Kysymys turbomopojen räplääjille

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Helmi 25, 2018 3:11 am

tanskude kirjoitti:Koitin lueskella e85-muutoksista muttei nopeella vilkasulla löytynyt mitään kummempaa kaasaripeleihin liittyen. Bensalinjat ja pumppu jne ovat jo kapasiteetiltaan ja kestävyydeltään soveltuvia, eniten tässä kohtaa kiinnostaa kaasaripuolen jutut, riittääkö että säätää koko alueelta n. 30% rikkaammalle vai tarviiko muita muutoksia? Tamyam ilmeisesti asiaan perehtynyt?

Ja ei, ei kiinnosta tässä kohtaa vielä keskustella ruiskuvehkeen säätämisen helppoudesta, ellei joku lahjoita bolt-on periaatteella 1100 i/ö:hön soveltuvia ruiskuvehkeitä.
Viimeksi muokannut tamyam, Pe Maalis 02, 2018 4:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RedBandit
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: B12T

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja RedBandit » Su Helmi 25, 2018 12:39 pm

tamyam kirjoitti:
tanskude kirjoitti:Koitin lueskella e85-muutoksista muttei nopeella vilkasulla löytynyt mitään kummempaa kaasaripeleihin liittyen. Bensalinjat ja pumppu jne ovat jo kapasiteetiltaan ja kestävyydeltään soveltuvia, eniten tässä kohtaa kiinnostaa kaasaripuolen jutut, riittääkö että säätää koko alueelta n. 30% rikkaammalle vai tarviiko muita muutoksia? Tamyam ilmeisesti asiaan perehtynyt?

Ja ei, ei kiinnosta tässä kohtaa vielä keskustella ruiskuvehkeen säätämisen helppoudesta, ellei joku lahjoita bolt-on periaatteella 1100 i/ö:hön soveltuvia ruiskuvehkeitä.


Tätä kysymystä minä olen pelännyt jo vuosia ... :)

Kun ahdettiin, niin bensalla vakio pääsuuttimia 125 piti pienentää 110 kokoon.
Kun vaihdettiin e 85:een piti palauttaa vakiokokoon ja suuttimet riitti 250 hp asti.

Joutokäyntisuuttimet vaihdoin reilusti 40 => 60 eli virtauskapasiteetti teoriassa kasvoi
enemmän kuin tarpeeksi. (en nyt viiti laskea prosentteja).
Mutta silti joutokäynnillä lämpimänä esiintyy aivastelua kuin olisi ollut laihalla.
Vittaniemikin dynossa sanoi, että laita isommat joutokäyntisuuttimet, mutta kun ne on jo mielestäni isot,
ja ristiriidassa teorian kanssa, jos kylmänä käy hyvin juurikaan ilman ryyppyä, niin silloinhan suuttimen
pitäisi lämpimänä olla liian iso.
Ja joutokäyntiongelmat alkoivat lämpenemisen myötä.

Mutta kolmissa Yamahan kaasareissa olen törmännyt samaan ongelmaan,
oli sitten kyse 750 tai 1000 kaasareista.
Jos joku velho tietää ratkaisun, olen toki valmis maksamaan tiedoista.
Nämä mahtavat koneet ansaitsevat nätin joutokäynnin.

Nyt olisi vanhukseen mahdollisesti valmistumassa uusi pakosarja ...
joten uutta dynokisaa vaan pystyyn !! :silly:
No tossahan 40-->60 ympyrän pinta-ala yli tuplaantuu. Entä jos laittaa pienemmät? 45-46 olisi ala-aste matematiikalla noin 30% suuremmat, siis ympyrän pinta-ala. Olettaen että synkat kunnossa, ilmavuotoja ei ole. -Pidätän oikeuden virheisiin ja vastuu jää lukijalle-

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Helmi 25, 2018 3:24 pm

.
Viimeksi muokannut tamyam, Pe Maalis 02, 2018 4:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RedBandit
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: B12T

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja RedBandit » Su Helmi 25, 2018 5:28 pm

Tieto lisää tuskaa. Se on varmaa jopa ruiskumoottoreissa ettei seokset ole täysin pyttykohtaisen identtiset, mutta eikös synkkaaminen vaikuta juuri tähän tyhjäkäynnillä?

Kerroppa nyt kokonaisuudessaan mitä muutoksia tehty siirryttäessä E85:een?

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Helmi 25, 2018 5:44 pm

RedBandit kirjoitti:Tieto lisää tuskaa. Se on varmaa jopa ruiskumoottoreissa ettei seokset ole täysin pyttykohtaisen identtiset, mutta eikös synkkaaminen vaikuta juuri tähän tyhjäkäynnillä?

Kerroppa nyt kokonaisuudessaan mitä muutoksia tehty siirryttäessä E85:een?
Viimeksi muokannut tamyam, Ma Helmi 26, 2018 6:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Helmi 25, 2018 5:53 pm

tamyam kirjoitti:
RedBandit kirjoitti:Tieto lisää tuskaa. Se on varmaa jopa ruiskumoottoreissa ettei seokset ole täysin pyttykohtaisen identtiset, mutta eikös synkkaaminen vaikuta juuri tähän tyhjäkäynnillä?

Kerroppa nyt kokonaisuudessaan mitä muutoksia tehty siirryttäessä E85:een?
Viimeksi muokannut tamyam, Ma Helmi 26, 2018 6:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RedBandit
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: B12T

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja RedBandit » Su Helmi 25, 2018 6:57 pm

tamyam kirjoitti:
RedBandit kirjoitti:Tieto lisää tuskaa. Se on varmaa jopa ruiskumoottoreissa ettei seokset ole täysin pyttykohtaisen identtiset, mutta eikös synkkaaminen vaikuta juuri tähän tyhjäkäynnillä?

Kerroppa nyt kokonaisuudessaan mitä muutoksia tehty siirryttäessä E85:een?


LOL !!!
LOL!!
Et varmaan halua tietää, mitä kaikkea ???
En varmaankaan halua tai kukaan muukaan. Tuskin sieltä mitään ulos tulee.
Synkasta puhuminen paljastaa totaalisen tietämättömyyden.
Sitähän mä kysyin, mutta voinet kertoa tietämättömille?
Nyt puhutaan pelkästä joutokäynnistä, piste.
Ja mistähän tuossa edellä puhuttiin?
Tietääkö suomessa tai muualla kukaan ?
Arvaa

Kiitokset tyhjentävistä vastauksista! Odotellaan...

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Helmi 25, 2018 9:36 pm

RedBandit kirjoitti:
tamyam kirjoitti:
RedBandit kirjoitti:Tieto lisää tuskaa. Se on varmaa jopa ruiskumoottoreissa ettei seokset ole täysin pyttykohtaisen identtiset, mutta eikös synkkaaminen vaikuta juuri tähän tyhjäkäynnillä?

Kerroppa nyt kokonaisuudessaan mitä muutoksia tehty siirryttäessä E85:een?
Viimeksi muokannut tamyam, Pe Maalis 02, 2018 4:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RedBandit
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: B12T

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja RedBandit » Su Helmi 25, 2018 10:08 pm

tamyam kirjoitti: Näemme toivottavasti seuraavassa tehopenkki-kisassa.
Mitä veikkaat? Vehkeet porsii jo hyvissä ajoin ennen sitä :D

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1264
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Ma Helmi 26, 2018 10:50 am

Mihis tamyjamyn kommentit kadonnu :D

Avatar
ekkeri69
Viestit: 399
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 1:00 am
Paikkakunta: k5 1000

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 » Ma Helmi 26, 2018 2:17 pm

tainnu taas humalassa uhota jotain.

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ma Helmi 26, 2018 4:21 pm

ekkeri69 kirjoitti:tainnu taas humalassa uhota jotain.
Viimeksi muokannut tamyam, Pe Maalis 02, 2018 4:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Helmi 27, 2018 4:47 pm

TIETÄÄKS TEISTÄ EDES KETÄÄ MILLÄ PERIAATTEELLA TURBOAHDIN TOIMII JOS TIIÄTTE NIIN KOMMENTTII VAA
Tässä lempparikysymykseni, vuodelta 2004. Herra ristus.. Tuohon ei vissiin oo vastattu? Missähän herra CBD menee nykyään, veikkaan että ikä on triplaantunut sitten tuon kysymyksen :D
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
tanskude
Viestit: 596
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tanskude » Ti Helmi 27, 2018 7:32 pm

Smokie kirjoitti:
TIETÄÄKS TEISTÄ EDES KETÄÄ MILLÄ PERIAATTEELLA TURBOAHDIN TOIMII JOS TIIÄTTE NIIN KOMMENTTII VAA
Tässä lempparikysymykseni, vuodelta 2004. Herra ristus.. Tuohon ei vissiin oo vastattu? Missähän herra CBD menee nykyään, veikkaan että ikä on triplaantunut sitten tuon kysymyksen :D
:lol: :lol: :lol:

kiljunen
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Marras 10, 2017 12:04 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja kiljunen » Ti Huhti 17, 2018 5:22 pm

Vamasti jo käsitelty juttu, mutta perus 1100 gsxr turbo bst40 kaasarit. Paineistus nyt niin että kaasarien keskelle tuleva iso kalvojen "huohotus" paineistettu painekoteloon ja kohokammion ylivuotoputkista ahtoputkeen. Oonko oikeilla jäljillä? Vetää todella rikkaalle

Vastaa Viestiin