Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
caferacer
Viestit: 639
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 12:00 am
Paikkakunta: kona blast

Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja caferacer » To Touko 03, 2007 8:15 pm

täällä alkaa olemaan aika paljon noita bladen vikoja koskevia keskusteluja niin ajattelin että tähän voidaan jauhaa vaikka kaikki.voitais aloittaa vaikka omista ongelmista...aloitin ajokauden ja seuraavana aamuna ei mopon akussa riittänyt enää paukku käynnistää pyörää,työnsin tulille ja ajelin ilman valoja ajatellen että kyllä se siitä mutta ei starttaillu sittekään.akkulaturilla kyllä kelpas virta,sitten mittailin jännitteitä ja akulle tuli virtaa valot päällä 12.1-12.8 siinä haarukassa ja ilman valoja noin 13 mielestäni vähän heikosti sitten katsoin mitä tulee jännitteen säätimelle ja sinne pukkas iha normaalisti kierrosten mukaan jännitettä.nyt kaipaisin käytännön oire kuvauksia teiltä joilla tuo jännitteensäädin on kilkannut,voiko vika olla siinä?
Kuva

mopokuume
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: mopoton

Viesti Kirjoittaja mopokuume » To Touko 03, 2007 8:21 pm

Vika on juuri siinä.
Kiihtyä pitäs.

caferacer
Viestit: 639
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 12:00 am
Paikkakunta: kona blast

Viesti Kirjoittaja caferacer » To Touko 03, 2007 8:40 pm

kiva kuulla että noin satkun rasti edessä....
Kuva

Avatar
wtf
Viestit: 843
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 12:00 am
Paikkakunta: eessä ja takana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wtf » To Touko 03, 2007 8:53 pm

ei se niin kallis oo
Ai Hyi

Avatar
bebeetos
Viestit: 23
Liittynyt: La Maalis 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Blade

Viesti Kirjoittaja bebeetos » To Touko 03, 2007 11:47 pm

mulla suli koko regu ihan kokonaan ja nyt kuumenee uusi regu myös.... :angry:

jop
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 12:00 am
Paikkakunta: poljettava

Viesti Kirjoittaja jop » Pe Touko 04, 2007 8:11 am

Puhdista metalli johon regu tulee kiinni, yleensä maa ongelma pistää sen lämpiään. Lisäksi voi laittaa kuparitahnaa ja mahdollisesti rakentaa jonku ropellivirityksen tuulettaan.
poppaloora puhuva auto

Avatar
Tsleon
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 04, 2005 12:00 am
Paikkakunta: k7 1000

Viesti Kirjoittaja Tsleon » Pe Touko 04, 2007 9:23 am

Kun pyörä on käynnissä niin kannattaa aina pitää valoja tai muuta kuormaa päällä, muuten tuo regulaattori lämpenee melko julmasti. Kun valot on päällä ei regulaattorikaan paljon lämpene.

Avatar
Village Idiot
Viestit: 162
Liittynyt: To Syys 16, 2004 12:00 am
Paikkakunta: K2

Viesti Kirjoittaja Village Idiot » Pe Touko 04, 2007 1:53 pm

Itselläpä riemuna sellainen että jos pitää valoja jne päällä niin sulaa ne jännitteensäätimelle tulevat piuhat. Kestää about tuhannen kilometriä ja sitten saa taas olla korjaamassa. Hip hei!
I don't necessarily agree with what I said.

Ride-
Viestit: 1040
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: K4 gixxeri ja CB Honda

Viesti Kirjoittaja Ride- » Pe Touko 04, 2007 5:21 pm

Tuntuu lähes jokaisella blade miehellä (ja naisella) olevan ongelmia regun kanssa... Miten mulla on kestäny se nyt yhden kesän (~6500km) ihan moitteetta? Kiinni samassa paikassa kuin vakio, eli takarungon sivulla, ulkopuolella (eli takarungon ja katteen välissä).
Näitä samoja ongelmia ennakoin, ja laitoin semmosen 50x50mm kotelotuulettimen pyörimään siihen regun päälle. Syksyllä kun otin takakatteen irti, niin tuuletin oli murtunut ja pudonnut katetta vasten nojaamaan eikä näin ollen tuulettanut ollenkaan regua.. Tiedä häntä kauan oli ollu, mutta eipä hajonnut silti mitään.
Onko tämä "vika" ihan sattumanvarainen vai onko siihen jotain tarkempaa syytä?
Ja kyllä, regu on vakio ilman mitään jäähdytysripoja.

Blade945
Viestit: 59
Liittynyt: To Touko 09, 2002 12:00 am
Paikkakunta: CBR945, CBR900

Viesti Kirjoittaja Blade945 » Pe Touko 04, 2007 5:42 pm

Village Idiot kirjoitti:Itselläpä riemuna sellainen että jos pitää valoja jne päällä niin sulaa ne jännitteensäätimelle tulevat piuhat. Kestää about tuhannen kilometriä ja sitten saa taas olla korjaamassa. Hip hei!

Itsellä oli sama ongelma joskus muutama vuosi sitten.
tarkista onko jännitteensäätimelle tulevat piuhat mistään kohdin poikki tai murtunut.
Epäilen että muutaman karvan varassa jossain ja se sulattaa piuhat.
Itse uusin piuhat alusta loppuun ja uuden liittimen niin loppui viat ja sulamiset.
Blade The Ultimate Fighting Machine.

Avatar
Village Idiot
Viestit: 162
Liittynyt: To Syys 16, 2004 12:00 am
Paikkakunta: K2

Viesti Kirjoittaja Village Idiot » La Touko 05, 2007 2:40 pm

Blade945 kirjoitti:
Village Idiot kirjoitti:Itselläpä riemuna sellainen että jos pitää valoja jne päällä niin sulaa ne jännitteensäätimelle tulevat piuhat. Kestää about tuhannen kilometriä ja sitten saa taas olla korjaamassa. Hip hei!

Itsellä oli sama ongelma joskus muutama vuosi sitten.
tarkista onko jännitteensäätimelle tulevat piuhat mistään kohdin poikki tai murtunut.
Epäilen että muutaman karvan varassa jossain ja se sulattaa piuhat.
Itse uusin piuhat alusta loppuun ja uuden liittimen niin loppui viat ja sulamiset.
Otitko sieltä kopan alta käämeistä asti irti ja vedit uusiksi?
I don't necessarily agree with what I said.

Kronreif
Viestit: 60
Liittynyt: To Huhti 25, 2002 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Kronreif » La Touko 05, 2007 3:29 pm

Kannattaa myös ladata akku ennen ajokauden alkua, koska se on kuitenkin väsähtäny talven kuluessa. Tyhjä akku myöskin osaltaan rasittaa j-säädintä.

Avatar
MECH
Viestit: 397
Liittynyt: To Joulu 21, 2006 1:00 am
Paikkakunta: FZR 600 + M45, XJR Cafe 1?00, VFR 750 Cafe, DR 800 tracker

Viesti Kirjoittaja MECH » Su Touko 06, 2007 7:20 pm

Minkälainen se bladen regu on? Itse vaihdoin fzrräni vakion minikokoisen regun R6/R1 vastaavaan, kun se kärvähti viimekesänä.

"Siili" on nykyisessä noin kolme kertaa isompi ja siihen voi jopa koskettaa ajon päätyttyä (vrt. vanhan lämmöllä pystyi alkaa paistamaan kanamunia...).

Avatar
WALTSU
Viestit: 649
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: ei pakollinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WALTSU » Su Touko 06, 2007 8:52 pm

Huonolla akulla pilataan useasti se säädin.
Näitä föörymeita selatessani, olen huomannut että kaikki joilla säädin mennyt, on myös akun vaihtanut samalla, tai samana vuonna.

Ei ole vaikea ladata akku talvella, ja varmistaa sen toimivuus vielä ennen ajokautta.

Kronreif
Viestit: 60
Liittynyt: To Huhti 25, 2002 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Kronreif » Su Touko 06, 2007 10:24 pm

Bladeen saa ns.heavy duty-mallia jossa on ripaa reilusti ja muutenkin järeempi ku vakio. Sitä myy ainaki Seppo Sula.. Firma S-tuonti tai joku vastaava.

Vastaa Viestiin