Kysymys turbomopojen räplääjille

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » Su Elo 06, 2017 7:45 pm

tanskude kirjoitti:Onko pitot-putken mitoitukseen mitään nyrkkisääntöä minkä kokonen on hyvä? Itellä muistaakseni 10/8 tai 8/6 putkesta tehty mutka ahtoputkessa, ei pitäisi kauheesti olla lytyssä. Tästä eteenpäin 6/4mm pneumatiikkaletkua. Mielessä kävi joskus tehdä pitotin päähän paikka suuttimelle minkä koolla sais säädeltyä tuotakin mutta jäi tekemättä.

Ahdoilla pelaa mainiosti ja afr jossain 12.5 tienoilla, mutta ennen ahtimen heräämistä ei pelaa kunnolla kuin pintakaasulla, enemmän kun avaa kaasua nii vetää helvetin paksulle, afr jotain 9-10. Ahtimen ja pakosarjan mitoitus on kyllä vähän yläkanttiin pakopaineiden minimoisiseksi mutta onkos toi nyt vika vai ominaisuus että rötää? Muistelen isojen poikien puhuneen että ainahan noi vähän rötää alipaineelta paineelle siirryttäessä mutta on käynyt mielessä ettei ehkä ihan noin kovasti pitäisi.

1127 gsxr 36 bst kaasareilla, vakio suuttimet sisällä, jos näistä tiedoista on apua arvailuun.

Itellä näky samanlainen ominaisuus korjaantuvan nokkien säädöllä. Ahtamaankin alkaa n.1500rpm alempaa :wavey:

Avatar
ekkeri69
Viestit: 545
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 1:00 am
Paikkakunta: k5 1000

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 » Ma Elo 07, 2017 1:30 pm

ei se kyl rötää jos on oikeesti säädöt kohdillaan. miten se säädetään ei oo mitään hajua.

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » Ke Syys 06, 2017 9:48 am

Saatiin muuten tuo minunkin mopo potkimaan niin kuin sen kuuluukin potkia.. 254hv takarenkaalta @1,3bar. Näillä näkymin tämä päätyy viikonlopun aikana toisen herran omistukseen.. seuraavia visioita pyörii jo kovasti mielessä. Joko ahdistellaan 12 ärrää tai sitten joku old skool kawa :D

Jupezu
Viestit: 126
Liittynyt: Pe Touko 09, 2014 4:54 pm

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Jupezu » Su Syys 24, 2017 11:13 am

Juuh elikkäs, pistin tuossa 1200bandun lihoiks ja ajattelin lyödä ahtimen kiinni. Mitä on syytä ottaa huomioon heti kättelyssä tekniikan puolesta? Mitä vähemmän tarvii muuttaa sen parempi, tietenkin. Jos oon oikein ymmärtänyt niin vakiotekniikka kestää yllättävän pitkälle (~250hp?) koskematta? Poraus ja busan männät on ollu kyllä mielessä ennestään, samoin dyna2000 sytkävehkeet. Lähinnä haluaisin tekniikasta ajettavan, jottei olis koko kesää remontissa. Ennemmin varman päälle ku inan liian vähän :D

La55e
Viestit: 24
Liittynyt: La Syys 12, 2015 9:05 pm

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja La55e » Su Loka 01, 2017 8:41 pm

Tuli ostettua 1100 iö:hön jonkun itse väsäämä turbosarja. Mukana tuli tämmöinen turbo: http://www.teilezentrale.de/en/turbocha ... 3700b.html
Kannattaako tuolla kokeilla vai onko ihan liian pieni ahdin?

Mithelv
Viestit: 29
Liittynyt: To Huhti 20, 2017 11:49 pm

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Mithelv » Ti Loka 03, 2017 11:16 pm

Jos tuo 163hp meinaa tuottoa noin on auttamatta liian pieni. Koneestahan lähtee melkein vaparina tuon verran.

kiroileva_fossiili
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2011 1:00 am
Paikkakunta: KZ650

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja kiroileva_fossiili » Ti Loka 03, 2017 11:44 pm

Näyttää olevan jostain mazdan 163hp diesel koneesta peräisin. Bensalla riittää pidemmälle kuin dieselillä, mutta ei puhuta siipien koosta tuossa mitään.

La55e
Viestit: 24
Liittynyt: La Syys 12, 2015 9:05 pm

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja La55e » Ke Loka 04, 2017 4:33 pm

No imupesän reiän halkaisija on 40mm ja pakopesän 45mm jos noista on mitään hyötyä. Millasiahan tehoja tommosella on mahdollista saada? Ja jos en tota nyt siihen työnnä niin mikä ahdin olis sopiva? Ja minkä korkuisia korokelevyjä on porukka on käyttänyt sylinteriryhmän alla? Mukana tuli 1.6mm ja 2mm.
Ja mitään älyttömiä tehoja en edes nyt ole hakemassa kunhan pääsis ainakin +200hp.

Mithelv
Viestit: 29
Liittynyt: To Huhti 20, 2017 11:49 pm

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Mithelv » Ke Loka 04, 2017 7:07 pm

No jos kompura on 40millinen niin pitäis riittää helposti yli 200hp.

Avatar
juusso
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 18, 2015 11:00 pm
Paikkakunta: cbr 900rr sc33 fighteri

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja juusso » Ti Loka 10, 2017 11:18 am

Kysytäänpäs täältä, luulisi ihmisillä olevan tietoa. Eli itsellä on projektipyöränä -99 mallinen cbr900rr. Pyörää on rakenneltu tähän asti lähinnä ulkonäön kannalta silmää miellyttävämmäksi. Nyt tuli kuitenkin villi ajatus, että mitä jos tuon kaasarit korvaisi ruiskulla? Saako vaparista vastaavaa hyötyä pelkän ruiskun asentamisella? Toki pyörän turbotus olisi jossain vaiheessa haaveena toteuttaa, mutta kannattaisiko tästä aloittaa? Valmiiksi ruiskulla toimivaan pyörään olisi sitten tulevaisuudessa helpompi alkaa virittelemään ahdinta.

Arttu
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ma Loka 16, 2017 9:33 pm

juusso kirjoitti:Kysytäänpäs täältä, luulisi ihmisillä olevan tietoa. Eli itsellä on projektipyöränä -99 mallinen cbr900rr. Pyörää on rakenneltu tähän asti lähinnä ulkonäön kannalta silmää miellyttävämmäksi. Nyt tuli kuitenkin villi ajatus, että mitä jos tuon kaasarit korvaisi ruiskulla? Saako vaparista vastaavaa hyötyä pelkän ruiskun asentamisella? Toki pyörän turbotus olisi jossain vaiheessa haaveena toteuttaa, mutta kannattaisiko tästä aloittaa? Valmiiksi ruiskulla toimivaan pyörään olisi sitten tulevaisuudessa helpompi alkaa virittelemään ahdinta.
No vastaava hyöty on aika suhteellinen käsite. Hyvin säädettyihin kaasareihin verrattuna tehoa tuskin tulee paljoakaan lisää, vääntöaluetta voi hyvinkin saada selvästi laajemmaksi. Ja säätäminen erilaisiin koneen viritelmiin on helpompaa, ainakin noin periaatteessa, jos osaa säätää.

Turbotuksen helppoutta en osaa vertailla, kun en ole koskaan yhtään kaasariturboa tehnyt. Mutta mitä nyt kuunnellut juttuja erilaisten pitot-putkiviritelmien ja vuotavien neulaventtiilien yms. kanssa tappelusta, niin väittäisin elämän olevan ruiskun kanssa helpompaa. Ja ainakin pääosin kaikki kaverit jotka ovat turbohimmeleissään vaihtaneet kaasareista ruiskuun ovat olleet aika tyytyväisiä.

Mutta kannattaa varautua, että opettelemista on luvassa jonkun verran noin alkuun.
Arttu

Avatar
Smokie
Viestit: 6818
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ke Loka 18, 2017 6:39 pm

Kaikkea pitää opetella. Paska ruisku on paska siinä missä paska kaasutin.

Enkä ymmärrä tätä ruiskulla lisää tehoa. Mä oon ajellut aika lujaa ihan kaasuttimillakin. Olen ajellut myös ilman ruiskua ja kaasutinta, menohaluja säännösteltiin bensahanasta, bensaletku meni suoraan kanteen :D Siitä oli helppo parantaa.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Suh0
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Loka 31, 2017 9:06 am

Kaverille pitäisi ensitalvena pieniä ahdinjuttuja tehdä ja muuttaa 900cbr ruiskuksi. Onko täälä tietoa mitkä läppärungot sopisi kurkkuihin "suoraan" ?
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Avatar
Masap
Viestit: 1250
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 900rr & f4i

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Masap » Ti Loka 31, 2017 2:33 pm

sc33 blade on saamassa talvella ahdinta.

tarvis löytää öljynsuodattimen siirtosarja löytyykö tätä valmiina jostai vai joutuuko teettään
No brain , No pain

Avatar
Smokie
Viestit: 6818
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Marras 20, 2017 3:57 pm

Proboost on ainakin tehnyt. Veikkaanpa että mitat on tallella ja toinen tulee niin tosta vaan kuin tuollainen tosta vaan voi tulla.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Vastaa Viestiin