Tänään on Ti Marras 21, 2017 1:00 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 1307 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Touko 12, 2016 11:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 20, 2015 3:04 pm
Viestit: 9
Pikku sähköhäsmäkkiä.
Sc28 blade kyseessä. Hävittää ajon aikana akusta virran ja rupee räkimää niin perkeleesti. Lataus mitattu ja se on ok. Kävin hakemas uuden akun ja pyörä pelitti taas 120km ja taas purkaa akun. Sammuu kesken ajon ja apuvirralla lähtee käyntii ja taas voi vähä aikaa ajaa ja sitte taas hyytyy. Mikähän tossa vois olla? Jännitteensäädin menny?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2016 7:15 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Touko 08, 2005 12:00 am
Viestit: 428
Pyörä: k4tbo
H3nsk1 kirjoitti:
Pikku sähköhäsmäkkiä.
Sc28 blade kyseessä. Hävittää ajon aikana akusta virran ja rupee räkimää niin perkeleesti. Lataus mitattu ja se on ok. Kävin hakemas uuden akun ja pyörä pelitti taas 120km ja taas purkaa akun. Sammuu kesken ajon ja apuvirralla lähtee käyntii ja taas voi vähä aikaa ajaa ja sitte taas hyytyy. Mikähän tossa vois olla? Jännitteensäädin menny?


Jos mukamas olet saanut mitattua että lataa kunnolla ni ei kuulosta jånnitteensäätimeltä. (~14,4v kierroksilla) muuten viat täsmää juuri jännitteensäädin/staattori akselille. Honda tunnetusti polttaa molempia jos ei ole kuormaa kunnolla, eli valot vaihdettu ledeihin ja vaikka ajeltu polttimo palaneena. Tai jos akku ollut viallinen ettei ota virtaa vastaan ni säädin joutuu kovalle ja lämpiää. Kun säädin mennyt niin taas seuraavana polttaa staattorin. Hyvä ennaltaehkäisevä keino on laittaa kunnon alumiinipalanen jännitteensäätimen alle johtamaan lämpöä sekä sijoittaa paketti niin että ilma kiertää,. Plus pitää huolta että valot toimii.

_________________
Unknown Fighters SFC


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 23, 2016 7:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 30, 2012 12:00 am
Viestit: 4
Mites ku otan mittariston pois niin vilkut ei enää pelitä. Kuis saan ne toimiin ilman mittaristoa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 23, 2016 10:11 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Tammi 10, 2013 7:45 pm
Viestit: 203
Pyörä: 954rr Blade -03, Suzuki RM 125 -97, Ex Yamaha FZR 1000 -93
zeiho kirjoitti:
Mites ku otan mittariston pois niin vilkut ei enää pelitä. Kuis saan ne toimiin ilman mittaristoa

Oisko se niin että vilkuille menevä jännite/maadoitus menee niitten vilkkujen merkkivalojen kautta vilkuille. Jos ne merkkivaloille menevät langat laittaa yhteen niin toimii.

_________________
-naukuva nippon-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2016 6:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 9:21 pm
Viestit: 57
SC33 bladeen kolmen hajonneen kiinan jännitteensäätimen jälkeen tilasin mosfet tyyppisen shingdengen sh012aa rakennussarjan ja laitoin volttimittarin mittariston yhteyteen. Välillä harvakseltaan latausjännite ajossa tippuu 12,8-13,0v alueelle ja pysyy siellä. Yleensä palaa takaisin sinne 14,7v alueelle kun seuraavana päivänä lähtee ajamaan. Sammuttaako säädin välillä itsensä vai onkohan siellä nyt kummiskin jotain mätää staattorilla?

Staattorilta tulee ~70v @5krpm, piuhojen välinen vastus ~0,1ohm ja maihin ääretöntä. En ole päässyt mittamaan jännitteitä silloin kun voltit ovat ajossa matalat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2016 8:28 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2016 3:09 pm
Viestit: 6
Terve

Mikä mättää??? 929 toimii ja pystyy ajaan, vaikkakin laihalla. Heti kun laittaa Power Commanderin kiinni niin tulee vikakoodi 8 (tps) ja ei lähde enää käyntiin kuin muutamaksi sekunniksi eikä kestä yhtään kaasua. Kokeiltu kahdella uudella PC V:llä. Kaasun asento kalibroitu eli näyttää nollasta sataan. Purkki myös tuntuu lämpenevän yläkulmasta.

Kun poistaa comman niin toimii taas niinkuin ennenkin. Eikä mitään vikakoodeja tule.
Miksi hylykii??? Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

T: TCC


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2016 12:11 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Viestit: 936
Pyörä: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda
Onko sulla varmasti piuhotettu oikein se? Eikös siinä ollu maajohto ainakin erikseen, saako maita?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2016 5:44 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 15, 2006 12:00 am
Viestit: 125
Pyörä: 954 blade, fs650
Käynti ongelmaa sc50 bladessa. Bensan loppumisen jälkeen ei ota kierroksia vaihde päällä. Tankattu uutta bensaa. Käynnistyy hyvin ja tyhjäkäyni ok. Tulpat vaihdettu, ei auttanut. Aikaisemmin toiminut hyvin. Bensa ennenkin loppunut, mutta ei ole ollut ongelmaa tankkaamisen jälkeen. Ideoita missä vika?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 20, 2016 7:17 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2016 3:09 pm
Viestit: 6
Zeri kirjoitti:
Onko sulla varmasti piuhotettu oikein se? Eikös siinä ollu maajohto ainakin erikseen, saako maita?


Juu, maajohto on kiinni. Eli maadottaa kyllä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 23, 2016 9:15 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Tammi 10, 2013 7:45 pm
Viestit: 203
Pyörä: 954rr Blade -03, Suzuki RM 125 -97, Ex Yamaha FZR 1000 -93
alkemisti kirjoitti:
Käynti ongelmaa sc50 bladessa. Bensan loppumisen jälkeen ei ota kierroksia vaihde päällä. Tankattu uutta bensaa. Käynnistyy hyvin ja tyhjäkäyni ok. Tulpat vaihdettu, ei auttanut. Aikaisemmin toiminut hyvin. Bensa ennenkin loppunut, mutta ei ole ollut ongelmaa tankkaamisen jälkeen. Ideoita missä vika?

Oisko tankin pohjalla ollut paskaa, mikä sitten mennyt ja tukkinut bensansuodattimen kun on ajettu tyhjäksi? Jos saa tyhjäkäynnillä vielä tarpeeksi bensua, mutta kun antaa vaihe päällä kakkua, niin ei bensa riitä? Mutta jos siis vaihe vapaalla antaa kierroksia, mutta vaihe päällä ei niin vika tuskin on tuossa.

_________________
-naukuva nippon-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2016 5:55 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Viestit: 1231
Pyörä: sc33
ei varsinaisesti vika mutta k4 kilosen kikserin keulaa laittamassa sc33 onko tulossa suuria yllätyksiä. rc46 swingin kans on aivan riittävästi sovittamista tiedosa :mad:

_________________
No brain , No pain


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2016 7:23 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 12:00 am
Viestit: 609
Images: 3

Pyörä: SC57, PC25, Z50
Personal album
1000rr 2006, koko kesän ollu sitä ilmötä että jarruttaessa pöläyttää öljynkäryä ja pysähtyessä rankemman kengityksen jälkeen tulee moottorin etuosasta kunnon kärypilvi syliin, kun pysähtyy.
Alkukesästä oli stefat paskana ja luulin että sieltä lentää öljyä pakosarjaan tms.
Stefat vaihdettu ja pyörä pesty huolellisesti painepesurilla ja sama ilmiö jatkuu, ainakaan nopealla vilkasulla ei näyttänyt vuotavan öljyä mistään, eikä jää lammikkoa.

Konetta kun harjalla + liukkarilla pesin niin hieman oli jotain öljymoskaa sielätäällä muttei näyttäny kovin pahalta.

Onko muilla ollu samaa? Mikähä mahtaa olla tälläkertaa..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 22, 2016 8:51 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 03, 2004 1:00 am
Viestit: 107
Pyörä: blade
Moro onko kenelläkään ollut sc57 bladessa bensanpaineensäädin hajalla?
nyt on sellasia oireita että saa liikaa bensaa ja käy huonosti ja välillä haisee bensalle koko pyörä...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2016 10:58 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Viestit: 936
Pyörä: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda
kristus1 kirjoitti:
Moro onko kenelläkään ollut sc57 bladessa bensanpaineensäädin hajalla?
nyt on sellasia oireita että saa liikaa bensaa ja käy huonosti ja välillä haisee bensalle koko pyörä...


Ainakin sc50 tää on kuulemma aika tyypillinen vika vaikkei itellä ookkaan ainakaan vielä hajonnu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 02, 2016 10:54 am 
Poissa

Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:00 am
Viestit: 168
Images: 1

Pyörä: CBR 900RR, TDR 250, polkupyoerae
Personal album
Masap kirjoitti:
ei varsinaisesti vika mutta k4 kilosen kikserin keulaa laittamassa sc33 onko tulossa suuria yllätyksiä. rc46 swingin kans on aivan riittävästi sovittamista tiedosa :mad:


Mulla SC28:ssa SC57:n keula. Meni aika helpolla. Jossain netissä oli sellainen taulukko, missä oli monien eri keulojen mittoja. Jos sen löytäis, niin ehkä siitä näkis, onko k4 ja SC57 keulojen mitat lähelläkään. Ehkä helpommin selviää, kun nyppäät vaan keulan irti ja vertaat sitä toiseen.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 1307 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com