Tänään on Ma Loka 23, 2017 2:50 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 3867 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 254, 255, 256, 257, 258
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 06, 2017 7:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Viestit: 193
Images: 0

Pyörä: zx-9rt
Personal album
tanskude kirjoitti:
Onko pitot-putken mitoitukseen mitään nyrkkisääntöä minkä kokonen on hyvä? Itellä muistaakseni 10/8 tai 8/6 putkesta tehty mutka ahtoputkessa, ei pitäisi kauheesti olla lytyssä. Tästä eteenpäin 6/4mm pneumatiikkaletkua. Mielessä kävi joskus tehdä pitotin päähän paikka suuttimelle minkä koolla sais säädeltyä tuotakin mutta jäi tekemättä.

Ahdoilla pelaa mainiosti ja afr jossain 12.5 tienoilla, mutta ennen ahtimen heräämistä ei pelaa kunnolla kuin pintakaasulla, enemmän kun avaa kaasua nii vetää helvetin paksulle, afr jotain 9-10. Ahtimen ja pakosarjan mitoitus on kyllä vähän yläkanttiin pakopaineiden minimoisiseksi mutta onkos toi nyt vika vai ominaisuus että rötää? Muistelen isojen poikien puhuneen että ainahan noi vähän rötää alipaineelta paineelle siirryttäessä mutta on käynyt mielessä ettei ehkä ihan noin kovasti pitäisi.

1127 gsxr 36 bst kaasareilla, vakio suuttimet sisällä, jos näistä tiedoista on apua arvailuun.



Itellä näky samanlainen ominaisuus korjaantuvan nokkien säädöllä. Ahtamaankin alkaa n.1500rpm alempaa :wavey:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2017 1:30 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 1:00 am
Viestit: 532
Pyörä: k6 600
ei se kyl rötää jos on oikeesti säädöt kohdillaan. miten se säädetään ei oo mitään hajua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 06, 2017 9:48 am 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Viestit: 193
Images: 0

Pyörä: zx-9rt
Personal album
Saatiin muuten tuo minunkin mopo potkimaan niin kuin sen kuuluukin potkia.. 254hv takarenkaalta @1,3bar. Näillä näkymin tämä päätyy viikonlopun aikana toisen herran omistukseen.. seuraavia visioita pyörii jo kovasti mielessä. Joko ahdistellaan 12 ärrää tai sitten joku old skool kawa :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 24, 2017 11:13 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 09, 2014 4:54 pm
Viestit: 123
Juuh elikkäs, pistin tuossa 1200bandun lihoiks ja ajattelin lyödä ahtimen kiinni. Mitä on syytä ottaa huomioon heti kättelyssä tekniikan puolesta? Mitä vähemmän tarvii muuttaa sen parempi, tietenkin. Jos oon oikein ymmärtänyt niin vakiotekniikka kestää yllättävän pitkälle (~250hp?) koskematta? Poraus ja busan männät on ollu kyllä mielessä ennestään, samoin dyna2000 sytkävehkeet. Lähinnä haluaisin tekniikasta ajettavan, jottei olis koko kesää remontissa. Ennemmin varman päälle ku inan liian vähän :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 01, 2017 8:41 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 12, 2015 9:05 pm
Viestit: 24
Tuli ostettua 1100 iö:hön jonkun itse väsäämä turbosarja. Mukana tuli tämmöinen turbo: http://www.teilezentrale.de/en/turbocha ... 3700b.html
Kannattaako tuolla kokeilla vai onko ihan liian pieni ahdin?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2017 11:16 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 20, 2017 11:49 pm
Viestit: 18
Jos tuo 163hp meinaa tuottoa noin on auttamatta liian pieni. Koneestahan lähtee melkein vaparina tuon verran.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2017 11:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 02, 2011 1:00 am
Viestit: 35
Pyörä: KZ650
Näyttää olevan jostain mazdan 163hp diesel koneesta peräisin. Bensalla riittää pidemmälle kuin dieselillä, mutta ei puhuta siipien koosta tuossa mitään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2017 4:33 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 12, 2015 9:05 pm
Viestit: 24
No imupesän reiän halkaisija on 40mm ja pakopesän 45mm jos noista on mitään hyötyä. Millasiahan tehoja tommosella on mahdollista saada? Ja jos en tota nyt siihen työnnä niin mikä ahdin olis sopiva? Ja minkä korkuisia korokelevyjä on porukka on käyttänyt sylinteriryhmän alla? Mukana tuli 1.6mm ja 2mm.
Ja mitään älyttömiä tehoja en edes nyt ole hakemassa kunhan pääsis ainakin +200hp.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2017 7:07 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 20, 2017 11:49 pm
Viestit: 18
No jos kompura on 40millinen niin pitäis riittää helposti yli 200hp.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 10, 2017 11:18 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Kesä 18, 2015 11:00 pm
Viestit: 9
Pyörä: cbr 900rr sc33 fighteri
Kysytäänpäs täältä, luulisi ihmisillä olevan tietoa. Eli itsellä on projektipyöränä -99 mallinen cbr900rr. Pyörää on rakenneltu tähän asti lähinnä ulkonäön kannalta silmää miellyttävämmäksi. Nyt tuli kuitenkin villi ajatus, että mitä jos tuon kaasarit korvaisi ruiskulla? Saako vaparista vastaavaa hyötyä pelkän ruiskun asentamisella? Toki pyörän turbotus olisi jossain vaiheessa haaveena toteuttaa, mutta kannattaisiko tästä aloittaa? Valmiiksi ruiskulla toimivaan pyörään olisi sitten tulevaisuudessa helpompi alkaa virittelemään ahdinta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 16, 2017 9:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 766
Pyörä: GSX1100ti
juusso kirjoitti:
Kysytäänpäs täältä, luulisi ihmisillä olevan tietoa. Eli itsellä on projektipyöränä -99 mallinen cbr900rr. Pyörää on rakenneltu tähän asti lähinnä ulkonäön kannalta silmää miellyttävämmäksi. Nyt tuli kuitenkin villi ajatus, että mitä jos tuon kaasarit korvaisi ruiskulla? Saako vaparista vastaavaa hyötyä pelkän ruiskun asentamisella? Toki pyörän turbotus olisi jossain vaiheessa haaveena toteuttaa, mutta kannattaisiko tästä aloittaa? Valmiiksi ruiskulla toimivaan pyörään olisi sitten tulevaisuudessa helpompi alkaa virittelemään ahdinta.

No vastaava hyöty on aika suhteellinen käsite. Hyvin säädettyihin kaasareihin verrattuna tehoa tuskin tulee paljoakaan lisää, vääntöaluetta voi hyvinkin saada selvästi laajemmaksi. Ja säätäminen erilaisiin koneen viritelmiin on helpompaa, ainakin noin periaatteessa, jos osaa säätää.

Turbotuksen helppoutta en osaa vertailla, kun en ole koskaan yhtään kaasariturboa tehnyt. Mutta mitä nyt kuunnellut juttuja erilaisten pitot-putkiviritelmien ja vuotavien neulaventtiilien yms. kanssa tappelusta, niin väittäisin elämän olevan ruiskun kanssa helpompaa. Ja ainakin pääosin kaikki kaverit jotka ovat turbohimmeleissään vaihtaneet kaasareista ruiskuun ovat olleet aika tyytyväisiä.

Mutta kannattaa varautua, että opettelemista on luvassa jonkun verran noin alkuun.

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 18, 2017 6:39 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Viestit: 6804
Pyörä: Vanha mutta paska
Kaikkea pitää opetella. Paska ruisku on paska siinä missä paska kaasutin.

Enkä ymmärrä tätä ruiskulla lisää tehoa. Mä oon ajellut aika lujaa ihan kaasuttimillakin. Olen ajellut myös ilman ruiskua ja kaasutinta, menohaluja säännösteltiin bensahanasta, bensaletku meni suoraan kanteen :D Siitä oli helppo parantaa.

_________________
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 3867 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 254, 255, 256, 257, 258

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com