Tänään on Pe Syys 22, 2017 1:54 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 529 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Joulu 26, 2016 6:55 am 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 28, 2011 12:00 am
Viestit: 145
Pyörä: GSXR1100 T, EFE 1100
Jos ilmanputsarikotelon jättää pois, tarviiko osaan 9 laittaa osan 14 kokoinen supistus että toimii yhdellä vaparisuodattimella? http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/suzuk ... lmansuodin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 26, 2016 1:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Viestit: 296
Pyörä: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08
Tim kirjoitti:
Jos ilmanputsarikotelon jättää pois, tarviiko osaan 9 laittaa osan 14 kokoinen supistus että toimii yhdellä vaparisuodattimella? http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/suzuk ... lmansuodin


No ei, ellet halua kuristaa tehoja entisestään.
Laitat osan 9 kokoisen putken pätkän ja siihen vaparifiltterin.
Kaasareihin Dynojetin 3133 setti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 01, 2017 8:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 28, 2011 12:00 am
Viestit: 145
Pyörä: GSXR1100 T, EFE 1100
Löytyykö jostain efeen tankin tarroja? Kuvan mallisia: http://automotoclassicsale.com/node/4409 Tai jos ois 1:1 malli niin vois tietysti teettää ton kolmion.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2017 9:32 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Touko 18, 2006 12:00 am
Viestit: 313
Pyörä: vakio
Mihinkä putkirunkoon kannattaisi suunnitella istuttavansa 1100 iö moottorin? Saisi mennä mielellään siten, ettei tarvisi muuta tehdä kuin uudet kiinnikkeet moottorille. Tarkoitus olisi myös istuttaa ensialkuun iö:n takaswingi ja keula vanteineen.

_________________
Todellinen herrasmies ei koskaan lyö naista hattu päässä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2017 4:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 12:00 am
Viestit: 768
Pyörä: LEAN, LOW & MEAN
bandiitti?

_________________
Lainaa:
Vanhat ilmajäähdytteiset Suzukit eivät kuole koskaan.Aamen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2017 11:51 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Touko 18, 2006 12:00 am
Viestit: 313
Pyörä: vakio
Joo se olis helppo, mutta siihen ei oikein saa istutettua vanhemman mallista tankkia, ainakaan leikkelemättä runkoa..

_________________
Todellinen herrasmies ei koskaan lyö naista hattu päässä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2017 7:37 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 765
Pyörä: GSX1100ti
jouhka kirjoitti:
Mihinkä putkirunkoon kannattaisi suunnitella istuttavansa 1100 iö moottorin? Saisi mennä mielellään siten, ettei tarvisi muuta tehdä kuin uudet kiinnikkeet moottorille. Tarkoitus olisi myös istuttaa ensialkuun iö:n takaswingi ja keula vanteineen.

Suurin osa vanhemmista GSX ja GS rungoista nielee IÖ-koneen aika kivutta. Vähän nettiä penkomalla löytää jopa valmiita piirrustuksia kiinnikkeille. Ainakin 750/1100 GS/GSX pitäisi olla aika varma valinta, tosin uusimmat 750-mallit, olikohan 83 eteenpäin, taisivat olla vähän matalia 1100 iö:lle. Pienempiinkin runkoihin, esim. GS550, noita on tungettu, mutta niissä saattaa tulla jo kaikenlaista ylimääräistä riesaa. Tietty kardaanimalleista kannattanee myös pysyä erossa :D

Itse en siis ole koskaan moista sekasikiötä rakentanut, mutta näitä on kyllä nähty pilvin pimein livenä ja netissä.

IÖ:n keula menee myös noihin runkoihin varsin pienellä säädöllä. Laakerit on suoraan samat, lähinnä stoppareita yms pientä saattaa joutua säätämään tapauskohtaisesti.

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2017 9:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am
Viestit: 199
Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 14, 2017 9:16 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Viestit: 1558
Pyörä: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
OR_90 kirjoitti:
Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004

Helpohko hinnan triplaus. :D

_________________
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2017 4:14 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Touko 18, 2006 12:00 am
Viestit: 313
Pyörä: vakio
Arttu kirjoitti:
jouhka kirjoitti:
Mihinkä putkirunkoon kannattaisi suunnitella istuttavansa 1100 iö moottorin? Saisi mennä mielellään siten, ettei tarvisi muuta tehdä kuin uudet kiinnikkeet moottorille. Tarkoitus olisi myös istuttaa ensialkuun iö:n takaswingi ja keula vanteineen.

Suurin osa vanhemmista GSX ja GS rungoista nielee IÖ-koneen aika kivutta. Vähän nettiä penkomalla löytää jopa valmiita piirrustuksia kiinnikkeille. Ainakin 750/1100 GS/GSX pitäisi olla aika varma valinta, tosin uusimmat 750-mallit, olikohan 83 eteenpäin, taisivat olla vähän matalia 1100 iö:lle. Pienempiinkin runkoihin, esim. GS550, noita on tungettu, mutta niissä saattaa tulla jo kaikenlaista ylimääräistä riesaa. Tietty kardaanimalleista kannattanee myös pysyä erossa :D

Itse en siis ole koskaan moista sekasikiötä rakentanut, mutta näitä on kyllä nähty pilvin pimein livenä ja netissä.

IÖ:n keula menee myös noihin runkoihin varsin pienellä säädöllä. Laakerit on suoraan samat, lähinnä stoppareita yms pientä saattaa joutua säätämään tapauskohtaisesti.


Pitää varmaan niitä ruveta katselemaan..

Mitenkäs noitten katsastuspolitiikka, mikäli jostain mielenhäiriöstä sen muutoskatsastaisi, eli tuleeko siitä gs/gsx vai onko se koneen mukaan?

Minkälainen prosessi se olisi, onko jollain kokemuksia?

_________________
Todellinen herrasmies ei koskaan lyö naista hattu päässä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2017 5:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 765
Pyörä: GSX1100ti
jouhka kirjoitti:
Mitenkäs noitten katsastuspolitiikka, mikäli jostain mielenhäiriöstä sen muutoskatsastaisi, eli tuleeko siitä gs/gsx vai onko se koneen mukaan?


En nyt varsinaisesti ole mikään asiantuntija näiden suhteen, mutta jotain suuntaviivoja noin ulkomuistista:
Ensinnäkin kannattaa pitää huolta siitä, että rakennelmassa on yli 50% yhden pyörän osia. Identiteetti menee sitten tämän pyörän mukaan. Käytännössä helpommalla taitaisi päästä, jos runko olisi tästä pyörästä, mutta toisinpäinkin taitaa olla mahdollista. Moottorinvaihdon kanssa ei sitten kovin paljoa muuta olekaan vara vaihdella, joten käytännössä noilla suunnitelmilla taitaa joutua yrittämään koneen mukaan rekisteröintiä. Kannattaa kysellä etukäteen konttoreilta.

Jos moposta ei löydy tuota 50% kanta-ajoneuvoa, niin sitten se tulkitaan uudeksi pyöräksi, jolloin verot ja vaatimukset menee sen mukaan. Siis et halua kokeilla.

Jos taas haluaa pitää rungon kanta-ajoneuvona, niin sitten on hyvä varautua osoittamaan, että uudessa koneessa on max. 20% enemmän tehoa kuin alkuperäisessä. Muuten menee taas hankalaksi.

Jotain linkkejä avuksi:
http://www.mmaf.fi/forum
www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2017 9:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am
Viestit: 199
jutila kirjoitti:
OR_90 kirjoitti:
Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004

Helpohko hinnan triplaus. :D




:nono: no ei, mutta kaupaksi meni muutamassa päivässä, kun erehdyin myyntiin laittamaan :-?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 16, 2017 11:29 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Viestit: 1558
Pyörä: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
OR_90 kirjoitti:
jutila kirjoitti:
OR_90 kirjoitti:
Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004

Helpohko hinnan triplaus. :D




:nono: no ei, mutta kaupaksi meni muutamassa päivässä, kun erehdyin myyntiin laittamaan :-?

No, sehän oli siisti, eikä hintakaan mikään älytön.
Menee vähän offtopikin puolelle, mutta kun nuita tulee seurattua (hakuagentit torissa ja nettimotossa toista vuotta), niin eipä nuita vanhoja 2-t suzukeja o ollu oikeen tälle kevättä tarjolla mitä esimerkiksi viime vuosiin vertaa. Hinnatki noususuhdanteisia, mutta ei vielä ihan onneksi jenkkien ja englannin tasolla.

_________________
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 19, 2017 12:36 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 10, 2006 12:00 am
Viestit: 130
Pyörä: X1 & maico 500
OR_90 kirjoitti:
jutila kirjoitti:
OR_90 kirjoitti:
Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004

Helpohko hinnan triplaus. :D




:nono: no ei, mutta kaupaksi meni muutamassa päivässä, kun erehdyin myyntiin laittamaan :-?

Harvoin jää minkään myynti kaivelemaan mutta tuo olis pitänyt jättää eikä tehdä äkkiliikkeitä kiukuspäissään. :crying:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 24, 2017 1:40 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Viestit: 935
Pyörä: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda
Tämmönen 1982 XL500 Honda tuli raavittua kasaan:

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 529 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com