noin paljoa vaikuttaisi?

Kävi myös mielessä sellainen, kun tuohon oli entinen omistaja vaihtanut bensapumpun johonkin universaali tarvike hässäkkään, että voisko se olla osasyynä tulppien tummuuteen?

Onkos kellään ideoita mitä seuraavaksi tuolle osaisi tehdä?


Itellä -98 mallinen eli ei löydy bensapumppua tästä, mutta tullut tekniikka aika tutuksi muuten.
Onko kaasarit puhdistettu, ettei joku neulaventtiili yms. kettuilis ?
Ja tosiaan jos bensapumppu vaihdettu eriin niin sehän voipi olla et syöttää liikaa bensaa kokoajan.
Totta tuohon nyt saa nyt oikean bensapumpun vielä jostain ja ei luulis olevan mahottoman kalliita ?
En kyllä tiedä miten bensapumppu toimii/säätelee bensan saantia.
Bensa ongelmalta tuo kuulostaa, kaikki tulpat yhtä mustia ? Jos ei niin sitten voipi vaikka toisessa puolassa olla vika.

Kirjoittaja:  jonzaboi [ Ke Marras 15, 2017 12:43 am ]
Viestin otsikko:  Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Joo kaikki tulpat yhtä tummia ja alussa koitinkin toisilla puolilla, kun sellaiset sattui mukana tulemaan.

Mitä ulkomaalaisilta foorumeilta luin tuosta bensapumpusta, niin sellainen käsitys jäi, että ecu säätelee pumppua, milloin sen pitää olla päällä ja milloin ei. Sekin on jäänyt mieltä askarruttamaan, kun mopon sammuttaa tappokatkaisimesta, niin bensapumppu jää päälle surisemaan. :freak2:

Suuttimia vaihtaessa purin kaasarit niin atomeihin kuin ne saa ilman niitä toisistaan purkamatta. Pienet hilut pesin ultraäänipesurilla ja kaasarien rungot kauttaaltaa jarrukliinerillä ja paineilmalla.

Taidan kyllä suoraan tilata oikeanlaisen bensapumpun, kun ei nuo ebayssä maltaita maksa.

Sivu 87/88 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/