Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
kobu-
Viestit: 168
Liittynyt: La Joulu 27, 2008 1:00 am
Paikkakunta: blade!

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja kobu- » Pe Joulu 04, 2015 4:16 pm

Tervehdys nyt on sen verran hermot mennyt honda cbr 900rr sc-28 Takaswingin kanssa niin osaisiko joku sanoa miten pitäisi lähteä? Auki olen saanut lukitemutterin ja akselin mutta siellä sisällä on vielä joku tappi mikä pitää swingin kiinni ja sitä olen käännelly joka suuntaa mutta ei inahdakaan

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ma Joulu 07, 2015 12:30 am

kobu- kirjoitti:Tervehdys nyt on sen verran hermot mennyt honda cbr 900rr sc-28 Takaswingin kanssa niin osaisiko joku sanoa miten pitäisi lähteä? Auki olen saanut lukitemutterin ja akselin mutta siellä sisällä on vielä joku tappi mikä pitää swingin kiinni ja sitä olen käännelly joka suuntaa mutta ei inahdakaan

Kyllä sen swingin pitäisi yllättävän helpolla irrota. Vasemmalta puolelta mutteri irti, ja pyörittää akselia oikealta puolelta kunnes se keskitys/kiristysholkki tulee akselin kanssa ulos.
-Unknown Fighters SFC-

anttij80
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR 900 -97

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja anttij80 » Pe Maalis 25, 2016 2:57 pm

kertokaas nyt viisaammat kuinka noi kaasarit pitäis irrota? pyörä 900rr sc-33 onko kaasarit muuten kiinni kuin imukaulassa olevilla pannoilla jotka kiristää imukaulaan ne kumi jutut. ongelmana että pyörä käy kahdella pytyllä ja ilmeisesti vaan keskimmäisillä kaasareilla eli molemmat reunimmaiset tai ainakin toinen tukossa ja kaasarin pohjassa oleva tyhjennyt ruuvvikin on tietysti runkoa vasten mutta se selvis runkoon reiän poraamalla ja totesin että bensaa ei tule ala ruuvista. varmaan helpoin olisi irrottaa kaasarit ja putsata kaikki mutta ei se nyt ollukka niin kätevää ku oletin

Avatar
Nipsutin
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 17, 2012 12:00 am
Paikkakunta: K4

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nipsutin » Pe Maalis 25, 2016 4:44 pm

anttij80 kirjoitti:kertokaas nyt viisaammat kuinka noi kaasarit pitäis irrota? pyörä 900rr sc-33 onko kaasarit muuten kiinni kuin imukaulassa olevilla pannoilla jotka kiristää imukaulaan ne kumi jutut. ongelmana että pyörä käy kahdella pytyllä ja ilmeisesti vaan keskimmäisillä kaasareilla eli molemmat reunimmaiset tai ainakin toinen tukossa ja kaasarin pohjassa oleva tyhjennyt ruuvvikin on tietysti runkoa vasten mutta se selvis runkoon reiän poraamalla ja totesin että bensaa ei tule ala ruuvista. varmaan helpoin olisi irrottaa kaasarit ja putsata kaikki mutta ei se nyt ollukka niin kätevää ku oletin
Siitä se pitäis ihan rykäsemällä lähteä. Muistaakseni vähän avittaa kun vääntää keulaa päin ja sit nostaa.
Adeptus Motorsport 50100
https://www.facebook.com/AMS50100

anttij80
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR 900 -97

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja anttij80 » Pe Maalis 25, 2016 6:12 pm

kaasareihin sain nyt tulee polttoainetta ainakin pohja ruuvin aukasusta päätellen kun kaikista tulee polttoainetta mutta ei lähde käymään ja ampuu ihan perkeleesti putkeen ku valkeeta tulee putken päästä. taitaa olla tulppien katsominen seuraava projekti mutta on joku helvetin mukava insinööri noi suunnitellu ku hyvä että mahtuu tulpan hatun vetää kolosta ulos,tosin projekti on taas tuupattu halliin ja otetaan vitutkseen olutta :D

Avatar
hakkiz80
Viestit: 315
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Pitkä Piano, Nipponi & Etana...

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja hakkiz80 » Pe Maalis 25, 2016 6:17 pm

anttij80 kirjoitti:kaasareihin sain nyt tulee polttoainetta ainakin pohja ruuvin aukasusta päätellen kun kaikista tulee polttoainetta mutta ei lähde käymään ja ampuu ihan perkeleesti putkeen ku valkeeta tulee putken päästä. taitaa olla tulppien katsominen seuraava projekti mutta on joku helvetin mukava insinööri noi suunnitellu ku hyvä että mahtuu tulpan hatun vetää kolosta ulos,tosin projekti on taas tuupattu halliin ja otetaan vitutkseen olutta :D

Kaasareista tulee läpi varmaan bensa kuppiin, mutta eiköhän siellä ole putket tukossa, eli irti ja pesuun...

Ja uudet bensat laittamalla paranee starttauskyky huomattavasti, kun tuo nykybensa on ihan paskaa säilymään, 1-2kk riittää viemään petroolista powerin pois jonka jälkeen tukkii vain tulpan... Ja sakkaa kertyy kaasareihin yms saman verran talven aikana kuin entisaikojen polttoaineella 2vuodessa... :deal: :deal: :deal:

Kaikki paras jos joltain tutultas tai lähipajalta löytyy ultraäänipesuri ni sinne... :grayyes: :grayyes: :grayyes:
Viimeksi muokannut hakkiz80, Pe Maalis 25, 2016 6:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leka viinaa & alkaa hommat luistaa...

Avatar
Nipsutin
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 17, 2012 12:00 am
Paikkakunta: K4

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nipsutin » Pe Maalis 25, 2016 6:19 pm

anttij80 kirjoitti:taitaa olla tulppien katsominen seuraava projekti mutta on joku helvetin mukava insinööri noi suunnitellu ku hyvä että mahtuu tulpan hatun vetää kolosta ulos,tosin projekti on taas tuupattu halliin ja otetaan vitutkseen olutta :D
Ite suoritin ko. toimenpiteen muutamalla varrella, linkulla ja hylsyllä jotka piti yksitellen pujottaa kiinnittää toisiinsa. :D seuraava roblemos oli että millä sen tulpan noukkii sieltä ku sormilla ei yletä eikä mitää magneettia sattunu olemaa, pätkä jekkulankaa josta tein pienen loopin jonka pujotin tulpan päähän ja sormella tuin että jekkulanka ei pujaha pois nii aikansa nyhräämisen jälkee oli tulpat pois. :) ois siihen varmaa työkalujaki olemassa mutta niillä mentiin mitkä oli saatavilla.
Adeptus Motorsport 50100
https://www.facebook.com/AMS50100

Avatar
hakkiz80
Viestit: 315
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Pitkä Piano, Nipponi & Etana...

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja hakkiz80 » Pe Maalis 25, 2016 6:20 pm

Nipsutin kirjoitti:
anttij80 kirjoitti:taitaa olla tulppien katsominen seuraava projekti mutta on joku helvetin mukava insinööri noi suunnitellu ku hyvä että mahtuu tulpan hatun vetää kolosta ulos,tosin projekti on taas tuupattu halliin ja otetaan vitutkseen olutta :D
Ite suoritin ko. toimenpiteen muutamalla varrella, linkulla ja hylsyllä jotka piti yksitellen pujottaa kiinnittää toisiinsa. :D seuraava roblemos oli että millä sen tulpan noukkii sieltä ku sormilla ei yletä eikä mitää magneettia sattunu olemaa, pätkä jekkulankaa josta tein pienen loopin jonka pujotin tulpan päähän ja sormella tuin että jekkulanka ei pujaha pois nii aikansa nyhräämisen jälkee oli tulpat pois. :) ois siihen varmaa työkalujaki olemassa mutta niillä mentiin mitkä oli saatavilla.
Sopivan kokosella esim bensaletkulla helppo noukkia ahtaista/syvistä poteroista... :deal: :deal: :deal:
Leka viinaa & alkaa hommat luistaa...

anttij80
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR 900 -97

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja anttij80 » Pe Maalis 25, 2016 6:40 pm

no tässä on pitkät pääsiäis pyhät nyt niin on aikaa tutkailla josko sitten repisin ne kaasarit irti vallan. onko muisti kuvaa tulpan avaimen koosta ni ei tarvis montaa tiputella sinne poteroon,ja bensat on tankissa uudet. sitten muuten löysin koneen päältä sellasen ihmeellisen letku hässäkän,2 letku ja irtonaiset päät jotka ovat kiinni sellaisessa muovisessa osassa jossa on kolmelle putkelle paikka. pyörään olen tankin vaihtanut niin voisiko tankin alla oleva ohut putki liittyä näihin mystisiin putkiin? on aikaa kun irrottanu noi ni ei muista enää. ja se toinen tankin alla oleva vahvempi irtonainen pää on korkin valutus putken pää mutta mikä se ohut pilli siellä :D

anttij80
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR 900 -97

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja anttij80 » Pe Maalis 25, 2016 8:31 pm

tuli sit hermopäiten revittyä kaasarit irti ja ihme että toi kävi ees jotenki välillä. paskaa oli jos jonkin näköstä mitä en ees käsittäny miten sitä voi olla siä kuin kuoleita hiiriä ja sitten löytyi toinen ongelma edellsien perään, yksi neula venttiili paskana oli kärki hävinnut ja siten tulvi suoraan koneeseen joten ei ihme jos ampu putkeen. löytyykö keltään neula venttiiliä???

Avatar
tenu
Viestit: 1602
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja tenu » La Maalis 26, 2016 12:24 am

Arvaa miltä tankki näyttää sisältä :wink:

anttij80
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR 900 -97

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja anttij80 » La Maalis 26, 2016 1:07 pm

Täysin uudelta kun on uusi tankki :)

TCC
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2016 3:09 pm

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TCC » Ti Touko 10, 2016 8:55 am

Terve

Mikä mättää??? 3300-4000 kierroksella röpöttää ja pienillä kierroksilla tasakaasulla ajaessa nykii. Yli 5000 kiekalla toimii hyvin.
Moperiin vaihdettu kokoränni ja kn filsu (ja uudet kynttilät et lähti kaikilla käyntiin).
Ja juu, muovit on paikallaan (viä).

Avatar
Jri
Viestit: 251
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Salo

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jri » Ti Touko 10, 2016 3:00 pm

TCC kirjoitti:Terve

Mikä mättää??? 3300-4000 kierroksella röpöttää ja pienillä kierroksilla tasakaasulla ajaessa nykii. Yli 5000 kiekalla toimii hyvin.
Moperiin vaihdettu kokoränni ja kn filsu (ja uudet kynttilät et lähti kaikilla käyntiin).
Ja juu, muovit on paikallaan (viä).
Vaihda vakio ilmanputsari ja käy koittamassa.

TCC
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2016 3:09 pm

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TCC » Ti Touko 10, 2016 3:30 pm

Filsu oli jo viimekesänä, putkisto ei.
Voiko "pätkivä" lämpöanturi tehä tuollaista? Jos mosa ei tiä oikeeta lämpötilaa, mittari kun tuntuu heittelevän aika paljon (luokka 20-25 astetta).

Vastaa Viestiin