Caferacer + old school bike topic.

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL

Tim
Viestit: 153
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 12:00 am
Paikkakunta: GSXR1100 T, EFE 1100

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja Tim » Ma Joulu 26, 2016 6:55 am

Jos ilmanputsarikotelon jättää pois, tarviiko osaan 9 laittaa osan 14 kokoinen supistus että toimii yhdellä vaparisuodattimella? http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/suzuk ... lmansuodin

V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ma Joulu 26, 2016 1:52 pm

Tim kirjoitti:Jos ilmanputsarikotelon jättää pois, tarviiko osaan 9 laittaa osan 14 kokoinen supistus että toimii yhdellä vaparisuodattimella? http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/suzuk ... lmansuodin
No ei, ellet halua kuristaa tehoja entisestään.
Laitat osan 9 kokoisen putken pätkän ja siihen vaparifiltterin.
Kaasareihin Dynojetin 3133 setti.

Tim
Viestit: 153
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 12:00 am
Paikkakunta: GSXR1100 T, EFE 1100

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja Tim » Ke Maalis 01, 2017 8:34 pm

Löytyykö jostain efeen tankin tarroja? Kuvan mallisia: http://automotoclassicsale.com/node/4409 Tai jos ois 1:1 malli niin vois tietysti teettää ton kolmion.

Avatar
jouhka
Viestit: 313
Liittynyt: To Touko 18, 2006 12:00 am
Paikkakunta: vakio

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja jouhka » Su Touko 07, 2017 9:32 pm

Mihinkä putkirunkoon kannattaisi suunnitella istuttavansa 1100 iö moottorin? Saisi mennä mielellään siten, ettei tarvisi muuta tehdä kuin uudet kiinnikkeet moottorille. Tarkoitus olisi myös istuttaa ensialkuun iö:n takaswingi ja keula vanteineen.
Todellinen herrasmies ei koskaan lyö naista hattu päässä.

se_on_se_ja_sama
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: LEAN, LOW & MEAN

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja se_on_se_ja_sama » Ma Touko 08, 2017 4:48 pm

bandiitti?
Vanhat ilmajäähdytteiset Suzukit eivät kuole koskaan.Aamen.

Avatar
jouhka
Viestit: 313
Liittynyt: To Touko 18, 2006 12:00 am
Paikkakunta: vakio

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja jouhka » Ma Touko 08, 2017 11:51 pm

Joo se olis helppo, mutta siihen ei oikein saa istutettua vanhemman mallista tankkia, ainakaan leikkelemättä runkoa..
Todellinen herrasmies ei koskaan lyö naista hattu päässä.

Arttu
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ti Touko 09, 2017 7:37 am

jouhka kirjoitti:Mihinkä putkirunkoon kannattaisi suunnitella istuttavansa 1100 iö moottorin? Saisi mennä mielellään siten, ettei tarvisi muuta tehdä kuin uudet kiinnikkeet moottorille. Tarkoitus olisi myös istuttaa ensialkuun iö:n takaswingi ja keula vanteineen.
Suurin osa vanhemmista GSX ja GS rungoista nielee IÖ-koneen aika kivutta. Vähän nettiä penkomalla löytää jopa valmiita piirrustuksia kiinnikkeille. Ainakin 750/1100 GS/GSX pitäisi olla aika varma valinta, tosin uusimmat 750-mallit, olikohan 83 eteenpäin, taisivat olla vähän matalia 1100 iö:lle. Pienempiinkin runkoihin, esim. GS550, noita on tungettu, mutta niissä saattaa tulla jo kaikenlaista ylimääräistä riesaa. Tietty kardaanimalleista kannattanee myös pysyä erossa :D

Itse en siis ole koskaan moista sekasikiötä rakentanut, mutta näitä on kyllä nähty pilvin pimein livenä ja netissä.

IÖ:n keula menee myös noihin runkoihin varsin pienellä säädöllä. Laakerit on suoraan samat, lähinnä stoppareita yms pientä saattaa joutua säätämään tapauskohtaisesti.
Arttu

OR_90
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja OR_90 » Ti Touko 09, 2017 9:14 pm

Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004

jutila
Viestit: 1560
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Touko 14, 2017 9:16 am

OR_90 kirjoitti:Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004
Helpohko hinnan triplaus. :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
jouhka
Viestit: 313
Liittynyt: To Touko 18, 2006 12:00 am
Paikkakunta: vakio

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja jouhka » Ma Touko 15, 2017 4:14 pm

Arttu kirjoitti:
jouhka kirjoitti:Mihinkä putkirunkoon kannattaisi suunnitella istuttavansa 1100 iö moottorin? Saisi mennä mielellään siten, ettei tarvisi muuta tehdä kuin uudet kiinnikkeet moottorille. Tarkoitus olisi myös istuttaa ensialkuun iö:n takaswingi ja keula vanteineen.
Suurin osa vanhemmista GSX ja GS rungoista nielee IÖ-koneen aika kivutta. Vähän nettiä penkomalla löytää jopa valmiita piirrustuksia kiinnikkeille. Ainakin 750/1100 GS/GSX pitäisi olla aika varma valinta, tosin uusimmat 750-mallit, olikohan 83 eteenpäin, taisivat olla vähän matalia 1100 iö:lle. Pienempiinkin runkoihin, esim. GS550, noita on tungettu, mutta niissä saattaa tulla jo kaikenlaista ylimääräistä riesaa. Tietty kardaanimalleista kannattanee myös pysyä erossa :D

Itse en siis ole koskaan moista sekasikiötä rakentanut, mutta näitä on kyllä nähty pilvin pimein livenä ja netissä.

IÖ:n keula menee myös noihin runkoihin varsin pienellä säädöllä. Laakerit on suoraan samat, lähinnä stoppareita yms pientä saattaa joutua säätämään tapauskohtaisesti.
Pitää varmaan niitä ruveta katselemaan..

Mitenkäs noitten katsastuspolitiikka, mikäli jostain mielenhäiriöstä sen muutoskatsastaisi, eli tuleeko siitä gs/gsx vai onko se koneen mukaan?

Minkälainen prosessi se olisi, onko jollain kokemuksia?
Todellinen herrasmies ei koskaan lyö naista hattu päässä.

Arttu
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ma Touko 15, 2017 5:31 pm

jouhka kirjoitti: Mitenkäs noitten katsastuspolitiikka, mikäli jostain mielenhäiriöstä sen muutoskatsastaisi, eli tuleeko siitä gs/gsx vai onko se koneen mukaan?
En nyt varsinaisesti ole mikään asiantuntija näiden suhteen, mutta jotain suuntaviivoja noin ulkomuistista:
Ensinnäkin kannattaa pitää huolta siitä, että rakennelmassa on yli 50% yhden pyörän osia. Identiteetti menee sitten tämän pyörän mukaan. Käytännössä helpommalla taitaisi päästä, jos runko olisi tästä pyörästä, mutta toisinpäinkin taitaa olla mahdollista. Moottorinvaihdon kanssa ei sitten kovin paljoa muuta olekaan vara vaihdella, joten käytännössä noilla suunnitelmilla taitaa joutua yrittämään koneen mukaan rekisteröintiä. Kannattaa kysellä etukäteen konttoreilta.

Jos moposta ei löydy tuota 50% kanta-ajoneuvoa, niin sitten se tulkitaan uudeksi pyöräksi, jolloin verot ja vaatimukset menee sen mukaan. Siis et halua kokeilla.

Jos taas haluaa pitää rungon kanta-ajoneuvona, niin sitten on hyvä varautua osoittamaan, että uudessa koneessa on max. 20% enemmän tehoa kuin alkuperäisessä. Muuten menee taas hankalaksi.

Jotain linkkejä avuksi:
http://www.mmaf.fi/forum
www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf
Arttu

OR_90
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja OR_90 » Ma Touko 15, 2017 9:07 pm

jutila kirjoitti:
OR_90 kirjoitti:Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004
Helpohko hinnan triplaus. :D


:nono: no ei, mutta kaupaksi meni muutamassa päivässä, kun erehdyin myyntiin laittamaan :-?

jutila
Viestit: 1560
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja jutila » Ti Touko 16, 2017 11:29 pm

OR_90 kirjoitti:
jutila kirjoitti:
OR_90 kirjoitti:Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004
Helpohko hinnan triplaus. :D


:nono: no ei, mutta kaupaksi meni muutamassa päivässä, kun erehdyin myyntiin laittamaan :-?
No, sehän oli siisti, eikä hintakaan mikään älytön.
Menee vähän offtopikin puolelle, mutta kun nuita tulee seurattua (hakuagentit torissa ja nettimotossa toista vuotta), niin eipä nuita vanhoja 2-t suzukeja o ollu oikeen tälle kevättä tarjolla mitä esimerkiksi viime vuosiin vertaa. Hinnatki noususuhdanteisia, mutta ei vielä ihan onneksi jenkkien ja englannin tasolla.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

stana
Viestit: 130
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 12:00 am
Paikkakunta: X1 & maico 500

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja stana » Pe Touko 19, 2017 12:36 pm

OR_90 kirjoitti:
jutila kirjoitti:
OR_90 kirjoitti:Tuli tuommoinen gt500:nen parsittua nippuun talven pimeinä iltoina :roll:

https://vimeo.com/216311004
Helpohko hinnan triplaus. :D


:nono: no ei, mutta kaupaksi meni muutamassa päivässä, kun erehdyin myyntiin laittamaan :-?
Harvoin jää minkään myynti kaivelemaan mutta tuo olis pitänyt jättää eikä tehdä äkkiliikkeitä kiukuspäissään. :crying:

Avatar
Zeri
Viestit: 936
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda

Re: Caferacer + old school bike topic.

Viesti Kirjoittaja Zeri » Ma Heinä 24, 2017 1:40 pm

Tämmönen 1982 XL500 Honda tuli raavittua kasaan:

Kuva

Vastaa Viestiin