Kysymys turbomopojen räplääjille

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL

sudittelija
Viestit: 258
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Jatkettu 1400 gsx turbo

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja sudittelija » Ma Tammi 15, 2018 8:10 pm

Jupezu kirjoitti:Juuh elikkäs, pistin tuossa 1200bandun lihoiks ja ajattelin lyödä ahtimen kiinni. Mitä on syytä ottaa huomioon heti kättelyssä tekniikan puolesta? Mitä vähemmän tarvii muuttaa sen parempi, tietenkin. Jos oon oikein ymmärtänyt niin vakiotekniikka kestää yllättävän pitkälle (~250hp?) koskematta? Poraus ja busan männät on ollu kyllä mielessä ennestään, samoin dyna2000 sytkävehkeet. Lähinnä haluaisin tekniikasta ajettavan, jottei olis koko kesää remontissa. Ennemmin varman päälle ku inan liian vähän :D


Juu poraa 2mm ylikokoon ja myy mulle ne orkkis männät

Avatar
eemeli20
Viestit: 741
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12r T

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja eemeli20 » Ke Tammi 24, 2018 7:55 pm

Hello.

Mikähän nykypäivän tilanne on leiman saamiselle turbomopoon jos on kyse 2003 vuoden katiskasta?

RedBandit
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: B12T

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja RedBandit » To Tammi 25, 2018 12:06 pm

sudittelija kirjoitti:
Jupezu kirjoitti:Juuh elikkäs, pistin tuossa 1200bandun lihoiks ja ajattelin lyödä ahtimen kiinni. Mitä on syytä ottaa huomioon heti kättelyssä tekniikan puolesta? Mitä vähemmän tarvii muuttaa sen parempi, tietenkin. Jos oon oikein ymmärtänyt niin vakiotekniikka kestää yllättävän pitkälle (~250hp?) koskematta? Poraus ja busan männät on ollu kyllä mielessä ennestään, samoin dyna2000 sytkävehkeet. Lähinnä haluaisin tekniikasta ajettavan, jottei olis koko kesää remontissa. Ennemmin varman päälle ku inan liian vähän :D


Juu poraa 2mm ylikokoon ja myy mulle ne orkkis männät
Minulta saa noita rosvon orkkismäntiä ihan ilmatteeksi.

sudittelija
Viestit: 258
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Jatkettu 1400 gsx turbo

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja sudittelija » Ke Tammi 31, 2018 11:12 pm

RedBandit kirjoitti:
sudittelija kirjoitti:
Jupezu kirjoitti:Juuh elikkäs, pistin tuossa 1200bandun lihoiks ja ajattelin lyödä ahtimen kiinni. Mitä on syytä ottaa huomioon heti kättelyssä tekniikan puolesta? Mitä vähemmän tarvii muuttaa sen parempi, tietenkin. Jos oon oikein ymmärtänyt niin vakiotekniikka kestää yllättävän pitkälle (~250hp?) koskematta? Poraus ja busan männät on ollu kyllä mielessä ennestään, samoin dyna2000 sytkävehkeet. Lähinnä haluaisin tekniikasta ajettavan, jottei olis koko kesää remontissa. Ennemmin varman päälle ku inan liian vähän :D


Juu poraa 2mm ylikokoon ja myy mulle ne orkkis männät
Minulta saa noita rosvon orkkismäntiä ihan ilmatteeksi.

Kyllä mulle kelpais vielä männät

Avatar
samppa750
Viestit: 97
Liittynyt: To Syys 26, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSX 750 ES, ZZR1100C

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja samppa750 » Ma Helmi 05, 2018 7:50 pm

Vieläkö löytyy maailmasta firmaa joka värkkää C-mallin ZZR:ään lock-up-kytkintä? Vai pystyykö soveltamaan jonkun muun laitteen osista?
MTC:ltä ei saa, enkä löytänyt nettikaupoistakaan moista. Ja mielellään tuote saisi olla sellainen että siihen saa vaikka varaosiakin.

Avatar
tanskude
Viestit: 1314
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tanskude » To Helmi 08, 2018 2:29 am

Koitin lueskella e85-muutoksista muttei nopeella vilkasulla löytynyt mitään kummempaa kaasaripeleihin liittyen. Bensalinjat ja pumppu jne ovat jo kapasiteetiltaan ja kestävyydeltään soveltuvia, eniten tässä kohtaa kiinnostaa kaasaripuolen jutut, riittääkö että säätää koko alueelta n. 30% rikkaammalle vai tarviiko muita muutoksia? Tamyam ilmeisesti asiaan perehtynyt?

Ja ei, ei kiinnosta tässä kohtaa vielä keskustella ruiskuvehkeen säätämisen helppoudesta, ellei joku lahjoita bolt-on periaatteella 1100 i/ö:hön soveltuvia ruiskuvehkeitä.

Avatar
-Makke-
Viestit: 860
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Pe Helmi 09, 2018 7:38 pm

eemeli20 kirjoitti:Hello.

Mikähän nykypäivän tilanne on leiman saamiselle turbomopoon jos on kyse 2003 vuoden katiskasta?
Euro 2 yhtä mahdoton kuin aina ennenkin. :deal:

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » La Helmi 10, 2018 1:08 pm

-Makke- kirjoitti:
eemeli20 kirjoitti:Hello.

Mikähän nykypäivän tilanne on leiman saamiselle turbomopoon jos on kyse 2003 vuoden katiskasta?
Euro 2 yhtä mahdoton kuin aina ennenkin. :deal:
Ei kait tuossa euro 2 päästöissäkään mitään ongelmaa pitäs olla.. E leima putkeen ja taulukon mukaiset savu arvot lappuun ja leima paperiin!

micco
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja micco » Ma Helmi 12, 2018 12:53 pm

900Tkawa kirjoitti:
Ei kait tuossa euro 2 päästöissäkään mitään ongelmaa pitäs olla.. E leima putkeen ja taulukon mukaiset savu arvot lappuun ja leima paperiin!
"Tyyppihyväksyttyjen Euro 2-tasoisten (direktiivi 2002/51/EY, voimaan täysimääräisesti 1.7.2004) tai sitä uudempien moottoripyörien moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla, jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla. Varaosakatalysaattorin ja äänenvaimentimen tulee olla kyseiseen moottoripyörämalliin hyväksyttyjä ja e-merkittyjä. "

2003-mallinen pyörä saattaa kai ehkä olla kuitenkin vielä euro1 joten kannattaa se varmaan nyt ensin selvittää.

RM
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja RM » To Helmi 22, 2018 6:57 pm

samppa750 kirjoitti:Vieläkö löytyy maailmasta firmaa joka värkkää C-mallin ZZR:ään lock-up-kytkintä? Vai pystyykö soveltamaan jonkun muun laitteen osista?
MTC:ltä ei saa, enkä löytänyt nettikaupoistakaan moista. Ja mielellään tuote saisi olla sellainen että siihen saa vaikka varaosiakin.
Fast By Me Turbos englannista kannattaa kysyä! Katso Facebookista.

Se tekee omia sarjoja + kytkinkopa korotushitsauksia kaikkiin Suzukeihin ja johonkin Kawasakeihin.

Avatar
samppa750
Viestit: 97
Liittynyt: To Syys 26, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSX 750 ES, ZZR1100C

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja samppa750 » Pe Helmi 23, 2018 9:01 pm

RM kirjoitti:
samppa750 kirjoitti:Vieläkö löytyy maailmasta firmaa joka värkkää C-mallin ZZR:ään lock-up-kytkintä? Vai pystyykö soveltamaan jonkun muun laitteen osista?
MTC:ltä ei saa, enkä löytänyt nettikaupoistakaan moista. Ja mielellään tuote saisi olla sellainen että siihen saa vaikka varaosiakin.
Fast By Me Turbos englannista kannattaa kysyä! Katso Facebookista.

Se tekee omia sarjoja + kytkinkopa korotushitsauksia kaikkiin Suzukeihin ja johonkin Kawasakeihin.
Tänks. Pistin viestiä menemään kummankin pyörän kytkimistä.
Nyt pakkasen puremaan talliin miettimään muutoksia pakosarjaan.

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » Pe Helmi 23, 2018 10:06 pm

samppa750 kirjoitti:
RM kirjoitti:
samppa750 kirjoitti:Vieläkö löytyy maailmasta firmaa joka värkkää C-mallin ZZR:ään lock-up-kytkintä? Vai pystyykö soveltamaan jonkun muun laitteen osista?
MTC:ltä ei saa, enkä löytänyt nettikaupoistakaan moista. Ja mielellään tuote saisi olla sellainen että siihen saa vaikka varaosiakin.
Fast By Me Turbos englannista kannattaa kysyä! Katso Facebookista.

Se tekee omia sarjoja + kytkinkopa korotushitsauksia kaikkiin Suzukeihin ja johonkin Kawasakeihin.
Tänks. Pistin viestiä menemään kummankin pyörän kytkimistä.
Nyt pakkasen puremaan talliin miettimään muutoksia pakosarjaan.

Jos ei tuolta nappaa niin kysäseppä tuommosesta kun cc performance engineering.. 9 ärrään tilasin joskus tuolta lock upin.

Avatar
samppa750
Viestit: 97
Liittynyt: To Syys 26, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSX 750 ES, ZZR1100C

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja samppa750 » La Helmi 24, 2018 12:06 am

samppa750 kirjoitti:
RM kirjoitti:
samppa750 kirjoitti:Vieläkö löytyy maailmasta firmaa joka värkkää C-mallin ZZR:ään lock-up-kytkintä? Vai pystyykö soveltamaan jonkun muun laitteen osista?
MTC:ltä ei saa, enkä löytänyt nettikaupoistakaan moista. Ja mielellään tuote saisi olla sellainen että siihen saa vaikka varaosiakin.
Fast By Me Turbos englannista kannattaa kysyä! Katso Facebookista.

Se tekee omia sarjoja + kytkinkopa korotushitsauksia kaikkiin Suzukeihin ja johonkin Kawasakeihin.
Tänks. Pistin viestiä menemään kummankin pyörän kytkimistä.
Nyt pakkasen puremaan talliin miettimään muutoksia pakosarjaan.
Sisäsiittoisen saaren asukit vastasivat nopeasti, lock up zetoriin £140 plus postit ja kytkinkopan laajennus omaan koppaan/vaihtokoppaan £180. Tuohon museosuzukiin heiltä ei löytynyt apuja, sen osalta etsintä jatkuu.

RedBandit
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: B12T

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja RedBandit » La Helmi 24, 2018 10:51 am

tanskude kirjoitti:Koitin lueskella e85-muutoksista muttei nopeella vilkasulla löytynyt mitään kummempaa kaasaripeleihin liittyen. Bensalinjat ja pumppu jne ovat jo kapasiteetiltaan ja kestävyydeltään soveltuvia, eniten tässä kohtaa kiinnostaa kaasaripuolen jutut, riittääkö että säätää koko alueelta n. 30% rikkaammalle vai tarviiko muita muutoksia? Tamyam ilmeisesti asiaan perehtynyt?

Ja ei, ei kiinnosta tässä kohtaa vielä keskustella ruiskuvehkeen säätämisen helppoudesta, ellei joku lahjoita bolt-on periaatteella 1100 i/ö:hön soveltuvia ruiskuvehkeitä.
Onhan noita tietomiehiä olemassa. Ite tilasin viton tiivistesarjan kaasariin kokeeksi. Eipä tuohon muuta tule mieleen kuin sytkäennakko etanolille. Itsellä ei siis mitään kokemusta, mutta kiinnostusta kyllä...

tamyam
Viestit: 641
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Helmi 25, 2018 3:11 am

tanskude kirjoitti:Koitin lueskella e85-muutoksista muttei nopeella vilkasulla löytynyt mitään kummempaa kaasaripeleihin liittyen. Bensalinjat ja pumppu jne ovat jo kapasiteetiltaan ja kestävyydeltään soveltuvia, eniten tässä kohtaa kiinnostaa kaasaripuolen jutut, riittääkö että säätää koko alueelta n. 30% rikkaammalle vai tarviiko muita muutoksia? Tamyam ilmeisesti asiaan perehtynyt?

Ja ei, ei kiinnosta tässä kohtaa vielä keskustella ruiskuvehkeen säätämisen helppoudesta, ellei joku lahjoita bolt-on periaatteella 1100 i/ö:hön soveltuvia ruiskuvehkeitä.
Viimeksi muokannut tamyam, Pe Maalis 02, 2018 4:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin