Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

H3nsk1
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Heinä 20, 2015 3:04 pm

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja H3nsk1 » To Touko 12, 2016 11:40 pm

Pikku sähköhäsmäkkiä.
Sc28 blade kyseessä. Hävittää ajon aikana akusta virran ja rupee räkimää niin perkeleesti. Lataus mitattu ja se on ok. Kävin hakemas uuden akun ja pyörä pelitti taas 120km ja taas purkaa akun. Sammuu kesken ajon ja apuvirralla lähtee käyntii ja taas voi vähä aikaa ajaa ja sitte taas hyytyy. Mikähän tossa vois olla? Jännitteensäädin menny?

Avatar
Jri
Viestit: 431
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Salo

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jri » Pe Touko 13, 2016 7:15 am

H3nsk1 kirjoitti:Pikku sähköhäsmäkkiä.
Sc28 blade kyseessä. Hävittää ajon aikana akusta virran ja rupee räkimää niin perkeleesti. Lataus mitattu ja se on ok. Kävin hakemas uuden akun ja pyörä pelitti taas 120km ja taas purkaa akun. Sammuu kesken ajon ja apuvirralla lähtee käyntii ja taas voi vähä aikaa ajaa ja sitte taas hyytyy. Mikähän tossa vois olla? Jännitteensäädin menny?
Jos mukamas olet saanut mitattua että lataa kunnolla ni ei kuulosta jånnitteensäätimeltä. (~14,4v kierroksilla) muuten viat täsmää juuri jännitteensäädin/staattori akselille. Honda tunnetusti polttaa molempia jos ei ole kuormaa kunnolla, eli valot vaihdettu ledeihin ja vaikka ajeltu polttimo palaneena. Tai jos akku ollut viallinen ettei ota virtaa vastaan ni säädin joutuu kovalle ja lämpiää. Kun säädin mennyt niin taas seuraavana polttaa staattorin. Hyvä ennaltaehkäisevä keino on laittaa kunnon alumiinipalanen jännitteensäätimen alle johtamaan lämpöä sekä sijoittaa paketti niin että ilma kiertää,. Plus pitää huolta että valot toimii.

zeiho
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2012 12:00 am

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja zeiho » Ma Touko 23, 2016 7:48 pm

Mites ku otan mittariston pois niin vilkut ei enää pelitä. Kuis saan ne toimiin ilman mittaristoa

Avatar
mikzu
Viestit: 205
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 7:45 pm
Paikkakunta: 954rr Blade -03, Suzuki RM 125 -97, Ex Yamaha FZR 1000 -93

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja mikzu » Ma Touko 23, 2016 10:11 pm

zeiho kirjoitti:Mites ku otan mittariston pois niin vilkut ei enää pelitä. Kuis saan ne toimiin ilman mittaristoa
Oisko se niin että vilkuille menevä jännite/maadoitus menee niitten vilkkujen merkkivalojen kautta vilkuille. Jos ne merkkivaloille menevät langat laittaa yhteen niin toimii.
-naukuva nippon-

pwrslv
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 9:21 pm

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja pwrslv » Pe Kesä 03, 2016 6:30 pm

SC33 bladeen kolmen hajonneen kiinan jännitteensäätimen jälkeen tilasin mosfet tyyppisen shingdengen sh012aa rakennussarjan ja laitoin volttimittarin mittariston yhteyteen. Välillä harvakseltaan latausjännite ajossa tippuu 12,8-13,0v alueelle ja pysyy siellä. Yleensä palaa takaisin sinne 14,7v alueelle kun seuraavana päivänä lähtee ajamaan. Sammuttaako säädin välillä itsensä vai onkohan siellä nyt kummiskin jotain mätää staattorilla?

Staattorilta tulee ~70v @5krpm, piuhojen välinen vastus ~0,1ohm ja maihin ääretöntä. En ole päässyt mittamaan jännitteitä silloin kun voltit ovat ajossa matalat.

TCC
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2016 3:09 pm

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TCC » To Kesä 16, 2016 8:28 am

Terve

Mikä mättää??? 929 toimii ja pystyy ajaan, vaikkakin laihalla. Heti kun laittaa Power Commanderin kiinni niin tulee vikakoodi 8 (tps) ja ei lähde enää käyntiin kuin muutamaksi sekunniksi eikä kestä yhtään kaasua. Kokeiltu kahdella uudella PC V:llä. Kaasun asento kalibroitu eli näyttää nollasta sataan. Purkki myös tuntuu lämpenevän yläkulmasta.

Kun poistaa comman niin toimii taas niinkuin ennenkin. Eikä mitään vikakoodeja tule.
Miksi hylykii??? Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

T: TCC

Avatar
Zeri
Viestit: 936
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zeri » La Kesä 18, 2016 12:11 pm

Onko sulla varmasti piuhotettu oikein se? Eikös siinä ollu maajohto ainakin erikseen, saako maita?

alkemisti
Viestit: 125
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 954 blade, fs650

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja alkemisti » Su Kesä 19, 2016 5:44 pm

Käynti ongelmaa sc50 bladessa. Bensan loppumisen jälkeen ei ota kierroksia vaihde päällä. Tankattu uutta bensaa. Käynnistyy hyvin ja tyhjäkäyni ok. Tulpat vaihdettu, ei auttanut. Aikaisemmin toiminut hyvin. Bensa ennenkin loppunut, mutta ei ole ollut ongelmaa tankkaamisen jälkeen. Ideoita missä vika?

TCC
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2016 3:09 pm

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TCC » Ma Kesä 20, 2016 7:17 am

Zeri kirjoitti:Onko sulla varmasti piuhotettu oikein se? Eikös siinä ollu maajohto ainakin erikseen, saako maita?
Juu, maajohto on kiinni. Eli maadottaa kyllä.

Avatar
mikzu
Viestit: 205
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 7:45 pm
Paikkakunta: 954rr Blade -03, Suzuki RM 125 -97, Ex Yamaha FZR 1000 -93

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja mikzu » To Kesä 23, 2016 9:15 pm

alkemisti kirjoitti:Käynti ongelmaa sc50 bladessa. Bensan loppumisen jälkeen ei ota kierroksia vaihde päällä. Tankattu uutta bensaa. Käynnistyy hyvin ja tyhjäkäyni ok. Tulpat vaihdettu, ei auttanut. Aikaisemmin toiminut hyvin. Bensa ennenkin loppunut, mutta ei ole ollut ongelmaa tankkaamisen jälkeen. Ideoita missä vika?
Oisko tankin pohjalla ollut paskaa, mikä sitten mennyt ja tukkinut bensansuodattimen kun on ajettu tyhjäksi? Jos saa tyhjäkäynnillä vielä tarpeeksi bensua, mutta kun antaa vaihe päällä kakkua, niin ei bensa riitä? Mutta jos siis vaihe vapaalla antaa kierroksia, mutta vaihe päällä ei niin vika tuskin on tuossa.
-naukuva nippon-

Avatar
Masap
Viestit: 1248
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 900rr & f4i

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Masap » Ti Heinä 19, 2016 5:55 pm

ei varsinaisesti vika mutta k4 kilosen kikserin keulaa laittamassa sc33 onko tulossa suuria yllätyksiä. rc46 swingin kans on aivan riittävästi sovittamista tiedosa :mad:
No brain , No pain

Avatar
joukahainen-
Viestit: 609
Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 12:00 am
Paikkakunta: SC57, PC25, Z50

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja joukahainen- » Ke Heinä 20, 2016 7:23 pm

1000rr 2006, koko kesän ollu sitä ilmötä että jarruttaessa pöläyttää öljynkäryä ja pysähtyessä rankemman kengityksen jälkeen tulee moottorin etuosasta kunnon kärypilvi syliin, kun pysähtyy.
Alkukesästä oli stefat paskana ja luulin että sieltä lentää öljyä pakosarjaan tms.
Stefat vaihdettu ja pyörä pesty huolellisesti painepesurilla ja sama ilmiö jatkuu, ainakaan nopealla vilkasulla ei näyttänyt vuotavan öljyä mistään, eikä jää lammikkoa.

Konetta kun harjalla + liukkarilla pesin niin hieman oli jotain öljymoskaa sielätäällä muttei näyttäny kovin pahalta.

Onko muilla ollu samaa? Mikähä mahtaa olla tälläkertaa..

Avatar
kristus1
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2004 1:00 am
Paikkakunta: blade

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja kristus1 » Ma Elo 22, 2016 8:51 pm

Moro onko kenelläkään ollut sc57 bladessa bensanpaineensäädin hajalla?
nyt on sellasia oireita että saa liikaa bensaa ja käy huonosti ja välillä haisee bensalle koko pyörä...

Avatar
Zeri
Viestit: 936
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zeri » Ti Elo 23, 2016 10:58 am

kristus1 kirjoitti:Moro onko kenelläkään ollut sc57 bladessa bensanpaineensäädin hajalla?
nyt on sellasia oireita että saa liikaa bensaa ja käy huonosti ja välillä haisee bensalle koko pyörä...
Ainakin sc50 tää on kuulemma aika tyypillinen vika vaikkei itellä ookkaan ainakaan vielä hajonnu.

4rtsi
Viestit: 168
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:00 am
Paikkakunta: CBR 900RR, TDR 250, polkupyoerae

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja 4rtsi » Su Loka 02, 2016 10:54 am

Masap kirjoitti:ei varsinaisesti vika mutta k4 kilosen kikserin keulaa laittamassa sc33 onko tulossa suuria yllätyksiä. rc46 swingin kans on aivan riittävästi sovittamista tiedosa :mad:
Mulla SC28:ssa SC57:n keula. Meni aika helpolla. Jossain netissä oli sellainen taulukko, missä oli monien eri keulojen mittoja. Jos sen löytäis, niin ehkä siitä näkis, onko k4 ja SC57 keulojen mitat lähelläkään. Ehkä helpommin selviää, kun nyppäät vaan keulan irti ja vertaat sitä toiseen.

Vastaa Viestiin