Gsxr 1000 k5 ei starttaa * Ongelma ratkaistu *

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
ceepra
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: KTM SD

Re: Gsxr 1000 k5 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ceepra » Ke Kesä 13, 2018 7:16 pm

Olisko se kuitenkin sit tuo rele paskana ku napsahtaa vaan sillon ku kääntää virrat pois päältä. En uskaltanu alkaa jumppaan mitään, ku sunnuntaina tulee mies kattoon paikallisesta suzuki huollosta.
╔═══════╗
║♪ ♫║
║ ♠
║♫ ♪║
╚═══════╝

Avatar
ceepra
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: KTM SD

Re: Gsxr 1000 k5 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ceepra » Ke Kesä 13, 2018 11:50 pm

Hei tämmönen tuli vastaan http://www.streetfighters.com.au/forum/ ... -CHEC-code

Mitäs tuo liitin pitää sisällää, vastuksen, vai pelkän hyppylangan? Vois hyvinkin olla samaa vikaa omassa, mut pääsen vasta huomenna kattoon.
╔═══════╗
║♪ ♫║
║ ♠
║♫ ♪║
╚═══════╝

Avatar
ceepra
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: KTM SD

Re: Gsxr 1000 k5 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ceepra » To Kesä 14, 2018 5:03 pm

Jos joltain löytys K5 tai K6 pyörää niin voisko heittää parit kuvat johdoista ja liittimestä, kohta pääsen tarjoon tonne liittimeen jumppia.
╔═══════╗
║♪ ♫║
║ ♠
║♫ ♪║
╚═══════╝

d0ggie
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 11:52 pm

Re: Gsxr 1000 k5 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja d0ggie » To Kesä 14, 2018 9:41 pm

Se on hälyttimen liitin. Siihen tulee tappokytkimen takaa +12V, jonka sisällä oleva "hyppylanka" (se on hatussa kiinni oleva pinnoitettu peltilevy tms. eikä siis ei ole mitään vastusta välissä) oikosulkee suoraan ECUn johonkin pinniin, oranssi/vihreä on johdon väri ECUssa. Eli jos olisi hälytin asennettuna, niin hälytin katkoisi tuota. Jossain päin pyörää pitäisi myös olla irrallinen 3-pinninen liitin, johon tulee tuo sama oranssi/vihreä, valkoinen ja valkoinen/punainen piuha josta ko. hyppylangan takaa näkyvät sähkön voi mitata.. lienee kuitenkin tuo ECUn toiminta sen verran parempi indikaattori, ettei kannata vaivaitua sitä etsimään.

Kahteen muuhun pinniin tulee maa ja +12V (käynnistyssulakkeen takaa eli kun virrat on avaimesta päällä), eli ei kannata sitä toista puolta oikosulkea. Sitä hattua tuskin saa mistään erikseen, mutta liitin mahtoi olla tyypiltään Sumitomo MTW .110".

Ihan vaan huomiona sitten, että alle +12,5V akku on tyhjään suuntaan ja latausjännitekin pitäisi olla jossain päin +13~14V väliä, alle sen ei kyllä akku lataudu pätkän vertaa. Netistä tuolla huoltomanuaalin varaosaakodilla löytynee joku versio, jos ei osaa / jaksa niin iskee taalereita tiskiin ja hakee sen painetun version niin elämä helpottuu, kun ei se tosiaan hyvin arvokas ole.

Avatar
ceepra
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: KTM SD

Re: Gsxr 1000 k5 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ceepra » To Kesä 14, 2018 11:36 pm

Jees kiitos! Sähkökuvat löyty ja rupes selkiään. Kiire vaan painaa koko ajan ja tänään en kerinny tota hommaa edes kattomaan, mut huomenna pitäs olla aikaa.
╔═══════╗
║♪ ♫║
║ ♠
║♫ ♪║
╚═══════╝

Avatar
ceepra
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: KTM SD

Re: Gsxr 1000 k5 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ceepra » Pe Kesä 15, 2018 11:13 am

No niin Suzuki heräs eloon! Vikana juurikin tuo häyttimenliitin ja siittä puuttuva jumppi (pölysuoja).
Kiitos Doggie hyvää tietoo tuntus löytyvän Suzukista Iso peukku siittä.
╔═══════╗
║♪ ♫║
║ ♠
║♫ ♪║
╚═══════╝

Vastaa Viestiin